Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-26@13:17:59 GMT

خط و نشان کشیدن ترامپ برای ایران

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۴۰۶۴

خط و نشان کشیدن ترامپ برای ایران

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رئیس‌جمهور آمریکا در واکنش به هدف قرار گرفتن پهپاد متجاوز این کشور، گفت تصور می‌کند که این حادثه حاصل اشتباه فردی بوده باشد.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در واکنش به ساقط شدن یک فروند پهپاد متجاوز این کشور توسط سامانه پدافندی جمهوری اسلامی ایران، گفت این حادثه می‌تواند محصول یک اشتباه فردی بوده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که در دیدار با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا در کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: «ایران مرتکب اشتباه بزرگی شد. این پهپاد در آب‌های بین‌المللی بود و این مسئله مستند شده است، ما آن را مستند ثبت کرده‌ایم، آن هم به طور علمی، نه فقط به حرف. اشتباه بدی مرتکب شدند.»

ترامپ درباره اینکه واکنش آمریکا به این حادثه چه خواهد بود، گفت: «خواهید فهمید، خواهید فهمید. روشن است که می‌دانید که در این مورد زیاد صحبت نمی‌کنیم، اما آن‌ها مرتکب اشتباه شدند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در پاسخ به اصرار خبرنگاران برای اظهار نظر درباره ماهیت حادثه امروز، گفت: «زمانی که من آمدم، ایران در ۱۴ تا ۱۸ نقطه مختلف درگیر بود، آن‌ها ستیزه‌جو بودند و زمانی هم که توافق را امضا کردند «مرگ بر آمریکا» می‌گفتند. آن‌ها مرتکب یک اشتباه شدند، فکر می‌کنم یک ژنرال یا یک نفر بوده است که مرتکب اشتباه شده است. خوشبختانه آن هواپیما غیرمسلح بود و سرنشینی نداشت. آن پهپاد به روشنی بر فراز آب‌های بین‌المللی بود.»

وی افزود: «احساسم این است، شاید هم اشتباه کنم، شاید هم درست باشد، احساسم این است که این اشتباه یک نفر بوده که کاری کرده که نباید می‌کرده است. مرتکب اشتباه شده است. نمی‌گویم که آن کشور اشتباه کرده است، بلکه یکی از افراد تحت فرماندهی اشتباه کرده است.»

ترامپ با بیان اینکه باید صبر کرد و دید «چه پیش می‌آید»، گفت: «باورش برایم سخت است که کسی عمدا این کار را کرده باشد.»

او در پاسخ به این سوال که آیا اعضای دولتش دارند او را به سوی درگیری با ایران هل می‌دهند، گفت: «نه، نه، به هیچ وجه. در واقع، در بسیاری از موارد برعکس است. ولی خوب من گفته بودم که می‌خواهم از این جنگ‌های بی‌پایان تمام شوم، تبلیغات انتخاباتی من بر این اساس بود. من گفتم که می‌خواهم از درگیری ۱۹ ساله در افغانستان خارج شوم و میزان حضورمان را به میزان قابل توجهی کاهش دادم.»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ایران و آمریکا دونالد ترامپ سقوط پهپاد پهپاد آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۴۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.

به گزارش ایسنا، شیخ «حسن البغدادی» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در نشست «بررسی ابعاد عملیات وعده صادق» که به همت مجمع جهانی قادمون برگزار شد، گفت: «آمریکا به ‌واسطه قطر پیغام داد که اسرائیل را نزنید تا ما تلاش کنیم جنگ غزه تمام شود. ایران هم مهلت داد، ولی آمریکا گفت نمی‌توانیم جنگ را تمام کنیم!»

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان افزود: «لذا جمهوری اسلامی پاسخی محکم و قدرتمندانه داد و اسرائیل فهمید ایران ترسی از رویارویی ندارد.»

شیخ «حسن البغدادی» گفت: «این ضربه مستقیم، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد که اسرائیل بسیار ضعیف است و ثابت کرد که آمریکا می‌ترسد واکنشی نشان دهد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عقب نشینی آمریکا از تحریم یگان نظامی رژیم صهیونیستی
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند
  • بردلی بارکولا: می‌دانستم که آرائوخو مرتکب اشتباه می‌شود
  • سید الحوثی: آمریکا شریک اسرائیل در تمام جنایاتش علیه فلسطینیان است
  • اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • عفو بین‌الملل: اسرائیل با استفاده از «مهمات ساخت آمریکا» مرتکب «جنایات جنگی» می‌شود
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت