Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@05:29:33 GMT

"سوم خرداد" سامانه منهدم کننده پهپاد آمریکایی (+عکس و فیلم)

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۲۴۲۰

'سوم خرداد' سامانه منهدم کننده پهپاد آمریکایی (+عکس و فیلم)

‍‍‍‍‍‍

عصر ایران - پهپاد آمریکایی توسط سامانه موشکی "سوم خرداد" مورد هدف قرار گرفته است، این سامانه چه ویژگی‌هایی دارد و کاربرد آن چیست؟ 

"سوم خرداد" یک سامانه موشکی پدافندی است که بردی معادل 50 کیلومتر دارد و می تواند اهداف در برد کوتاه و متوسط را مورد اصابت قرار داده و منهدم کند. 

این سامانه تماما مستقل است؛ این بدین معناست که کلیه امور یعنی شناسایی، رهگیری، تعقیب و درگیری با هدف مورد نظر از روی همین یک سامانه انجام می‌شود که خود به کاهش حجم یگان‌ها و نفرات کمک کرده و از طرفی شناسایی محل استقرار آنها به علت تحرک و جابجایی سریع برای دشمن بسیار مشکل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!





"سوم خرداد"  می‌تواند همزمان 4 هدف را رهگیری و 8 موشک را شلیک کنید. به نظر تاکتیک مورد نظر فرماندهان ایرانی برای استفاده از این سامانه به دلیل تحرک بالا و تجمیع تمام سامانه‌ها بر روی یک شاسی در راستای بحث "شلیک کن – فرار کن" است. در این تاکتیک که به نوعی برای استراتژی نبرد ناهمطراز ایده آل است، دسته‌های چندتایی از این سامانه در نقاط مختلف مستقر شده و اهداف پرنده را غافلگیر می‌کنند.

رادار سامانه سوم خرداد  توان اسکن بسیار سریع در فضای اطراف خود را دارد و در کسری از ثانیه توانایی جهش فرکانسی بین 500 تا برخی موارد 1000 فرکانس را دارد و در برابر جنگ الکترونیک دشمن از توانایی مقاومت بسیار بالایی برخوردار است.

 سایت ایران پروجکت درباره سامانه پدافندی "سوم خرداد" نوشت: «این سامانه موشکی توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخته شده است  و قابلیت های ویژه ای دارد. این سامانه در طول 18 ماه ساخته شده و بردی معادل 50 کیلومتر را دارد و می تواند انواع پرنده ها را هدف قرار دهد.»

سامانه سوم خرداد می تواند انواع "جنگنده ها" ، "بمب افکن ها"، "موشک های کروز" و ... را مورد اصابت قرار دهد و ارتفاعی معادل 25 تا 75 هزار متر را تحت پوشش قرار دهد. 
 


در مجموع سامانه پدافند موشکی "سوم خرداد" یک سیستک پیشرفته در برد کوتاه و متوسط بوده که می تواند انواع پرنده ها را در برد 50 کیلومتر و ارتفاع تا 75 هزار متر  رهگیری و منهدم کند  و این سیستم می تواند جنگنده های آمریکایی را در صورت تعرض نابود کند. 

سامانه های پدافندی جمهوری اسلامی ایران در گذشته نیز آزمون خود را در زمینه مقابله با تجاوزات ایالات متحده آمریکا به خوبی پس داده اند و مثال بارز آن انهدام "هرمس 450" اسرائیل و شکار پرنده جاسوسی آمریکا در سالهای گذشته بود. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پدافند هوایی سوم خرداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۲۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز یکشنبه در بیانیه‌ ای در خصوص روند ادامه عملیات ویژه روسیه در اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: نیروهای مسلح روسیه کنترل کامل شهرک «اوچریتینو» واقع در دونتسک را به دست گرفتند.

وزارت دفاع روسیه در این خصوص می‌ افزاید: کارگاه های تولید سوخت موشک و سلاح برای پهپادهای اوکراینی نیز مورد اصابت قرار گرفته و منهدم شدند.

بیانیه مذکور در ادامه اضافه می‌کند: نیروهای مسلح روسیه مواضع خود را در خط مقدم بهبود بخشیدند؛ ۶ حمله نیروهای مسلح اوکراین در لوهانسک دفع شد و دشمن ۳۰۵ نظامی را از دست داد.

این بیانیه در ادامه می‌افزاید: اوکراین در یک روز ۳۸۰ پرسنل نظامی و یک تانک آبرامز را در منطقه تحت مسئولیت یگان «مرکز» ارتش روسیه از دست داد. نیروهای روسیه یک انبار تسلیحات موشکی ساخت غرب را در نزدیکی اودسا منهدم کردند.

گفتنی است که روسیه از زمان عملیات نظامی ویژه خود در اوکراین در ۲۴ فوریه سال ۲۰۲۲، ادوات و تجهیزات ارسالی غرب برای نیروهای اوکراینی از جمله تانک‌ های لئوپارد۲ آلمانی و نیز ادوات زرهی آمریکایی و انگلیسی و نیز تانک‌ ها و تجهیزات ارسال شده از سوی ناتو به اوکراین را منهدم کرده است.

کد خبر 6097530

دیگر خبرها

  • راه اندازی کارخانه تولید پهپاد در چین | تولید MQ-۹ آمریکایی ۳۰ برابر ارزانتر ! | تصاویر
  • مسکو: «اوچریتینو» به تصرف روسیه درآمد
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه را منهدم کرد
  • ۲ پایگاه متعلق به تروریست‌ها در سوریه منهدم شد
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی
  • لحظه اصابت پهپاد انتحاری اوکراینی به سامانه بوک روسی
  • حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)