Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی گفت: اگر در قضایای اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانست پهپاد آمریکایی را سرنگون کند به دلیل اقتدار علمی نظام جمهوری اسلامی است و همچنین نشان داد هر کسی بخواهد چشم طمع به مرزهای ما بدوزد او را کور خواهد کرد. ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند،  محمد مهدی دیانی ظهر امروز در مراسم سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان بیرجند در جمع مردم نمازگزار این شهرستان با اشاره به زندگی شهید چمران اظهار داشت: یکی از شخصیت هایی که می تواند به حق الگو و اسوه ای برای همه اساتید و به عنوان استاد طراز انقلاب تلقی شود دکتر چمران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه شهید چمران در سال 1311 در تهران متولد شد افزود: شهید چمران از 15 سالگی در درس تفسیر قرآن آیت الله طالقانی شرکت کرد و علاوه بر آن  از دروس فلسفه و منطق شهید مطهری نیز بهره بردند.

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی با بیان اینکه فعالیت شهید چمران در حوزه علمی باعث نشد که از سیاست معنویت و اخلاق غافل باشد بیان کرد: همچنین شهید چمران نیروهای حزب الله لبنان را در حوزه جنگ های نامظم آموزش داد.

دیانی تصریح کرد: همچنین شهید چمران بعد از 21 سال دوری از کشور به کشور بازگشتند و تجربیات خود را در اختیار نیروهای انقلابی قرار دادند.

وی با بیان اینکه نمی توان نقش شهید چمران را در فیسله دادن قائله کردستان نادیده گرفت خاطرنشان کرد: در آغاز جنگ تحمیلی ایشان به خدمت امام(ره) رسیدند و با اجازه ایشان به همراه امام خامنه ای به اهواز رفتند و برای اولین بار شهید چمران با همراهی مقام معظم رهبری ستاد جنگ های نامنظم و کلیکی را در اهواز تشکیل دادند.

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی با اشاره به شاخص ها ‌و ویژگی های یک استاد انقلابی، بسیجی و طراز انقلاب اسلامی اظهار داشت: نقش استاد در پرورش فرزندان این مرز و بوم بسیار مهم است.

دیانی با بیان اینکه امام(ره) دانشگاه را مبدأ همه تحولات دانستند یادآور شد: جایگاهی که می تواند به عنوان طلایه دار و پیشرو نقش ایفا کند دانشگاه است و اساتید می توانند فرماندهان جنگ نرم باشند.

وی اولین ویژگی استاد انقلابی را داشتن روحیه جهادی و انقلابی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: استاد انقلابی باید دغدغه حل مسائل و مشکلات جامعه خود را داشته باشد و باید در هر زمانی فرزند زمان خود باشد و به خوبی در حوزه های علمی و غیر علمی ایفای نقش کند.

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی یکی دیگر از شاخص های استاد انقلابی را شاخص بصیرت دانست و افزود: یعنی استاد انقلابی باید هم خود بصیر باشد و هم جامعه خود را بصیر کند.

دیانی بیان کرد: بصیرت مانند یک قطب نما در دست یک مجاهدی است که در جبهه ها است برای اینکه در چنگ دشمن نیفتد و مورد تهاجم دشمن قرار نگیرد باید بصیرت داشته باشد.

تکرار/گفتگو|شیخ‌الاسلام: سرنگونی پهپاد آمریکایی هشداری برای متجاوزان بود تا دست از پا خطا نکنندتکرار/ فرمانده‌کل سپاه: پهپاد آمریکایی از مرزهای کشورمان عبور کرده بودواکنش بحرین به سرنگونی پهپاد آمریکایی در آب‌های ایران


وی با اشاره به اینکه عنصر مهمی برای یک استاد انقلابی است تا گردو غبار فتنه باعث نشود مسیر را گم کند گفت: شاخص دیگر پیشرو بودن در دانش و علم است یعنی اگر امروز کشور ما کوی سبقت را در مباحث علمی داشته است نتیجه تلاش های چنین اساتیدی است.

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی یادآور شد: اگر امروز در حوزه بیوتکنولوژی، سلولهای بنیادی، انرژی هسته ای و مانند آن سرآمد هستیم محصول تلاش های اساتید نمونه و بسیجی مانند شهریاری ها و امسال آنان است.

دیانی اظهار داشت: همچنین اگر در قضایای اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانست پهپاد آمریکایی را سرنگون کند به دلیل اقتدار علمی نظام جمهوری اسلامی ایران است و همچنین نشان داد هر کسی بخواهد چشم طمع به مرزهای ما بدوزد او را کور خواهد کرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از شاخص های استاد انقلابی این است که باید توجه به معنویت و اخلاق دینی داشته باشد خاطرنشان کرد: یک عالم دینی به گونه ای است که تنها در حوزه علم فعال نیست بلکه در حوزه عمل نیز فعال است.

رئیس سازمان بسیج اساتید خراسان جنوبی مهمترین ویژگی استاد انقلابی و بسیجی را ولایت پذیری عنوان کرد و یادآور شد: استاد انقلابی باید ولایت پذیر و تابع ولی فقیه باشد و کلام رهبر خود را فصل الخطاب قرار دهد.

انتهای پیام/ن

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۷۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش از ظهر پنجشنبه در نشست با نیروهای عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح استان مرکزی اظهار کرد: سلاح اثرگذار نیروهای مسلح، انگیزه‌های دینی و معنوی است و اخلاق‌مداری و تعهد ویژگی مهم این قشر جامعه است.

وی امنیت و اقتدار ایران اسلامی نتیجه قدرت و سلامت نیروهای مسلح عنوان کرد و گفت: اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حوزه‌های امنیتی، استراتژیکی، موشکی، زمینی، هوایی، دریایی و امنیتی در منطقه درخشان است.

امام جمعه اراک افزود: خودسازی نیروهای مسلح موجب تداوم ویژگی‌های نظیر اخلاق مداری و صداقت در زمان دشواری‌ها می‌شود.

آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: برخی اقشار جامعه مانند نیروهای مسلح، معلمان، اساتید دانشگاه و علمای دینی باید در شب زنده داری، ایثار و فداکاری پیش قدم دیگر افراد جامعه باشند.

وی با تاکید بر شناخت نقاط قوت و ضعف دشمنانی نظیر رژیم صهیونیستی گفت: نیروهای مسلح باید نسبت به تمام نقاط ضعف دشمن، محل موشک‌ها، شناسایی نقاط حساس و پایگاه‌ها آگاهی داشته باشد تا در زمان مناسب دشمن را غافلگیر کرد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، آمادگی نیروهای نظامی و تجهیزات تسلیحاتی با هدف دفاع کشور در برابر توطئه‌های آمریکا و متحدانش در منطقه را در گام دوم انقلاب اسلامی ضروری عنوان کرد و گفت: حرکت در مسیر انقلاب اسلامی به آمادگی روزافزون نیاز دارد.

وی با اشاره به تأثیر و نقش ارزشمند فداکاری نیروهای مسلح و تلاش آنها برای حفاظت از آرمان‌ها و مرزهای کشور گفت: دولت باید به وضعیت مسکن نیروهای مسلح رسیدگی کند.

کد خبر 6095059

دیگر خبرها

  • اعلام پذیرش دانشجویان و اساتید تعلیقی و اخراجی آمریکا، حرکتی هوشمندانه و انقلابی است
  • آمریکا مدعی سرنگونی سه پهپاد یمنی شد
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • عملیات‌های طوفان‌الاقصی و وعده صادق، تحولات عظیمی را در دنیا ایجاد کردند
  • اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در منطقه درخشان است
  • رییس سازمان بسیج اساتید استان کرمان استاد نمونه کشور شد
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است