Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه قم گفت: خبرهایی که از مناطق سیل‌زده به گوش می‌رسد نگران‌کننده است، به وعده‌های داده‌شده در رسیدگی به معیشت و زندگی مردم درگیر عمل نمی‌شود. ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۹ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله علی‌رضا اعرافی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی قدس در ادامه مباحث مربوط به خانواده سالم و اسلامی اظهار داشت: در منطق اسلام در زمینه‌سازی‌ها و تمهیدات تربیتی تأکیدات زیادی شده است، برای مقدمه‌چینی در ارتباط باتربیت فرزند، مهم‌ترین شرط انتخاب صحیح همسر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور ادامه داد: رعایت ضوابط در اصول ارتباطی بین زن و مرد، مقدمه تربیت صحیح فرزندان را به وجود می‌آورد، اصل تغذیه و غذای سالم در شخصیت و تربیت فرزند مورد تأکید و تأیید تمام کارشناسان است.

آیت‌الله اعرافی خاطرنشان کرد: پدر و مادر درصورتی‌که دوران حاملگی، شیردهی و بعدازآن در دوران بعد از تولد، رژیم غذایی سالمی را رعایت کنند به‌صورت طبیعی و قطعی در تربیت و شکل‌گیری شخصیت فرزند مؤثر است.

امام‌جمعه قم با اشاره به تأکیدات فرا مکتبی اسلام در رابطه باتربیت فرزند تصریح کرد: برای تربیت صحیح فرزند، غذایی که پدر و مادر و فرزند مصرف می‌کنند باید حلال بوده و از راه مشروع تأمین‌شده باشد، درصورتی‌که غذایی پدر و مادر در دوران قبل از انعقاد نطفه و بعد از تولد فرزند از مال حرام جمع شده باشد، در تربیت فرزند و شکل‌گیری مخرب و منفی پدر و مادر و فرزند تأثیر مستقیم دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: غذای حرام موج روانی مستمری در آینده فرزند در سطح فردی و اجتماعی دارد، کسب حلال و حرام در فقه اسلام از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار بوده و احکام دقیقی در رابطه با اشتغال و کسب درآمد تدوین‌شده است.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: مال حرامی که از راه‌های غیر مشروع مانند کم‌فروشی در مسئولیت، اختلاس و غیره به دست بیاید در تربیت فرزند تأثیر مخرب و غیرقابل جبرانی ندارد، علم امروز هنوز به ابعاد مخرب اثر غذای حرام دست پیدا نکرده اما تعالیم دینی پرده از اثر واقعی آن‌ها و موج ضد اخلاقی آن‌ها برداشته است.

وی ادامه داد: مال حرام در شخصیت فردی، رفتار اجتماعی و همچنین آینده نسل فرد تأثیر گذاشته و امنیت شخصیتی و اخلاقی فرد، خانواده و نسل وی را در دنیا و آخرت نابود می‌کند، بخش مهمی از نابه‌هنجاری‌های اجتماعی نیز به‌دلیل لقمه‌های ناپاک و حرام است.

امام‌جمعه قم در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر مقدس قم نیز با اشاره به اهمیت مسئله تقوا بیان کرد: تقوا درمان درد و جان انسان است، تقوا شفای بیماری‌های قلبی و جسمی فرد است، تقوا شوینده چرک‌های دل و قلب است، با بازگشت به تقوا، اضطراب و تشویش‌های دل انسان به امنیت و آرامش مبدل می‌شود.

وی ادامه داد: تبلیغ دینی برای الهام‌بخشی و اثربخشی همواره باید نوسازی و بازسازی شود، تبلیغ دین بیش از همه بر‌عهده تمام مردم است و مردم باید بیشترین دغدغه را نسبت به دین داشته باشند، در کنار این حوزه و دستگاه‌های فرهنگی مسئولیت بسیار سنگینی در ارتباط با تبلیغ دین‌ دارند، نظام رسمی و دستگاه دولت نیز در حوزه تبلیغ دین و زمینه‌سازی اجرای دین مسئول است، در منطق اسلام دولت، هم مسئول‌ معیشت جامعه است‌.

‌مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با انتقاد از تعطیلی جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به‌صورت مستمر برگزار و مصوبات آن اجرا شود.

وی بیان کرد: آن چیزی که می‌تواند عدالت را در جامعه پیاده کند قوه قضاییه سالمی بوده که عدالت‌پروری را در خود نهادینه کند، کاهش پرونده‌های ورودی و مبارزه قاطع بامفاسد اقتصادی و اداری باید به‌صورت جدی در قوه قضاییه دنبال شود.

آیت‌الله اعرافی تصریح کرد: ایران در 40 سال گذشته در مهار مواد مخدر بیشترین اثرگذاری را در سطح دنیا دارد اما نهادهای بین‌المللی هنوز به این حق بزرگ و ماندگار جمهوری اسلامی به‌درستی پی نبرده‌اند.

وی ادامه داد: همگانی‌شدن ورزش و افزایش سرانه‌های ورزشی با رعایت اصول اسلامی و دسترس بودن امکانات ورزشی برای تمام مردم باید اقدام‌های بیشتری در سطح استان قم صورت بگیرد، چهره معنوی شهر مقدس قم باید حفظ شود، مشاهده کوچک‌ترین هنجارشکنی‌های اخلاقی و رفتاری در قم قابل‌قبول نیست.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نخست‌وزیر ژاپن گفت: این دیپلماسی نماد دیپلماسی مستقل و عزتمندانه در برابر مستکبران جهان بود، این دیدار نمادی از دیپلماسی اثرگذار و عقلانیت بود.

وی عنوان کرد: کشف و انحلال شبکه بزرگ جاسوسی آمریکا در فضای سایبری کشور و هدف‌گیری پهباد فوق سری و پیشرفته آمریکا دو اقدام بزرگی بود که اشراف نهادهای اطلاعاتی و دفاعی کشور را به رخ جهانیان کشید، ایران آمادگی دارد تا هر تهاجم به ایران اسلامی را باقدرت و شجاعت دفع کند.

پروانه ساخت واحدهای مسکونی سیل‌زده در آق‌قلا یک هفته‌ای صادر شودگلستان| اِلِمان شهدای سیل گمیشان ساخته می‌شود‌ایجاد شکاف در 51 نقطه جاده‌های اصلی و فرعی آق‌قلا در زمان سیل؛ ضرورت تسریع در ترمیم جاده‌ها

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور گفت: ایران اهل جنگ نیست اما مدافعان قوی و شجاعی است، کشور ما امروز در جایگاه مدافع است، ایران جنگ‌طلب نیست اما در عرصه دفاع از کیان خود آماده هرگونه تقابل و ایثاری است، جبهه مقاومت اسلامی در برابر تجاوزات آمریکا سکوت نخواهد کرد.

آیت‌الله اعرافی گفت: خبرهایی که از مناطق سیل‌زده به گوش می‌رسد نگران‌کننده است، به وعده‌های داده‌شده در رسیدگی به معیشت و زندگی مردم درگیر عمل نمی‌شود.

انتهای پیام/ ز

R7854/P41362/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۸۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند

ایسنا/اردبیل امام جمعه نمین طلاب حوزه علمیه خواهران را سنگربانان عرصه تربیت دانست و به حمایت همه جانبه مراکز فرهنگی و آموزشی از این مجموعه دینی تاکید کرد.

حجت‌الاسلام‌ کریم اسدزاده، هشتم اردیبهشت در نشست ستاد پذیرش مدرسه علمیه فاطمه‌الزهرا(س) نمین که در محل دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهمیت نشر و ترویج معارف علوم دینی، گفت: بازتاب عملکرد حوزه‌های علمیه خواهران در پرورش نیروی انسانی در جامعه امری مهم و انکارناپذیر است.

وی با تاکید بر اهمیت حضور بانوان طلبه در تمامی عرصه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی افزود: امروزه وضعیت کنونی جامعه و هجمه‌های مختلف دشمنان، بسترسازی برای تحصیل در حوزه علمیه بانوان را بیش از گذشته ضروری کرده است.

امام جمعه شهرستان نمین بیان کرد: تربیت دینی، نقش مهمی در هدایت نسل حاضر و آینده دارد و به‌طور قطع تحقق این هدف با تحصیل در حوزه‌های علمیه خواهران میسر می‌شود.

حجت‌الاسلام اسدزاده اثرگذاری و عملکرد خواهران طلبه را ستودنی توصیف و اظهار کرد: مسئله جذب و پذیرش حوزه علمیه خواهران مسئله مهمی در زمینه پرورش بانوان فعال انقلابی و جهادی می‌باشد.

وی بانوان طلبه را سنگربانان عرصه تربیت دانست و تصریح کرد: نقش مراکز فرهنگی و آموزشی در حمایت مادی و معنوی از حوزه‌های علمیه خواهران در امر پذیرش بایستی پر رنگ باشد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • آیت‌الله اعرافی: در ‌معماری و شهرسازی الگوهای ویژه نداریم
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • مریم خمینی نوه امام در خارج از کشور چه کاره است؟
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • خاتمی: بازی با ایران بازی با دم شیر است / عملیات وعده صادق نشان داد که دوران موشک پایان نیافته است
  • «وعده صادق» خروشی در دل مؤمنان دنیا ایجاد کرد
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه شغلی دارد؟
  • امام جمعه اردبیل: وعده صادق، قدرت ایران را قبولاند
  • هیمنه دشمن در عملیات وعده صادق در هم شکست
  • نوه دختر امام خمینی در خارج از کشور مشغول چه کاری است؟