Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-26@12:33:01 GMT

حبس ابد برای کودتاچیان ترکیه

تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۴۱۵۶

دادگاهی در ترکیه، امروز پنجشنبه، تعداد جدیدی از متهمان به ارتباط با کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ را در احکامی تازه، محکوم کرد.

خبرگزاری فرانسه امروز گزارش کرد، دادگاهی در ترکیه، ۱۵۱ شخص دیگر را در ادامه محاکمه اشخاص مرتبط با کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶، به حبس ابد محکوم کرد. 

دو روز پیش،‌ سه‌شنبه هجدهم ژوئن (بیستم خرداد) نیز دولت ترکیه دستور بازداشت ۱۲۸ پرسنل نظامی دیگر را در ارتباط با کودتا صادر کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری فرانسه افزود: «۲۳ نفر به جرم "تلاش برای براندازی نظام قانونی" ترکیه، ترور و تلاش برای ترور به حبس ابد و ۱۲۸ نفر دیگر نیز به اتهامی مشابه محکوم به حبس ابد با اعمال شاقه شدند».

در همین ارتباط، ساعاتی قبل از این خبر هم خبرگزاری آناتولی ترکیه امروز خبر داد که در پرونده ستاد مشترک ارتش این کشور مرتبط با پرونده کودتا، هفده نفر از جمله فرماندهان پیشین ارتش ترکیه در دادگاه کیفری آنکارا به ۱۴۱ بار حبس ابد محکوم شدند.

این حکم در ادامه رسیدگی به پرونده ۲۲۴ نفر در ارتباط با عضویت در شورای موسوم به «صلح در میهن» و همچنین اتفاقات ستاد مشترک ارتش ترکیه در روز کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ صادر شده است.

کودتای نافرجام ۲۰۱۶ ترکیه، ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۶ رخ داد. به گفته نخست‌وزیر وقت ترکیه بینالی ایلدیریم این کودتا توسط بخشی از ارتش ترکیه اجرا شد و در حقیقت تلاشی بود توسط گروهی از نظامیان که تلاش کردند حکومت را در دست بگیرند. 

 آنکارا، «سازمان گولن» به رهبری «فتح الله گولن» را عامل کودتای ۱۵ جولای ۲۰۱۶  اعلام کرده و آن را سازمانی تروریستی می‌داند که تلاشش برای کودتا، به کشته شدن ۲۵۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۲ هزار نفر منجر شد.

دولت ترکیه تاکنون صدها نفر را به اتهام ارتباط با کودتا محاکمه کرده است. فقط در دی ماه گذشته، نیروهای امنیتی ترکیه طی 48 ساعت، حدود 100 نفر از فعالان در نیروهای مسلح این کشور  را به اتهام ارتباط با عاملان کودتا بازداشت کرده بودند.

شب کودتای سال 2015

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: فرانسه حبس ترکیه جرم دی ماه نیروهای مسلح ترکیه جرم دولت نیروهای امنیتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط موفقت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است

امام جمعه شهرستان نقده گفت: مناقشات سیاسی، جناحی و فردی و سلایق شخصی باعث عدول از وظایف تعیین شده می‌شود و اگر شوراها می‌خواهند موفق باشند باید در ارتباط مستقیم با مردم بوده و بین شهروندان حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حسین فصیح‌نیا امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در خطبه‌های آئین عبادی سیاسی نماز جمعه شهرستان نقده با اشاره به روز کارگر اظهار کرد: قشر زحمت‌کش جامعه بشریت و جامعه اسلامی کارگران هستند که در اسلام جایگاهی مقدس دارند و پیامبر (ص) دست کسی که روزی حلال کسب می‌کرد را بوسیدند.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری کارگران ستون فقرات اقتصاد کشور هستند و اگر کارگر وجود نداشته باشد کشور فلج می‌شود.

امام جمعه شهرستان نقده گفت: جهش تولید در کشور با توجه به کارگران ممکن خواهد شد و اگر مسئولان به بیانات و منویات رهبری عمل کنند کشور به مشکل نمی‌خورد.

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا تأکید کرد: بیمه‌های کارگری، امنیت شغلی، ایمنی نیروی کار و شناسایی استعدادها و به‌کارگیری متخصصین از جمله مواردی است که در حوزه کارگران باید به آن توجه شود.

وی با اشاره به نهم اردیبهشت روز شوراها تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا از دین اسلام اخذ شده و در دین ما به خرد جمعی و مشورت تأکید شده است و باید در خرد جمعی شوراها با هم تفاهم داشته باشند.

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا ادامه داد: مناقشات سیاسی، جناحی و فردی و سلایق شخصی باعث عدول از وظایف تعیین شده می‌شود و اگر شوراها می‌خواهند موفق باشند باید در ارتباط مستقیم با مردم بوده و بین شهروندان حضور یابند.

وی عنوان کرد: شوراها طبق قانون ۳۴ وظیفه دارند که ۳ وظیفه انتخاب شهردار، تصویب بودجه شهر و نظارت بر شهردار جز وظایف قانونی و مهم شوراها هستند که نباید در آن‌ها غفلت شود؛ شورای شهر باید مشکلات اولویت‌دار شهر را شناسایی و از نظرات متخصصان و کارشناسان برای توسعه شهری استفاده کنند.

امام جمعه شهرستان نقده خاطرنشان کرد: باید در مدت باقیمانده از شورای شهر تفاهم را افزایش داده و اختلافات به فضای رسانه‌ای کشیده نشود و اگر کسی خلافی کرده مراجع قانونی باید رسیدگی کنند نه اینکه در فضای مجازی مطرح شده و مانور داده شود.

حجت‌الاسلام فصیح‌نیا با اشاره به جلسه استیضاح شهردار نقده و عدم رأی آوردن استیضاح و احترام به نظرات جمعی شورا تصریح کرد: مطرح کردن مسائل داخلی مدیریت شهری در فضای مجازی هیچ تأثیری نداشته و باید از التهابات موجود در شورای شهر کاسته شود چرا که ضرر این موضوعات به نقده می‌رسد و از شهردار نیز باید در مدت باقی‌مانده حمایت شود.

وی با اشاره به سالروز شهادت استاد مطهری و روز معلم افزود: معلمی موضوع مهمی بوده و شغل انبیا است و انسان‌ها از جهالت به آگاهی و معرفت هدایت می‌کنند؛ معلم باید در جامعه مؤثر بوده و به مسائل داخلی و خارجی بی‌تفاوت نباشد و در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی باید دغدغه داشته باشند.

کد خبر 748114

دیگر خبرها

  • شرط موفقت شوراها، ارتباط مستقیم با مردم است
  • پیامدهای تعطیل شدن روز پنجشنبه
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران
  • مدیران ارتباط خود با مردم را تقویت کنند
  • یک نشانه مهم زوال عقل در سالمندان
  • چرا چشم‌های سگ همیشه غمگین است؟
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • ارتباط فضاپیمای وویجر ۱ ناسا پس از ماه‌ها با زمین برقرار شد
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران