Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرارو- روابط عمومی کل سپاه از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی امریکایی در ساعات اولیه بامداد امروز، پس از تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه خبر داد.

به گزارش سپاه نیوز؛ روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: نخستین ساعات بامداد امروز (پنجشنبه ۳۰ خرداد) یک فروند پهپاد جاسوسی "گلوبال هاوک "امریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران در منطقه روبروی کوه مبارک استان هرمزگان، هدف آتش پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار گرفت و سرنگون شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

(جزئیات سرنگونی پهپاد آمریکایی را در گزارش روز گذشته فرارو (اینجا) بخوانید) بیشتر بخوانید: تصاویر پهپاد جاسوسی آمریکا که سپاه سرنگون کرد فرمانده کل سپاه: پهپاد آمریکایی از مرزهای ما عبور کرده بود بازتاب سرنگونی پهپاد آمریکایی در رسانه‌های بین‌المللی واکنش رئیس کمیسیون امنیت ملی به تجاوز پهباد آمریکایی اطلاعیه سپاه درباره جزئیات انهدام پهپاد آمریکایی   جزئیات جدید درباره ساقط شدن پهپاد آمریکایی در خلیج فارس را در گزارش لحظه به لحظه فرارو بخوانید

۰۹:۵۷

واشنگتن پرواز هواپیماهای آمریکایی در حریم هوایی ایران را ممنوع کرد

اداره هوانوردی فدرال آمریکا روز جمعه ممنوعیت همه پروازهای هواپیماهای آمریکایی در حریم هوایی تحت کنترل ایران را ممنوع کرد.

به گزارش اسکای نیوز عربی، اداره هواپیمایی آمریکا اعلام کرد که همچنان نسبت به افزایش تنش و فعالیت نظامی در نزدیکی مسیرهای هوایی هواپیماهای مدنی نگران است.

اداره هواپیمایی آمریکا در ادامه نسبت به آنچه آمادگی ایران برای استفاده از موشک های دوربرد زمین به هوا در حریم هوایی بین المللی بدون هشدار قبلی خواند، ابراز نگرانی کرد و ادعا کرد: برنامه های ردیابی پروازها نشان می دهد که نزدیکترین هواپیمای تجاری به پهپادی که ایران سرنگون کرد، در عرض ۴۵ مایل دریایی این پهپاد در حال پرواز بوده است.

اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده آمریکا همچنین آنچه تهدیدهای مربوط به پرواز هواپیماهای مدنی در حریم هوایی ایران خوانده را نیز ارائه کرده و اعلام کرد که آن شرکت ها پروازهای خود را ممنوع نکرده اند.

یونایتد ایرلاینز پروازهای خود را متوقف کرد

شرکت هواپیمایی «یونایتد ایرلاینز» روز جمعه اعلام کرد که پروازهای خود از فرودگاه نیوآرک در ایالت نیوجرسی آمریکا به بمبئی مرکز تجاری هند را پس از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط ایران متوقف کرده است.

این شرکت در سایت اینترنتی خود نوشت: با توجه به حوادث کنونی در ایران، ایمنی و امنیت خدمات ما به هند که از طریق حریم هوایی ایران صورت می گیرد را بررسی کردیم و تصمیم گرفته ایم این خدمات را متوقف کنیم.

شرکت مذکور به زمان تعلیق پروازهای خود دراین زمینه اشاره ای نکرده است.

از سوی دیگر شرکت «او. اس گروپ» نیز مدعی شد که بررسی پرروازها نشان می دهد که هواپیماهای تجاری به پهپادی که سرنگون شد، بسیار نزدیک بودند.

این شرکت در گزارشش افزود: خطر سرنگونی یک هواپیمای مدنی در جنوب ایران یک خطر واقعی است..ما نسبت به دوری از منطقه تنگه هرمز توصیه می کنیم زیرا احتمال اشتباه برای شناسایی هویت هواپیماها وجود دارد.

روز پنج شنبه نیز دو شرکت آمریکایی «آمریکن ایرلاینز» و «دلتا ایرلاینز» اعلام کردند که هواپیماهایشان بر فراز ایران پرواز نمی کنند.

Fararu.com Fararunews @ ۰۹:۵۶

نامه اعتراضی ایران به سازمان ملل

نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد گفت: در نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد مختصات دقیق محل اصابت پهپاد آمریکایی را که در حریم ایران بود، ارائه داده و تاکید کرده ایم که به دنبال جنگ نیستیم اما در برابر هرگونه تعدی، دفاع خواهیم کرد.

«مجید تخت روانچی» روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران ایرانی این مطلب را مطرح کرد و افزود: ما در دفاع از خود مجبور به شلیک به پهپاد آمریکایی شدیم. در نامه‌ای که به دبیرکل ارسال کرده‌ایم توضیح دادیم که به دنبال جنگ نیستیم اما نمی‌توانیم نسبت به هرگونه تجاوز به حریم هوایی، زمینی و دریایی کشور بی تفاوت باشیم.

وی ادامه داد: از جامعه بین المللی هم خواسته‌ایم تا اقدامات لازم برای جلوگیری از این نوع اقدامات غیرقانونی آمریکا را به عمل آورند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد اضافه کرد: این نامه به دبیرکل و رییس شورای امنیت ارسال شده و باید در دبیرخانه بررسی شود. در گفت و گوهایی که در آینده با مسئولان دبیرخانه سازمان ملل متحد داریم هم این مساله را پیگیری می‌کنیم.

تخت روانچی تصریح کرد: این یک مساله جدی است و نمی‌توانیم نسبت به آن بی تفاوت باشیم و بر اساس منشور ملل متحد از حق خود دفاع خواهیم کرد. (بیشتر بخوانید)

Fararu.com Fararunews @ ۰۹:۵۵

واکنش نتانیاهو به سقوط پهپاد جاسوسی آمریکا

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به ساقط شدن پهپاد جاسوسی آمریکا توسط پدافند نیروی هوا فضای سپاه پاسداران ایران مدعی شد که ایران آنچه رفتار خشونت‌آمیزش علیه آمریکا و جامعه‌ جهانی خواند را شدت بخشیده است.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی خصمانه در صفحه توییترش نوشت: در ۲۴ ساعت گذشته رژیم ایران اعمال «خشونت‌آمیز» خود علیه ایالات متحده آمریکا و جامعه جهانی را شدت بخشید. بار دیگر همه ملت‌هایی که خواهان صلح و امنیت هستند را به حمایت از تلاش‌های ایالات متحده علیه خشونت‌گری رژیم ایران فرا می‌خوانم.

Fararu.com Fararunews @

منبع: فرارو

کلیدواژه: هواپیمای آمریکایی خلیج فارس پهپاد آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۶۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنگ پهپادها در آسمان؛ شیوه جالب برای ساقط کردن پهپاد اوکراینی! | فیلم

مقابله دو پهپاد روسی و اوکراینی در آسمان که به پیروزی پهپاد روسی خاتمه شد را ببینید. منبع: همشهری

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • تصاویر پهپاد ساقط شده آمریکایی در صعده یمن
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • جنگ پهپادها در آسمان؛ شیوه جالب برای ساقط کردن پهپاد اوکراینی! | فیلم
  • فیلم| ثبت لحظه انهدام پهپاد آمریکایی در یمن
  • شکار پهپاد آمریکایی در آسمان یمن
  • سه پهپاد «ام‌کیو ۹ ریپر» آمریکا از ماه نوامبر در یمن ساقط شده‌اند
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند