Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@07:14:07 GMT

۲۹۰ نفری که جاودانه شدند

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۶۰۴۱

۲۹۰ نفری که جاودانه شدند

حالا آسمان ایران به طور کامل زیر چتر امنیت هوایی قرار گرفته و حتی پرنده کوچک آهنی آمریکا هم با هر نوع پیشرفتی می‌تواند مورد هدف قرار گیرد و این یعنی آنکه اجازه تعرض به آب و خاک این کشور داده نمی شود.

شاید این طور تصور شود که مقام های آمریکا هنوز قدرت ایران را در منطقه نشناخته اند و با اطلاعات سوخته مشاورانشان هر چند وقت یک بار خود را به آب آتش می‌زنند در حالی که قدرت دفاعی و بازدارندگی ایران هنوز برای آن کشور ناشناخته باقی مانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور حتم همین است کشوری که سال‌ها در ایران مستشاری و مزدوری کرده حالا برایش سخت است که آن کشور به مرحله‌ای از پیشرفت برسد که اجازه ندهد یک پرنده در ارتفاع ۱۸ کیلومتری آسمان جاسوسی کند و به قعر دریا روانه شود و آن وقت رئیس جمهور آمریکا در یک تناقض گویی آشکار بگوید اشتباهی رخ داده است.

حالا بعد از ۳۱ سال از ساقط کردن هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی بر فراز آسمان خلیج فارس توسط آمریکا در سال ۶۷ موازنه به مرحله تعادل دارد نزدیک می‌شود لذا دشمن نباید گلایه کند چون یکی زد، یکی خورد و منهای از دست دادن ۲۹۰ انسان، ولی هنوز به این سخنان رهبر معظم انقلاب اگر دشمن یکی بزند ۱۰ می‌خورد، نرسیده‌ایم و انشا الله می رسیم.

کم کم به ۱۲ تیرماه سالروز تجاوز ناجوانمردانه آمریکا بوسیله ناو وینسنس به هواپیمای مسافری و بی دفاع ایران نزدیک می‌شویم و هنوز سوال زیادی بی پاسخ مانده که چرا کشوری با آن همه پیشرفت و توانمندی یک هواپیمای مسافری را به عمد مورد حمله قرار داد و تا این لحظه از بابت این کار غیر انسانی معذرت خواهی هم نکرد.

در جریان این حمله که ساعت ۱۰ صبح رخ داد ۲۹۰ مسافر و خدمه یک هواپیمای مسافری جمهوری اسلامی ایران که از بندرعباس عازم دبی بود به شهادت رسیدند که حداقل ۶۶ نفر کودک بودند که هیچ جرمی جر مسافر بودن هواپیما نداشتند.

این پرواز مسافربری به شماره ۶۵۵ شرکت هواپیمایی ایران ایر، تهران را به مقصد دبی ترک کرده و بعد از توقف بین راهی در بندرعباس در آب‌های خلیج فارس به سمت دبی در حرکت بود که حدود ساعت ۱۰:۲۲ دقیقه صبح با شلیک موشک هدایت شونده از ناو یو اس اس وینسنس متعلق به نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا سرنگون شد.

در این فاجعه تمامی ۲۹۰ سرنشین آنکه شامل ۲۵۴ مسافر ایرانی (۱۶ تن خدمه پرواز)، ۴۶ مسافر غیر ایرانی و ۶۶ کودک بود، جان باختند. این جنایت از نظر میزان تلفات انسانی، هفتمین جنایت مرگبار هوایی تاریخ است.
۱۱۸ نفر از این مسافران بیگناه زن و کودک بودند، هم چنین ۲۰ هندی، یک ایتالیایی، ۶ پاکستانی، ۱۳ نفر تبعه امارات و ۶ تبعه یوگسلاوی نیز در میان مسافران هواپیما دیده می‌شد.

افکار عمومی و وجدان‌های بیدار در آن زمان به خود آورد که آمریکا در عین توانمندی در مقابل ملت مقاوم ایران در ۸ سال دفاع مقدس کم آورد و خود به طور مستقیم وارد جنگ با این کشور شد و خواست به جنگ پایان دهد ولی نتوانست.

حالا قدرت کشور مقابل شناخته و دریک سردرگمی عمیق حتی نمی‌تواند به نوکران و زور پذیران خود هم توجیه کند که اشتباهی دست به اقدام احمقانه زده و ایران حتی به آن نمی‌شود نزدیک شد چه برسد به آن تعرض کرد بنابراین مجبور است نسخه و توجیه جدیدی بپیچد که دیگر برای اینها هم نخ نما شده است.

این روزها در آستانه آن تجاوز نابرابر آمریکا در همین منطقه شاهد سرنگونی پرنده‌ای به لحاظ وزنی و مقیاسی خیلی کوچک‌تر ولی جنگی توسط دلیر مردان همیشه بیدار سپاه در منطقه هستیم که قصد تعرض به آب‌های سر زمینی یک کشور مستقل داشت.

واکنش‌های زیادی به دفاع جانانه نیروهای مسلح در داخل و خارج کشور درپی داشت و همه این این اقدام را دفاع و حق مشروع جمهوری اسلامی دانسته و قدرت بازدارندگی کشورمان در برابر تجاوز به حریم این کشور را ستوده‌اند.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم در واکنش به سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا نوشت: اسقاط ایرباس مسافری ایران توسط آمریکایی‌ها و شهادت ۲۹۰ مسافر از یادمان نرفته است.

برای آن هیچ عذرخواهی و غرامتی در کار نبود، مدال هم دادند. آن روز به آسمان نگریستم و گلریزان شهیدان را دیدم و گریستم. اما امروز آسمان ایران برایشان نا امن شد. اندکی از آن بغض فرو نشست.

متأسفانه طمع ورزی و سودهای شخصی برخی کشورهای منطقه موجب شده که آمریکا از کیلومترها دور تر به بهانه حفظ منافع با دلار و تحریک این کشورها در آب‌های خلیج فارس وخاور میانه لنگر انداخته و به همراهی برخی قدرت‌های بزرگ جز هزینه و زحمت چیز دیگری به ارمغان نیاورده که جادارد ملت‌ها به جای دولت‌ها ازاین خواب غفلت بیدار شوند و مستقل بودن را ازایران الگو بگیرند.

همانطور که آمریکا به ویلیام راجرز فرمانده ناو وینسنس پس از سرنگون کردن هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ایران مدال شجاعت داد جا دارد امروز ما هم به دلاور مردان شب زنده دار که از آسمان ایران اسلامی حفاظت و حراست می‌کنند مدال شجاعت بدهیم.

یک فروند پهپاد جاسوسی امریکا پس از تجاوز به فضای سرزمینی ایران اسلامی در ساعات اولیه بامداد روز پنجشنبه مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه مورد هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۶۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماز جماعت ۵ هزاری نفری در قلب آمریکا + فیلم

تظاهرات ضدصهیونیستی و حمایت از فلسطین در آمریکا همچنان ادامه دارد و با همین هدف، روز گذشته هزاران نفر از مسلمانان و حامیان فلسطین در پایتخت آمریکا نماز جماعت برپا کردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • رسانه‌های جبهه مقاومت روز به روز قدرت بیشتری می‌گیرند
  • ببینید | نماز جماعت ۵ هزاری نفری در آمریکا
  • ایران تحریم‌ناپذیر است
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • نماز جماعت ۵ هزاری نفری در قلب آمریکا + فیلم
  • نقش نخبگان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • نقش متخصصان داخلی در حراست هوشمند از آسمان کشور ارزنده است
  • قدرت و نفوذ ایران در جهان مایه افتخار است
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • عملیات وعده صادق توانمندی ایران را برای جهانیان ثابت کرد