Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی روز پنج شنبه در این آیین تجلیل با اشاره به تنوع موضوع های اجتماعی و انسانی در اشعار «نشانی» گفت: وی شاعری آرمانی و اجتماعی است که در اشعار وی موضوع هایی مانند مبارزه با ظلم، عدالت اجتماعی، انقلاب اسلامی، خانواده وعاطفی به وضوح احساس می شود.
مصطفی قلیزاده علیار افزود: «نشانی» نماد یک شاعر اصیل ایرانی به شمار می رود که با توجه به سن بالای ایشان و تجربه های تاریخی وی، منادی اتحاد اقوام و ادیان و صلح و دوستی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اجرای موسیقی عاشیقی توسط عاشیق نوازان «صبور شریفی» و «قربان پور ولی علیار»، قرائت اشعار ترکی و فارسی در وصف این شاعر توانمند آذربایجانی توسط تعدادی از شاعران از جمله امین گنج پرور، سید حیدر علی آران، حمید واحدی، سید تیمور جامعه ای، بهرام اسدی، مظفر خداوندگار، علی صلاحلو، غلام علی کریمی، سعید سلیمان پور، فاطمه احمدی، تبسم شدتی، مهدیس نجفی، سهند برزگر، مهدیس سهندی، پاکیزه نشانی، علی رشتبر و زین العابدین همتی در کنار معرفی آثار و سبک شعری وی از بخش‌های اصلی این آیین بود.
«علی نشانی» متولد سال ۱۳۰۵ شمسی در منطقه یکان شهرستان مرند است که به همراه خانواده اش از هفت سالگی ساکن ارومیه شد و در محیط فرهنگی و هنری این شهر باستانی رشد پیدا کرد؛ وی از همان دوران نوجوانی سرودن شعر را در مدرسه آغاز کرد و اکنون در ۹۳ سالگی هنوز هم به حیات هنری خود ادامه می‌دهد. «عومور یوللاریندا» مجموعه اشعار این شاعر توانای اورموی است که در سال ۱۳۸۸ شمسی منتشر شد.
۷۱۲۵/۳۰۷۲
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه هنری علی نشانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۲۸۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» سروده سعیده موسوی زاده به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده ۳۵ شعر طنز است.

موسوی‌زاده اهل مشهد است و سابقه طولانی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان دارد و در این کتاب به سراغ سروده‌هایی برای بزرگسالان رفته است. این کتاب شامل اشعار طنز با عناوین مختلف اجتماعی و فرهنگی است. در بخش‌های پایانی نیز موسوی‌زاده اشعار یک بیتی و دوبیتی را قرار داده است.

نویسنده در این کتاب با استفاده از شعر شاعران بزرگ و صنعت تضمین اشعار را سروده است.

در فرازی از اشعار این‌کتاب می‌خوانیم؛

«گرچه میدانم نمی‌آیی، ولی هر دم ز شوق
میزنم تق تق به در، در را خودم وا می‌کنم»

این کتاب با شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه عرضه شده است.

کد خبر 6086706 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • تجلیل از قاریان، خادمان و فعالان قرآنی در ارومیه
  • تجلیل از نامداران فرهنگ و هنر چهارمحال و بختیاری
  • اجرای موسی عصمتی میلیونی شد+فیلم
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • استعدادهای برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان حمایت شوند
  • نظم و انضباط اجتماعی بر پایه نظام آموزشی و تربیتی یک جامعه شکل می‌گیرد
  • تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان
  • مجموعه شعر طنز «دیزی در پنت هاوس» منتشر شد
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود
  • استعداد‌های برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان باید حمایت شوند