Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:11:34 GMT

روزهای گرم پیش روی شهروندان درهفته اول تیرماه

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۶۱۹۷

روزهای گرم پیش روی شهروندان درهفته اول تیرماه

امین حسین نقشینه روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی ایرنا اظهار کرد: برای امروز ۳۱ خرداد بعنوان آخرین روزفصل بهار در استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و مناطقی از دامنه های البرز شرقی در استان های مازندران، گلستان و سمنان بعدازظهر و اوائل شب، رشد ابر و رگبار باران و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین افزود: شدت بارش های امروز در شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بعدازظهر امروز (جمعه) برای نیمه جنوبی استان سیستان و بلوچستان و شرق استان هرمزگان شرایط افزایش ابر و رگبار و رعد و برق مهیا خواهد بود.

وی گفت: برای فردا (شنبه) اولین روز فصل تابستان نیز بارش های پراکنده در مناطق گلستان و ارتفاعات استان سمنان و جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان را شاهد خواهیم بود.

نقشینه ادامه داد: از روز یکشنبه دومین روز تابستان نیز تا اواسط هفته آینده جوی آرام در کشور خواهیم داشت که همراه با افزایش دما بویژه برای نیمه غربی کشور خواهد بود.

وی اظهارکرد: از روز دوشنبه هفته آینده شهرهای اهواز، آبادان و بوشهر روزهای گرمی را سپری خواهند کرد و وزش باد شدید در دو روز آینده برای برخی مناطق استان های شمال شرق، شرق و جنوب ایران همچنین استان های سمنان، تهران، قزوین، البرز، قم، اصفهان و یزد سبب گرد و خاک های محلی شده و گاهی نیز سبب خیزش گرد وخاک در این استان ها خواهد شد.

به گفته این کارشناس هواشناسی، امروز برای نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

**وضعیت هوای پایتخت

کارشناس هواشناسی کشور همچنین با اشاره به وضعیت هوای تهران اظهار کرد: پیش بینی می شود طی پنج روز آتی آسمان تهران صاف تا کمی ابری همراه با گاهی وزش باد را شاهد باشیم و برای امروز و فردا مناطق جنوبی استان تهران همراه با غبار محلی خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: روند افزایشی دما شهر تهران نیز از روز یکشنبه، دومین روز فصل تابستان تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، بیشینه دمای امروز جمعه در منطقه مهرآباد ۳۷ درجه سانتی گراد و فردا شنبه ۳۶ درجه خواهد بود و برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آتی به ترتیب به ۳۸ و ۳۹ درجه خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: کمینه دمای منطقه مهرآباد تهران امروز ۲۵ درجه سانتی گراد و شمیرانات ۲۳ درجه گزارش شده است.

**گرمترین و خنک ترین مناطق کشور

اما این کارشناس سازمان هواشناسی کشور در ادامه اظهارکرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرهای اهواز با ۴۴ درجه سانتی گراد، شهداد کرمان نیز با ۴۸.۵ و دلگان سیستان و بلوچستان ۴۷ درجه سانتی گراد گرمترین مناطق کشور بوده اند.

نقشینه افزود: شهرکرد در ارتفاع ۲۰۵۰ دریا نیز با ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین منطقه کشور طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

وی گفت: برای فردا شنبه اول فصل تابستان نیز بارش‌های پراکنده در مناطق گلستان و ارتفاعات استان سمنان و جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان را شاهد خواهیم بود.

امین حسین نقشینه روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار گروه علمی ایرنا اظهارکرد: برای امروز ۳۱ خرداد بعنوان آخرین روزفصل بهار در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و مناطقی از دامنه‌های البرز شرقی در استان‌های مازندران، گلستان و سمنان بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر و رگبار باران و گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بعد از ظهر امروز جمعه برای نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان شرایط افزایش ابر و رگبار و رعد و برق مهیا خواهد بود.

وی همچنین افزود: شدت بارش‌های امروز در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: از روز یکشنبه دومین روز تابستان نیز تا اواسط هفته آینده جوی آرام در کشور خواهیم داشت که همراه با افزایش دما بویژه برای نیمه غربی کشور خواهد بود.

وی اظهارکرد: از روز دوشنبه هفته آینده اهواز، آبادان و بوشهر روزهای گرمی را سپری خواهند کرد و وزش باد شدید در دو روز آینده برای برخی مناطق استان‌های شمال شرق، شرق و جنوب ایران همچنین استان‌های سمنان، تهران، قزوین، البرز، قم، اصفهان و یزد سبب گرد و خاک‌های محلی خواهد شد و گاهی نیز سبب خیزش گرد وخاک در این استان‌ها خواهد شد.

به گفته این کارشناس هواشناسی، امروز برای نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

**وضعیت هوای پایتخت

کارشناس هواشناسی کشور همچنین با اشاره به وضعیت هوای تهران اظهارکرد: پیش بینی می‌شود طی پنج روز آتی آسمان تهران صاف تا کمی ابری همراه با گاهی وزش باد را شاهد باشیم و برای امروز و فردا مناطق جنوبی استان تهران همراه با غبار محلی خواهد بود.

نقشینه ادامه داد: روند افزایشی دما شهر تهران نیز از روز یکشنبه دومین روز فصل تابستان تا اواسط هفته ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، بیشینه دمای امروز جمعه در منطقه مهرآباد ۳۷ درجه سانتی گراد و فردا شنبه ۳۶ درجه خواهد بود و برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته آتی به ترتیب به ۳۸ و ۳۹ درجه خواهد رسید.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: کمینه دمای منطقه مهرآباد تهران امروز ۲۵ درجه سانتی گراد و شمیرانات ۲۳ درجه گزارش شده است.

**گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق کشور

اما این کارشناس سازمان هواشناسی کشور در ادامه اظهارکرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرهای اهواز با ۴۴ درجه سانتی گراد، شهداد کرمان نیز با ۴۸.۵ و دلگان سیستان و بلوچستان ۴۷ درجه سانتی گراد گرم‌ترین مناطق کشور بوده‌اند.

نقشینه افزود: شهرکرد در ارتفاع ۲۰۵۰ دریا نیز با ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر خنک‌ترین منطقه کشور طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۶۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می یابد

محمدعلی زورآوند در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، سامانه‌ی‌ بارشی از امروز (سه شنبه) تا شنبه هفته آینده، جو منطقه را تحت تاثیر داشته به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعدوبرق و رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان می‌شود.

وی افزود: بارش که در نیمه غربی و نواحی شمالی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود؛ بخصوص در ساعاتی از روزهای پنجشنبه و جمعه و در مناطق یاد شده، با آبگرفتگی معابر و رواناب نیز همراه می‌گردد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: طی ساعتی از امروز و فردا، به دلیل تقویت نسبی بادهای جنوبی در منطقه، امکان نفوذ غبار نسبتاً رقیق به نیمه غربی (بویژه در مناطق مرزی) چندان دور از انتظار نمی باشد.

وی ادامه داد: در روز یکشنبه موقتاً از شدت ناپایداری کاسته می شود؛ اما در روزهای دوشنبه و سه شنبه، با گذر موج ناپایدار دیگری، مجدداً شاهد بارش هایی همراه با رعدوبرق در سطح استان خواهیم بود.

به گفته زورآوند دمای روزانه‏ هوا که از امروز تا پایان هفته بتدریج و بشکلی نسبتاً محسوس کاهش می‌یابد؛ در روزهای شنبه و یکشنبه به طور نسبی افزایش خواهد یافت.

کد خبر 6092114

دیگر خبرها

  • آغاز بارندگی‌ها در خوزستان/ اوج بارش‌ها روزهای پنج‌شنبه و جمعه است
  • سامانه بارشی تا اوایل هفته آینده در خراسان رضوی فعال خواهد بود
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • باران در راه خراسان رضوی
  • زنجانی‌ها روزهای خنکی را تجربه خواهند کرد
  • فعالیت سامانه بارشی در کرمانشاه شدت می یابد
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • هوای تهران دوباره سرد و بارانی می شود | پیش بینی هوای پایتخت در روزهای پایان هفته
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت