Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@03:43:54 GMT

بخش خصوصی بازیگر اصلی در گردشگری سلامت

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۳۶۴۵

بخش خصوصی بازیگر اصلی در گردشگری سلامت

امین حقیقت دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور درگفت و گو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،با اشاره به جایگاه صنعت گردشگری در اقتصاد جهان گفت: صنعت گردشگری در جایگاه سومین صنعت پر درآمد جهان است، در کشور ما نیز گردشگری سلامت وضعیت مناسبی دارد، اما هنوز با شرایط مطلوب فاصله دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه گردشگری سلامت ۳ برابر گردشگری‌های دیگر درآمدزا است گفت: ما با معرفی صحیح توانمندی‌های پزشکی و گردشگری خود می‌توانیم بسیار به رشد و شکوفایی اقتصادی کشور کمک کنیم وقطعا با برنامه ریزی‌های دقیق و تبین راه کار‌های با کمک وزارت بهداشت و سازمان میراث فرهنگی وضعیت گردشگری سلامت به شرایط مطلوبی خواهد رسید.

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور در خصوص چالش‌های پیش روی گردشگری سلامت گفت: تبلیغات منفی که در مورد گردشگری ایران در دنیا اتفاق افتاده یکی از چالش‌های اصلی پیش روی ماست همچنین رقبای منطقه‌ای ما مانند ترکیه و هندوستان که فعالیت خود در این حوزه را بسیار دیرتر از ما آغاز کردند با پیشرفت‌ای خود در برخی از موارد از ما پیشی گرفته اند.

وی با اشاره به پیشرفت علوم پزشکی و جاذبه‌های گردشگری کشورمان ادامه داد: با نحوه صحیح معرفی و اطلاع رسانی دقیق به همراه اصلاح و ارتقاع زیر ساخت‌ها قطعا در جذب گردشگر سلامت موفق خواهیم بود.

حقیقت ضمن اشاره به اهمیت ورود بخش خصوصی به صنعت گردشگری سلامت گفت: بازیگر اصلی صنعت گردشگری سلامت بخش خصوصی است که در این راستا حمایت‌های دولت از بخش خصوصی، مهیا کردن بستر مناسب در این بخش، نظارت دقیق و ارائه راهکار‌های دقیق می‌تواند راهگشا باشد.

دبیر شورای راهبری گردشگری سلامت کشور در پایان گفت:اصفهان با ظرفیت ایی که در گردشگری تاریخی، فرهنگی دارد جزو مقاصد اصلی گردشگری در دنیا است و گردشگری سلامت می‌تواند در کنار گردشگری تاریخی فرهنگی موفق باشد که این امر با کمک مسئولین امر قابل دسترس خواهد بود.


انتهای پیام/م   جایگاه صنعت گردشگری در اقتصاد جهان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت جاذبه گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۳۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد

بانک جهانی در آخرین گزارش خود زیر عنوان «بررسی چالش‌ها: مقابله با رکود اقتصادی و تورم» نگاشته است که حمایت از بخش خصوصی در افغانستان می‌تواند تا حدی از فروپاشی اقتصادی این کشور جلوگیری کند.

بانک جهانی گفته است کاهش ۲۶ درصدی رشد تولید ناخالص داخلی و حمایت‌های خارجی، تصویر روشنی را از چشم‌انداز تاریک اقتصادی افغانستان ترسیم می‌کند.

براساس گزارش بانک جهانی ممکن است چالش‌های ساختاری در بخش خصوصی همراه با کاهش حمایت‌های بین‌المللی مانع هر گونه پیشرفت اقتصادی در افغانستان شود.

برپایه این گزارش، این رکود اقتصادی می‌تواند سبب افزایش فقر و بیکاری در افغانستان شود تا جایی که نیمی از جمعیت آن به‌شدت نیازمند کمک‌های خارجی هستند.

به گفته بانک جهانی، کشاورزی در افغانستان می‌تواند سبب رشد اقتصاد در کشور شود.

این نهاد بین‌المللی همچنان سرمایه‌گذاری‌ در زیرساخت‌های آبیاری و نیز دسترسی دهقانان به بازارها برای افزایش بهره‌گیری از محصولات زراعتی‌شان را مهم خوانده است.

این در حالی است که پیش از این‌نیز بانک جهانی گفته بود این نهاد ۸۴ میلیون دلار کمک به افغانستان را به‌منظور مبارزه با بحران‌ اقتصادی و تطبیق پروژه‌های معیشتی در کشور تأیید کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نمایشگاه نفت راهی برای اتصال بخش خصوصی به دولتی
  • صدور ۱۰ مجوز فعالیت گردشگری سلامت در مشهد
  • صدور ۱۰ مجوز جدید فعالیت در حوزه گردشگری سلامت در خراسان رضوی
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • تولد گوزن زرد ایرانی در خرم‌آباد/ کشت و صنعت بزرگترین سایت خصوصی تکثیر و پرورش کشور
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشور‌های آفریقایی
  • تیپ ژیلا صادقی در خارج از کشور حاشیه‌ساز شد
  • ظرفیت صادرات محصولات سلامت محور ایران به کشورهای آفریقایی
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی