Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر ابوطالب قزلسفلو اظهارکرد: تخریب و کاهش پوشش گیاهی، فرسایش خاک، تغییرات اقلیمی و اکوسیستمی و افزایش گازهای گلخانه‌ای سبب شده تا ۳۰۰ هزار هکتار اراضی گلستان در معرض بیابانی شدن قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اراضی شمال گلستان تحت تاثیر شرایط مختلف قرار داشته و این زمینه بیابانی شدن آنها را افزایش می‌‎دهد، افزود: بیابان‌های طبیعی مشکل خاصی در زندگی انسان نداشته و تهدیدساز نیستند اما اراضی که توسط فرسایش خاک، تخریب پوشش گیاهی و کاهش حاصل خیزی زمین که اغلب اوقات توسط انسان به وجود می‌آید، تهدیدی در طبیعت بوده و زمینه‌ساز بیابانی شدن دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قزلسفلو بیان کرد: در سال‌های اخیر مواد آلی زمین از بیش از سه درصد به کمتر از ۱.۵ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: اگر اراضی کشاورزی بعد از برداشت محصول آتش زده نشود، موادآلی خاک حفظ می‌شود و کاهش موادآلی سبب بیابانی شدن اراضی می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهارکرد: برای مقابله با بیابان‌زایی دو پروژه ترسیب کربن در شهرستان‌های آزادشهر و گالیکش در حال انجام است.

کد خبر 4646632

منبع: مهر

کلیدواژه: منابع طبیعی گلستان گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۵۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل نیکوکار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در ۱۵ استان کشور و پیگیری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران شاهد کاهش ۲۳.۱ درصدی ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها در شهر تهران بوده‌ایم.

وی افزود: پیرو دغدغه‌های مطرح شده از سوی مقام معظم رهبری در سال ۱۳۹۳ پیرامون پدیده زمین خواری و لزوم ساماندهی و حفاظت از اراضی حساس و آسیب پذیر کشور، در اواخر سال ۱۴۰۱ سامانه پنجره واحد مدیریت زمین به عنوان یکی از ۲۳ پروژه اولویت دار دولت الکترونیک در استان تهران رونمایی شد.

نیکوکار خاطر نشان کرد: کاهش پرونده‌های قضائی، پیشگیری از وقوع مفاسد در حوزه اراضی و املاک کشور، مدیریت یکپارچه اراضی کشور از طریق نظارت ماهواره‌ای، حل معضلات نظام الکترونیکی اراضی و املاک در حوزه مجوزها، جلوگیری از جعل استعلامات و مجوزها از مزیت‌های این سامانه محسوب شده و با بهره برداری کامل از آن می‌توان به این نتایج رسید.

کد خبر 6087229

دیگر خبرها

  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • خطر ریزگرد‌های قم بیخ گوش تهران
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • کدام نواحی ایران در معرض خشکسالی شدید هستند؟/ کاهش ۱۱ درصدی بارش‌ها در دهه ۱۳۹۰-۱۴۰۰
  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • کاهش پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در شهر تهران
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • کاهش ورودی پرونده‌های تغییر غیرمجاز کاربری اراضی در تهران