Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران عصر پنچشنبه در صفحه خود در توییتر خود به تعرض یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی به فضای سرزمینی ایران واکنش نشان داد و ضمن اعلام شکایت ایران از آمریکا به سازمان ملل، مختصات هدف قرار دادن و سقوط پهپاد گلوبال هاوک را منتشر کرد.

به گزارش «تابناک»، وزیر امورخارجه کشورمان در صفحه توییتر خود در این ارتباط نوشت: «ایالات متحده علیه ایران تروریسم اقتصادی به راه انداخته، علیه ما اقدامات پنهانی انجام داده و اکنون به قلمرو ما دست‌درازی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما به دنبال جنگ نیستیم ولی غیورانه از آسمان، زمین و آب‌های خود دفاع خواهیم کرد. ما این تجاوزگری جدید را به ملل متحد خواهیم برد و نشان خواهیم داد که ایالات متحده درباره آب‌های بین‌المللی دروغ می‌گوید.»

او همچنین در توییت دیگری درباره جزئیات این اقدام که در حریم هوایی ایران رخ داده نوشت: «در ساعت 00:14 پهپاد ایالات متحده از امارات متحده‌ی عربی به حالت مخفی بلند شد و حریم هوایی ایران را نقض کرد. در ساعت 04:45 در مختصات 25°59'43"شمالی 57°02'25"شرقی و در نزدیکی کوه مبارک مورد هدف قرارداده‌شد. ما قطعات پهپاد نظامی ایالات متحده را در در آب‌های منطقه‌ای خودمان -جایی که به آن شلیک کردیم- جمع‌آوری کردیم.»

 

این خبر تکمیل می‌شود

منبع: تابناک

کلیدواژه: محمدجواد ظریف پهپاد آمریکایی گلوبال هاوک پهپاد جاسوسی ویدیو اردبیل بیژن زنگنه اس 400 ماده 36 برجام سعید جلیلی گلوبال هاوک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 

پاتریک رایدر، سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه پنتاگون مذاکرات با نیجر را برای حفظ نیروهایش در این کشور آغاز کرده تاکید کرد که ایالات متحده به ماموریت خود برای مبارزه با تروریسم در منطقه ساحل، به رغم تایید خروج نظامی خود از نیجر، ادامه خواهد داد.

بنا بر گزارش ها، واشنگتن یک هیئت کوچک از نمایندگان پنتاگون و فرماندهی ایالات متحده در آفریقا را برای شرکت در مذاکرات فرستاده است، چند روز پس از آن که چاد آخرین کشور آفریقایی شد که خواستار خروج نیرو‌های آمریکایی شد.

اخیرا یک منبع دولتی در کشور نیجر تاکید کرد که واشنگتن باید یک جدول زمانی را برای خروج نیرو‌های آمریکایی از نیجر ارائه کند تا در مورد آن در دولت بحث شود.

پیش از این گزارش شد ایالات متحده با از دست دادن پایگاه نظامی خود در کشور آفریقایی چاد مواجه است، زیرا مقامات دولتی تهدید کرده اند که یک توافقنامه امنیتی مهم را فسخ می‌کنند و نفوذ آمریکا در منطقه را به خطر می‌اندازد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • سرنگونی یک فروند هواگرد بر فراز استان صعده یمن
  • دعوای «تیک تاک» و جو بایدن بالا گرفت
  • واکنش عجیب مدیرعامل تیک تاک به اقدام جو بایدن
  • تحولات اوکراین| کاخ سفید: روند اوضاع به نفع کی‌یف نیست
  • تغییرات آب و هوایی چگونه زندگی متولدین ۲۰۲۴ را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟
  • روایت زندگی نخستین فرمانده یزدی/ پنجم اردیبهشت ماه، روز مفتضحانه‌ترین باخت نظامی ایالات متحده در تاریخ کشور ایران
  • پنتاگون: آمریکا مذاکرات با نیجر را آغاز کرد 
  • نیوزویک: آمریکا رو به افول است
  • دامی که آمریکا برای عراق پهن کرد
  • غافلگیری کاخ سفید از ابعاد حمله ایران