Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مهندس مسعود عتیقی، مدیر انجمن نجوم آماتوری ایران با اشاره به آخرین رویداد نجومی خرداد ماه جاری گفت: در ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه امروز ٣١ خرداد، سیاره بهرام در جدایی ۵.٤ درجه جنوب ستاره "پولوکس" در صورت فلکی "دوپیکر" قرار می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ساعاتی بعد و پس از غروب خورشید، در افق غربی، همنشینی سیاره سرخ بهرام قدری پایین‌تر و بسیار نزدیک به سیاره "تیر" با ستاره پولوکس قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورت فلکی جوزا دو ستاره یکی به نام بتا-جوزا (پولوکس) و دیگری آلفا-جوزا (کاستور) است. ستاره پولوکس، به‌لحاظ ظاهری، دومین ستاره درخشان صورت فلکی جوزا شناخته می‌شود و با قدر ظاهری ۱.۱۶، نورانی‌ترین ستاره این صورت فلکی است و از کاستور، قدر ۱.۵۹ درخشان‌تر است.

 بیشتر بخوانید: از نخستین رویداد نجومی سال ۲۰۱۹ تا بارش شهابی ربعی

کاستور با چشم‌غیرمسلح به صورت تک ستاره دیده می‌شود، اما امروزه مشخص شده که این ستاره از مجموعه ۶ ستاره تشکیل شده است که در آسمان کنار همدیگر قرار داشته و به لحاظ گرانشی بر هم تأثیر دارند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام

آخرین رخداد‌های نجومی خرداد را در آسمان امروز مشاهده کنید

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانستنی ها جالب ترین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۶۹۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید

امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد گفت: اولویتمان جاده‌های ترانزیتی تایباد - خواف است که روزانه حداقل ۷۰۰ دستگاه تریلر در آن تردد می‌کند و سال‌هاست مردم ما را به خاک و خون می کشد. ️ - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  تایباد، مولانا غلام‌نبی توکلی در جمع اعضای شوراهای اسلامی شهرها و روستاهای تابعه شهرستان تایباد، اظهارداشت: نهاد شوراها یکی از نهاد بسیار بزرگ و مهمی است که در انقلاب اسلامی شکل گرفت، شورا یکی از احکام اسلام است که قرآن کریم با صراحت به آن دستور می‌دهد.

وی افزود:کار اگر با مشورت نبود و با تک روی همراه بود، کاری از پیش نمی رود، قانون اساسی در چند اصل به موضوع شوراها پرداخته است و این نشان می دهد که قانون اساسی برگرفته از آیات قرآن کریم است و اصل شورا نیز از همین موضوع شکل گرفته است.

مولانا توکلی گفت: اعضای شورا افرادی هستند که از متن مردم انتخاب می شوند تا صدای مردم را به گوش مسئولان محلی و استانی برسانند، مانند آنچه نمایندگان شوراها تا امروز انجام دادند؛ مسئله اصلی شوراها، از مردم بودن و برای مردم بودن است و در این راه نباید از بیان مشکلات مردم چشم پوشی کنند.

خطیب جمعه شهرستان تایباد تاکید کرد: چهار سال حضور در شورا اگر با تشریح مشکلات مردم و حل آنها همراه نباشد، کم کاری است، شوراهای روستا مسئولیت مهمی دارند، آنها باید دهیار را به حرکت درآورند.

وی ادامه داد: امروز مشکلات شهرها و روستاها را شنیدیم و این مشکلات اساسی بود و میهمانان جلسه امروز این مشکلات را به مدیران استانی منتقل خواهند کرد ولی پیگیری برای حل آنها ضروری است.

مولانا توکلی خطاب به مدیرکل امور شهری و شوراهای اسلامی خراسان رضوی بیان کرد: آنچه از مشکلات بیان شد، حرف ما نیز هست و اولویتمان جاده‌های ترانزیتی تایباد - خواف  است که روزانه حداقل 700 دستگاه تریلر در آن تردد می‌کند و سال‌هاست مردم ما را به خاک و خون می کشد. ️

وی اضافه‌کرد: بیمارستان تایباد باید سریعتر وارد پروسه بودجه‌گذاری شود، فرماندار ما زمین را نهایی کرد ولی ورود به جریان اجرایی نیاز به بودجه گذاری در پایتخت دارد.

محور برنامه‌های اقتصادی و اشتغال توسط شوراها رقم بخورد

‍مهدی شیردل، فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان تایباد نیز اظهارداشت: ️از سال 1400 تا امروز 180 درصد پایه حقوقی کارگران افزایش داشته است با این حال باید بر امور بازار و معیشت بیشتر فعالیت شود و سرپل این نظارت و ارتباط شوراهای اسلامی هستند.

و️ی افزود: مردم سالاری دینی از اصول نظام جمهوری اسلامی ایران است، افتخار ما این است که در حوزه خدمات عمومی مانند آب، برق، گاز، تلفن، سالن های ورزشی، طرح های هادی با مشارکت شوراها به انجام رسید. ️

شیردل تصریح کرد:در حوزه صنایع مادر اشتغال آنچنانی ایجاد نمی‌شود، آنچه باید به آن توجه داشت توجه به بخش های پسینی و پیشینی است. یعنی شورای کاریز یا تایباد به موضوع کلان سرمایه گذاری در منطقه اقتصادی دوغارون توجه کند و محور فعالیت های شهرستان میز زعفران و  پسته باشد. ️

فرماندار و رئیس شورای اداری شهرستان تایباد گفت:محور برنامه ریزی اقتصادی و ایجاد اشتغال توسط شوراها باید رقم بخورد، ما در سنگ گرانیت 2 میلیارد تن و در سنگ آهن 30 میلیون تن ظرفیت برداشت داریم که باید به آن توجه شود. ️

وی ادامه داد:اولویت اصلی ما شروع بیمارستان است، در فرایندهای اجرایی این کار زمان بر است، لذا حمایت و همراهی خود را پای کار آورده و در سفر دور دوم ریاست جمهوری اسلامی به این امر سرعت بخشیم. ️موضوع جاده به دلیل اینکه بستر فعالیت های اقتصادی است، از اولویت‌ها است‌ و پیگیر آن هستیم.

ش️یردل عنوان کرد:یکی از گلایه های مردمی، ساخت و ساز در حومه و مشکلات آب و برق است، در طرح های توسعه این مشکل برطرف خواهد شد اما شوراها باید در پیشنهاد طرح های توسعه بازه زمانی 5 ساله در نظر داشته باشند و اگر در حوزه دولتی مشکلاتی بود، ما آماده همکاری هستیم.

شهردار تایباد،شهردار نمونه در استان است

برامکی، مدیرکل دفتر شهری و امور شوراهای خراسان رضوی نیز اظهارداشت: ️در بحث شوراها اختلاف سلیقه طبیعی است، در شوراهایی که همدلی بیشتر است، دهیار موفق تر است.

و️ی افزود: یکی از اتفاقاتی که در رویداد شهردار برتر رخ داد؛ در شهرهایی که شوراها منسجم تر بود، شهردار موفق تر بود و شهردار تایباد یک شهردار نمونه در استان است چرا که تغییرات شهر بسیار محسوس بود و این نشان از همدلی بین شورا و شهرداری است. ️

برامکی تصریح کرد:هرچه میزان درآمد پایدار افزایش پیدا کند، عملکرد شهرداری رشد بیشتری خواهد داشت، بنابراین باید مطابق قانون شوراها و شهرداری ها به سمت ایجاد درآمد پایدار حرکت کنند.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • تقویم نجومی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فال شمع روزانه برای متولدین ماه‌های مختلف امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • تصاویر نجومی یازدهم اردیبهشت (۳۰ آوریل)
  • سیاره عطارد در اوج خورشیدی قرار می‌گیرد
  • تقویم نجومی امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تقویم همسران امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ستاره‌شناسان قوی‌ترین شواهد برای سیاره نهم را کشف کردند
  • تصاویر نجومی دهم اردیبهشت (۲۹ آوریل)
  • ستاره استقلالی از تیم ملی خط می خورد؟
  • تصویر روز ناسا: گلبرگ‌های اطراف سحابی حلقه