Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@06:44:49 GMT

مسئولان موانع موجود در مسیر تولیدکنندگان را بردارند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۵۲۰۲

مسئولان موانع موجود در مسیر تولیدکنندگان را بردارند

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشنده پنجشنبه شب در ستاد اقتصاد مقاومتی که به ریاست محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور در سالن باغستان برگزار شد اظهار داشت: هر چقدر تحریم‌های خصمانه و غیر قانونی دشمن بیشتر اعمال می‌شود شاهد وحدت و تعامل بیشتر مسئولان دولتی و بخش خصوصی هستیم.

وی بیان کرد: همراهی بانک‌ها و بخش دولتی در استان خوب است و با توجه به منفی بودن رشد اقتصادی رویکرد ما حفظ اشتعال و تولید موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: صنعتگران امروز دنبال استمهال وام‌های خود هستند از مسئولان انتظار داریم در این شرایط زنجیرهای بسته شده به پای تولید کننده را باز کنند.

وی اضافه کرد: در سال ۹۷ صادرات استان به ۶۸۰ میلیون دلار کاهش یافت و با ممنوعیت ورود کالای مصرفی واحدهای داخلی فعال شده اند و اگر مبارزه با قاچاق کالا جدی تر باشد می‌توان به رونق تولید کمک کرد.

این فعال اقتصادی یادآور شد: بخشنامه‌های متعدد، پرداخت ارزی از مشکلات تولیدکنندگان است لذا در ستاد سران قوا انتظار داریم از کسانی که خوش حساب هستند و ارز را بازگردانده اند حمایت کرده و دغدغه صادر کنندگان را برطرف کنند.

وی گفت: مشکل دیگر ارز ۴۲۰۰ تومانی است که بلای تولید و واحدهای شفاف و فعال است و برای رانت خواران و فرصت طلبان موقعیت ایجاد کرده که باید برای ان فکری کرد.

بخشنده اضافه کرد: استان قزوین با ظرفیت‌هایی که دارد نیازمند ایجاد پایانه صادراتی و هاب لجستیک است.

وی اظهار داشت: ارتباط بخش خصوصی و دولتی در استان بسیار مطلوب است و در شورای گفتگو چالش‌ها مطرح شده و راهکارهای رفع موانع هم مورد بررسی قرارمی گیرد.

این صادرکننده نمونه استان بیان کرد: با حمایت دولت می‌توان با شرکت در نمایشگاه‌های بین المللی توان استان را نشان داد و به صادرات بیشتر کمک کرد.

کد خبر 4646648

منبع: مهر

کلیدواژه: اتاق بازرگانی قزوین طرح رونق تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، علیرضامهاجر امروز دربازدید از موسسات تحقیقات گاودشت بابل گفت. بر اساس کاری که محققان کشورمثل دکتر فضایلی وهمکاران درموسسه چغندرقند و نیز موسسه اصلاح بذرونهال ومجموعه کارشناسان دامپروری در وزارت جهادکشاورزی انجام دادند باید نوید دادکه بدون اینکه حتی یک متر غیر از اب باران استفاده شود دراستان‌های گیلان مازندران وگلستان می‌توان صد‌ها هزارتن نیازکشور درباره علوفه را درداخل تولید وتامین کرد.

وی تصریح کرد: چغندر علوفه‌ای بدون نیازبه هیچگونه آبیاری قابل تولید است و بعد از برداشت برنج از زمین‌های کشاورزی می‌توان چغندر غلوفه‌ای کشت کرد

مهاجر تاکید کرد:با کشت این محصول بیشتر از ۱۰۰ تن درهکتار محصول تولید می‌شود وبرای خوراک دام‌ها قابل استفاده است واین نوع چغندر  بیشتر از ۸ درصد قند داردومی تواند جایگزین جو زرت. یونجه وکنجاله سویا وخیلی از محصولاتی که مجبور به واردات آن از خارج هستیم جایگزین بشود ومی تواند بهتر از خوراک های دیگر، تغذیه دام سنگین وسبک راتامین کرد.

دیگر خبرها

  • کشت چغندر علوفه‌ای در مازندران تامین کننده خوراک دام کشور
  • علی ربیعی: حدود 5 میلیون نفر در دانشگاه‌ها در حال تحصیل هستند/ رابطه معناداری بین رشته‌های تحصیلی و فرصت‌های شغلی موجود وجود ندارد/ بخش اعظمی از جمعیت فعال تحصیل کرده، دچار نوعی فاصله بین وضع موجود و انتظار از زندگی شده‌اند
  • هوشمند سازی در سند تحول جهت تسریع خدمت‌رسانی به مردم است
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا: رهبر انقلاب از وضعیت موجود رضایت مطلق ندارند
  • رئیس قوه قضائیه: چرخه معیوب سرمایه گذاری درکشور نیاز به اصلاح دارد
  • نارضایتی تولیدکنندگان در سال جهش تولید با مشارکت مردم
  • بررسی مشکلات واحدهای تولیدی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید آذربایجان غربی
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان