Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید موسی حسینی کاشانی، در آئین افتتاحیه طرح غنی سازی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم گفت: تقویت فعالیت‌های هنری کانون‌های فرهنگی می‌تواند در غنی سازی اوقات فراغت نقش مؤثری داشته باشد.

وی با بیان اینکه برنامه ریزی برای اوقات فراغت جوانان در قم انجام شده است گفت: کارهای فرهنگی در مساجد و تلاش برای توسعه این فعالیت‌ها باید به محور فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد قم تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی کاشانی ادامه داد: ایجاد انگیزه در جوانان برای حضور گسترده آنان در مساجد وظیفه سنگین ائمه جماعت مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری است.

وی با اشاره به مشغله‌های جدید نسل جدید در فضای مجازی گفت: در شرایط کنونی، بسترسازی برای حضور جوانان و نوجوانان به مساجد کار ساده ای نیست ولی تحقق این موضوع به طور قطع در کاهش آسیب‌های اجتماعی و مصونیت اجتماعی بسیار مؤثر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: فراهم کردن شرایط برای حضور کودکان و تلاش برای ماندگاری آنها باید در صدر برنامه‌های مسئولان مساجد باشد.

حسینی کاشانی، بسترسازی برای جذب جوانان به مسجد را موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: در شرایط امروز که سوق یافتن جوانان به سمت بزه بسیار ساده و کم هزینه است باید جلوی برخی سخت گیری ها برای جذب حداکثری جوانان به مساجد کاهش یابد.

وی با اعلام حمایت از گروه‌های برجسته سرود و تئاتر مساجد تصریح کرد: این اداره کل آمادگی دارد در گام نخست از ۱۰ گروه سرود و ۱۰ گروه تئاتر که دارای فعالیت برجسته در مساجد هستند، حمایت مالی و معنوی کند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استفاده از ظرفیت اوقات فراغت جوانان و نوجوانان فرهنگ و ارشاد اسلامی قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۷۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز دوشنبه در آئین تجلیل از برنامه سازان معارفی ماه رمضان استان خوزستان اظهار کرد: باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد تا بتوانیم در تمام ماه های سال در چهار محور احکام شرعی، قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توجه و تلاش ویژه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خطاب به حاضران گفت: اشخاص نقطه مقابل شما و افرادی که تفکرات خاص خود را دارند بر قرآن مانور می دهند، در حالی که قرآن بدون اهل بیت (ع) و اهل بیت (ع) بدون قرآن نیست و این ۲ در عرض یکدیگر هستند.

وی افزود: از نظر و تجربه بزرگانی که در استان هستند استفاده شود و مسجدها به عنوان محور همه محورها قرار داده شود که البته ما نیز به دنبال همین مسأله هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برنامه ای که در ایام ماه مبارک رمضان پخش شد در طول سال انجام شود و چهار محور ذکر شده در مساجد خصوصاً آن مسجدهایی که آمادگی دارند اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه فعالیت مسجدها تنها منحصر به ایام خاصی نباشد، تصریح کرد: نمازهای صبح، ظهر و شب در دستور کار قرار گیرد، مسجدهایی که در این زمینه فعالیت دارند تبلیغ و معرفی شوند، حتی نسبت به مساجدی که در جاده ها قرار دارند و در این خصوص فعالیت دارند اطلاع رسانی صورت گیرد تا افرادی که در جاده هستند و برای اقامه نماز مشکل دارند در جریان قرار گیرند.

کد خبر 6092309

دیگر خبرها

  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • استقبال کانون استان قزوین از برگزاری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود