Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست هیئت نمایندگان آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد که هیچ توافقی درباره زمان خروج نظامیان آمریکایی با طالبان صورت نگرفته است زیرا دولت آینده افغانستان که پس از توافق صلح روی کار خواهد آمد در این باره تصمیم می‌گیرد. ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، در حالی که تعیین زمان خروج نیروهای خارجی یکی از شروط اساسی طالبان برای ادامه مذاکرات صلح با آمریکا از سوی «ملاعبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان تعیین شده است اما آمریکا تصمیم گیری درباره خروج و یا حضور نیروهای خارجی  را مربوط به دولت آینده افغانستان دانسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون سیاسی رهبر طالبان: نخست باید مسئله خروج نیروهای خارجی از افغانستان نهایی شود

«رادنی هانتر» سرپرست هیئت نمایندگان آمریکا در سازمان ملل با اشاره به مذاکرات «زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه آمریکا با طالبان هرگونه توافق درباره تعیین زمان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان با این گروه را تکذیب کرد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا برای طالبان روشن ساخته که نیروهای خود در افغانستان را کاهش خواهد داد اما درباره زمان خروج و یا شمار نیروهای آمریکایی با این گروه به توافق نرسیده‌ایم،  تصمیم نهایی درباره حضور و یا خروج نیروهای خارجی از سوی دولتی که پس از توافق صلح روی کار می‌آید، گرفته خواهد شد.

سرپرست هیئت نمایندگان آمریکا در سازمان ملل اظهار داشت: واشنگتن بزودی متن پیش‌نویس برای گرفتن تعهد طالبان در مورد عدم استفاده از خاک افغانستان ضد کشورهای جهان را نهایی خواهد کرد.

این در حالی است که «ملاعبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر طالبان پیش از این گفته بود که تنها پس از مشخص شدن زمان خروج نیروهای خارجی این گروه حاضر به ادامه گفت‌وگوها با آمریکا خواهد شد.

طالبان: آمریکا پذیرفته که نیروهای خود را از افغانستان خارج کند آمریکا: اولویت ما پایان جنگ افغانستان است اما حضور ادامه دارد

گفتنی است که «سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در روزهای اخیر در صفحه توییترش نوشت: پرسش‌هایی بسیاری درباره پیشرفت‌های صورت گرفته در مذاکرات آمریکا با طالبان وجود دارد، بزرگترین موفقیت این است که آمریکا پذیرفته است تا نیروهای خود را از افغانستان خارج کند اما این موضوع از سوی وزارت خارجه آمریکا تکذیب شد.

قرار است بزودی دور هفتم مذاکرات آمریکا با طالبان در قطر برگزار شود، آمریکا انتظار دارد تا این دور از مذاکرات متفاوت از شش دور گذشته برگزار شده و زمینه آتشود و زمینه توافق درباره تلاش می‌کند تا در این دور از مذاکرات بر خلاف شش دور گذشته به توافقاتی با طالبان دست یابد.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است

یکی از اعضای جنبش حماس با اشاره به اینکه این جنبش خواهان رسیدن به توافق است گفت که پیشنهاد کنونی که در مذاکرات قاهره دریافت کردیم، بهتر از پیشنهادهای قبلی است.

به گزارش ایسنا، حسام بدران، از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که این جنبش در مساله مذاکرات با جدیت تعامل می‌کند و خواهان رسیدن به توافقی است که به رنج و مشکلات مردم فلسطین پایان دهد.

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: نتانیاهو و کابینه تندرو او به طور عامدانه از رسیدن به توافق آتش‌بس ممانعت می‌کنند. محاسبات نتانیاهو با امور شخصی وی و آینده‌ سیاسی‌اش مرتبط است و به رسیدن به توافق اهمیت نمی‌دهد.

این عضو ارشد حماس افزود: آنچه در این دور از مذاکرات قاهره به ما پیشنهاد شد بهتر از پیشنهادت قبلی است.

بدران تاکید کرد: با دولت آمریکا ارتباط مستقیم نداریم بلکه از طریق واسطه‌ها با آن در ارتباط هستیم. دولت آمریکا بیطرف نیست بلکه در جنگ علیه ملت ما شریک است.

وی در بخش دیگری گفت: ما خواستار ورود ترکیه و روسیه به عنوان ضامن هرگونه توافق با رژیم اسرائیل شدیم.

رسانه‌های صهیونیستی ساعاتی پیش جزئیات پیشنهاد آتش بس پیشنهاد شده به جنبش حماس را منتشر کردند.

آن‌ها اعلام کردند که این توافق سه مرحله‌ای و ۱۲۴ روزه است.

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

پیش از این کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حماس با پیشنهاد آتش بس موافقت کرد/ توپ در زمین اسرائیل!/ آمریکا: در حال بررسی پاسخ حماس هستیم
  • (ویدئو) زن افغان فعال حقوق بشر زلمی خلیلزاد را غافلگیر کرد
  • سرکوب در دانشگاه، مذاکره در قاهره
  • ممنوعیت فعالیت الجزیره در فلسطین اشغالی/ گانتز: شانس توافق کاهش یافت
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • حماس: پیشنهاد توافق کنونی بهتر از پیشنهادهای قبلی است
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد