Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید جلیلی به ادعاهای زنگنه در ارتباط با فروش نفت واکنش نشان داد. ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۶ سیاسی نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت اخیرا در پاسخ به توئیتی منتسب به جلیلی که نوشته بود "در سال‌های 91 و 92 با وجود تحریم‌ها ماهانه یک تا 1.5 میلیون بشکه نفت و میعانات به فروش می‌رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

" گفته است" اینجانب "در تاریخ 1398/3/19 از جناب آقای رئیس جمهوری کتبا درخواست کرده‌ام و هم اینک نیز به‌طور عمومی این درخواست را تکرار کرده و اعلام آمادگی می‌کنم که برای روشن شدن میزان اعتبار و صحت ادعاهای جناب آقای دکتر جلیلی، جلسه‌ای با حضور اینجانب و ایشان در شورای عالی هماهنگی اقتصادی یا هر مرجع دیگری گذاشته شود تا پس از شنیدن سخنان دو طرف، مسولان کشور به قضاوت بنشینند."

سعید جلیلی نیز در واکنش به پاسخ زنگنه متنی منتشر کرد که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

درباره پاسخ جناب آقای مهندس زنگنه وزیر محترم نفت به اظهارات اخیر اینجانب نکاتی را به استحضار ایشان و ملت شریف ایران می‌رساند:

مبنای گفتمان دولت سایه کمک آحاد جامعه به دولت حاضر با تلاش برای «تقویت کارهای صحیح»، «تکمیل کارهای ناقص» و «تصحیح کارهای نادرست» است. ضرورت این رویکرد به‌ویژه در مواجهه با دشمن خارجی اهمیت مضاعف پیدا می‌کند.

آنچه در گفتگوی ویژه خبری مستند به آمار رسمی کشور از فروش روزانه 1 تا 5/1 میلیون بشکه نفت و میعانات در ایّام سخت تحریم در سال‌های 92-91 گفته شد، پاسخی بود به راهبرد فشار حدّاکثری آمریکا برای صفر کردن فروش نفت ایران و تأکید بر این¬ نکته که امروز هم کشور می‌تواند با همان قدرت و بلکه بیشتر عمل کند.

خوشبختانه آقای زنگنه هم این آمار را تأیید نموده‌اند و هم ادّعا نموده‌اند قابلیت این دولت در شرایطی که تحریم‌ها سخت‌تر از قبل است، برای فروش نفت بیشتر است که باز هم موجب خوشحالی است و دلیلی بر اینکه میتوان با قدرت در برابر تحریم‌های آمریکا مقاومت کرد و برای ایشان در انجام این مهم آرزوی موفقیت دارم.

بر مبنای همین توانمندی کشور و در پاسخ به برخی نگرانی¬ها و ادعاهای غلط درباره مشکلات مربوط به فروش نفت، کارگروه نفت دولت سایه با دعوت از متخصصین امر از دوره‌های مختلف به ویژه دوران وزارت آقای زنگنه، جلساتی را برای کمک به دولت تشکیل داد که حاصل آن ارائه راهکارهای مشخص در این زمینه بود و نتیجه آن 16/2/98 برای آقای رئیس جمهور ارسال و از ایشان خواسته شد این راهکارها در کمیته‌ای مورد راستی¬آزمایی قرار گیرد و ایشان نیز آن را در 17/2/98 به وزیر محترم نفت ارجاع نمودند که اینجانب علیرغم گذشت بیش از 40 روز از فرجام آن نامه بی‌خبرم.

علاوه بر این در تاریخ 25/6/97 و 2/8/97 گزارش‌های مشروحی که حاصل بررسی‌های تخصصی و چندماهه در موضوعات بورس نفت، ساخت پتروپالایشگاه و هدایت نقدینگی داخل به سرمایه‌گذاری در نفت، به‌منظور بی‌اثر ساختن تحریم‌ها در عرصه نفت برای آقای رئیس جمهور ارسال شد که آن¬ها نیز از سوی ایشان به وزیر محترم نفت ارجاع شد و چندی بعد پیرو گفتگوی حضوری با وزیر محترم نفت در مجمع تشخیص مصلحت مجدداً در 25/9/97 برای ایشان ارسال شد که تاکنون بازخوردی دریافت نگردیده است.

 آن‌چه گفته شد تلاش ما در کمک به دولت برای عبور موفق از فشارهای حداکثری دشمن در زمینه نفت بوده است. ارسال نامه‌ها با ملاحظه منافع ملی و رسانه¬ای نکردن آنها شاید گواهی بر صادقانه بودن این اقدام و عدم قصد بهره بری های غلط سیاسی باشد.

 برداشت از این اقدامات به تعابیری چون «تهاجمات و ضربات»، «کانون اصلی انتشار ادعا علیه مدیریت فعلی نفت»، «افسانه‌سرایی»، «رجزخوانی‌های بی‌پشتوانه»، «محاکمه غیابی مسئولان وزارت نفت» و... قابل فهم نیست. چرا باید از پاسخی که به آمریکا داده می‌شود و قابلیت‌های کشور را در گذشته و حال به رخ دشمن می‌کشد، وزیر محترم نفت برآشفته شود؟! 

 برای تمام دست‌اندرکاران مبارزه با فشار حداکثری دشمن از جمله وزارت محترم نفت آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم حاصل مباحثات این‌گونه که بسیاری از آنها را می‌توان در منظر افکار عمومی نیز انجام داد، پیشرفت روزافزون کشور در مقابله با دشمنان انقلاب اسلامی باشد. تجربه برجام و ارائه نقدهایی که به آن شد گویای آن است که این‌جانب و همکارانم از چنین مناظراتی استقبال می‌کنیم.

پ ن: از آن جا که یک توئیت مبنای پاسخ وزیر محترم نفت قرار گرفته، مجدداً یادآور می‌شود در توئیتر حساب کاربری ندارم.

انتهای پیام/

R1381/P/S1/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۴۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور بانوان+عکس

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سازمان لیگ در نامه ای به هیات فوتبال استان مرکزی اعلام کرد دیدار تیم های آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور تماشاگران برگزار خواهد شد.

در نامه سازمان لیگ به هیئت فوتبال استان مرکزی و باشگاه آلومینیوم اراک آمده است:

احتراماً به دلیل مشکلات ساختاری و نبود دستورالعمل مشخص در کنترل مبادی ورودی استادیوم امام خمینی (ره) اراک که منجر به عدم تامین و بکارگیری استاندارد در رویه مهمان‌پذیری بانوان گردیده است و همچنین نظر به عدم رفع کامل نواقص در زیرساخت ورزشگاه و عدم تامین ایمنی بانوان محترم، به استحضار می‌رساند ورزشگاه مذکور تا رفع نواقص و بهبود موارد خواسته شده، فاقد شرایط پذیرش بانوان محترم می‌باشد.

بدیهی است، باشگاه موظف است سازمان لیگ را از برنامه و روند استقرار شرایط حضور بانوان هرچه سریع‌تر مطلع ساخته تا پس از ممیزی شرایط بهبود یافته، نسبت به حضور بانوان محترم تصمیم‌گیری شود.

تصویر نامه سازمان لیگ را مشاهده کنید:

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست
  • بیژن زنگنه متهم ناترازی بنزین/ احیای پالایشگاه‌سازی در دولت سیزدهم
  • امضای اسناد و تفاهم‌نامه‌های مشترک میان ایران و سریلانکا
  • برگزاری بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس بدون حضور بانوان+عکس
  • رئیس جمهور با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • آیت الله رئیسی با استقبال نخست وزیر سریلانکا وارد این کشور شد
  • سازمان لیگ: ورزشگاه یادگار امام تبریز برای حضور بانوان ایمنی ندارد
  • افزایش همکاری‌های فرهنگی ایران و پاکستان
  • توضیح مهم دستیار ویژه معاون اول رئیس‌جمهور درباره واردات خودرو
  • ایران و پاکستان درباره اقبال لاهوری فیلم مشترک می‌سازند