Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

شبکه تلویزیونی روسیه ۲۴ اعلام کرد: ولادیمیر پوتین در پیامی به دومین کنفرانس علمی پژوهشی بین المللی «چالش های جهانی امنیت بیولوژیکی» خاطرنشان کرد که پاسخ مناسب به
چالش های مربوط به سلاح های بیولوژیکی و شیمیایی، همکاریهای بین المللی را می طلبد.

سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه این پیام پوتین را برای شرکت کنندگان در این کنفرانس بین المللی دو روزه که در شهر بندری سوچی روسیه در ساحل دریای سیاه آغاز شده است، قرائت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس جمهوری روسیه در پیام خود نوشت: در دستور کار، مسائل بسیار مهم برای تامین شرایط مناسب زندگی و توسعه پایدار برای کل بشریت قرار دارد.
وی افزود: در وهله اول تهدیدهای مربوط به سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی و نیز انتشار بیماریهای عفونی خطرناک قرار دارد.


رئیس جمهوری روسیه تصریح کرد: طرف روسی بر این باور است که پاسخ مناسب به چالش های بیولوژیکی شامل تهدیدهای طبیعی و تهدیدهای ناشی از دخالت انسانها، نیاز به همکاریهای چندجانبه بین المللی و تقویت ساز وکارهای ملی مربوطه دارد.

ریابکوف در ادامه پیام دمیتری مدودوف نخست وزیر روسیه را قرائت کرد که در آن گفته شده است. تحقیقات بیولوژیکی و مرتبط با مواد سمی باید در همه کشورهای جهان برای اهداف صلح آمیز انجام گیرد.
نخست وزیر روسیه خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مورد بحث در کنفرانس سوچی باید ممنوعیت انتشار سلاح های بیولوژیکی و سمی و منع تولید و نیز نابودی ذخایر این گونه سلاح ها باشد.
در ادامه کنفرانس، ریابکوف اعلام کرد که فعالیت های در عرصه درمانی –بیولوژیکی در مجاورت مرزهای روسیه و در کشورهای همسایه افزایش می یابد.

گفتنی است روسیه بارها از فعالیت آزمایشگاه بیولوژیکی آمریکا در گرجستان و اهداف این آزمایشگاه با توجه به ماهیت نظامی آن ابراز نگرانی کرده است.
دومین کنفرانس بین المللی «تهدیدهای جهانی امنیت بیولوژیکی.مسائل و راه حل ها» امروز در سوچی آغاز بکار کرد و در بحث های آنکه فردا نیز برگزار می شود، حدود ۱۲۰ کارشناس از ۳۰ کشور جهان شرکت دارند.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۴۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پوتین» ماه می به چین سفر می کند

رئیس جمهور روسیه در راستای تقویت روابط دوجانبه با پکن، طی ماه می آتی به چین سفر می‌کند.

به گزارش مهر به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز پنجشنبه از قصد و نیت خود برای سفر به کشور چین طی ماه می آتی خبر داد.

وی در جریان نشست اتحادیه تجار روس تاکید کرد: قرار است این سفر در ماه می به کشور چین انجام شود.

رئیس جمهور روسیه تاریخ دقیق سفر خود به چین را مشخص نکرد. ممکن است این سفر نخستین سفر خارجی پوتین در دوره جدید ریاست جمهوری وی به شمار آید.

رئیس جمهور چین در ماه مارس سال گذشته میلادی به مسکو سفر کرده بود.

این در حالی است که کشورهای اروپایی و آمریکا نسبت به تقویت روابط میان روسیه و چین در برابر واشنگتن ابراز نگرانی کرده اند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار پوتین نسبت به مداخله خارجی در سیاست‌های روسیه پوتین با نامزدهای رقیب خود دیدار كرد (+فیلم)

دیگر خبرها

  • پوتین به چین سفر می‌کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می کند
  • «پوتین» ماه می به چین سفر می‌کند
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • امضای یادداشت تفاهم بین دبیران شورای عالی امنیت ملی ایران و روسیه
  • اولین تصاویر از امضای توافقنامه امنیتی بین ایران و روسیه + جزئیات
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختار‌های جدید/ ۵ پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت جهانی اطلاعات
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • مقابله با یکجانبه‌گرایی غرب با خلق ساختارهای جدید
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟