Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-29@08:00:00 GMT

وزیر بهداشت: افسردگی و خشم در جامعه رو به افزایش است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۵۰۹۰

آفتاب‌‌نیوز :

سعید نمکی در جلسه شورای اداری ساوه اظهار کرد: با گسترش شبکه‌های بهداشت و درمان توانسته‌ایم از میزان مرگ و میر کودکان و مادران کاسته و رتبه اول را در شرق مدیترانه کسب کنیم.

وی با اشاره به طرح تحول سلامت اظهار کرد: فاز دوم طرح تحول سلامت با تشویق و ترغیب پزشکان برای ماندگاری در نقاط محروم و کمتر برخوردار دنبال می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر بهداشت تقدم پیشگیری بر درمان و تقدم سرپایی بر بستری را از موارد حساس و مورد توجه فاز دوم طرح تحول سلامت عنوان کرد.

نمکی با اشاره به اینکه فشار خون بالا عامل بسیار مهمی در ابتلا به بیماری‌های مختلف است، بیان داشت: طرح کنترل بسیج ملی فشار خون در کشور هم اکنون در حال اجراست، هزینه این طرح بسیار پایین‌تر از درمان بیماران مبتلا به انواع بیماری‌های ناشی از فشار خون بالا است.

وی توجه به کنترل بیماری دیابت و بهداشت روان را از طرح‌های آتی مورد توجه وزارت بهداشت پس از طرح کنترل فشار خون بالا دانست و افزود: افسردگی و خشم به دلائل مختلف در جامعه افزایش یافته، از این رو باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

وزیر بهداشت ادامه داد: امروزه بیماری‌های غیرواگیر مانند حوادث جاده‌ای، سرطان، دیابت و فشار خون در حال گسترش است و کاهش آن نیازمند حمایت و همکاری تمامی اقشار مختلف جامعه است.

نمکی بیان کرد: در گام دوم طرح تحول سلامت، پس از بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، باید همگان با هم همکاری داشته باشند.

وی گفت: امروزه جامعه نیازمند وحدت تمامی جناح‌ها و قرار گرفتن زیر بیرق ولایت فقیه است تا بتوانیم بر فتنه‌های دشمنان فائق آییم.

وزیر بهداشت افزود: با تلاش نیروهای مختلف در حادثه سیل یک مورد اپیدمی گزارش نشد.

نمکی اضافه کرد: پرونده سلامت الکترونیکی با تلاش مردم و کارکنان بهداشت بسته شد، 400 خانه بهداشت عشایری با گرفتن بهورز عشایری در حال راه اندازی و تکمیل پروژه های نیمه تمام در دستور کار است.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزیر بهداشت افسردگی خشم سعید نمکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۵۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فومن گفت: ۴۰ نفر از کارکنان شبکه بهداشت و درمان این شهرستان به همراه خانواده هایشان در برنامه کوه پیمائی به مناسبت هفته سلامت شرکت کردند.

نصرالله کوهستانی افزود: در این برنامه ، شرکت کنندگان پس از رسیدن به منطقه بام سبز ماکلوان شهرستان فومن ، با پهن کردن سفره سلامت و خوردن صبحانه سالم برنامه‌ی خود را تکمیل کردند. 

دیگر خبرها

  • پیام وزیر بهداشت به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • نیازمند تحول در نگرش عمومی جامعه در حوزه وقف هستیم
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • اسرای اسرائیلی خطاب به نتانیاهو: هر چه زودتر برای آزادی ما توافق کن!
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد
  • افرادی که فشار خون بالا دارند ماست را با این ماده غذایی ترکیب کنند