Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@15:52:36 GMT

کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر خطرآفرین است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۸۴۲۵

کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر خطرآفرین است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با انتقاد از روند روبه رشد بدحجابی و بی حجابی اظهار داشت: متأسفانه فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده که این مسئله بسیار خطرآفرین است.

وی با اشاره به جولان افراد و زنان بدحجاب و بی حجاب در برخی مناطق استان، عنوان کرد: باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر جدی گرفته شود و اکنون این مسئله در جامعه رنگ باخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بی حجابی و بدحجابی را زیبنده و شایسته جامعه اسلامی ندانست و گفت: در جامعه اسلامی مقوله دینداری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و نباید بی دینی در آن مفهوم داشته باشد.

امام جمعه موقت ساری، از مازندران به عنوان مرکز تشکیل حکومت شیعی و علوی یاد کرد و خواستار برخورد جدی تر نهادهای قضائی و انتظامی با پدیده‌های ناهنجاری‌های اجتماعی و اخلاقی در جامعه شد.

حجت الاسلام قاسمی تصریح کرد: اگر قرار است دیندار باشیم باید به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه توجه ویژه داشته باشیم.

وی همچنین با گرامیداشت هفته قوه قضائیه و سالروز شهادت شهید بهشتی با اشاره به ویژگی‌های برجسته شهید بهشتی، وی را الگویی ارزنده در جامعه دینی و در بخش‌های مختلف توصیف کرد.

حجت الاسلام قاسمی با عنوان اینکه قوه قضائیه باید در راستای مقابله با فساد در کشور جدی تر عمل کند افزود: قضات باید از منش و شخصیت شهید بهشتی بهره گیری کنند.

وی همچنین با گرامیداشت اول تیرماه و سالروز تبلیغات اسلامی و اطلاع رسانی دینی با اشاره به وظایف خطیر این نهاد مقدس که از رویش‌های انقلاب اسلامی است افزود: این سازمان باید نسبت به اجرای برنامه‌های فرهنگی در سواحل و تفرجگاه‌ها نقش آفرینی کند.

امام جمعه موقت ساری همچنین در بخشی از سخنانش به دیدار نخست وزیر ژاپن با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با صلابت در برابر پیام‌های ترامپ و واسطه گری نخست وزیر ژاپن ایستاد و این مسئله نشان از شجاعت ولی فقیه زمانه است.

حجت الاسلام قاسمی، همچنین با تقدیر از غیورمردان سپاه در سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا اظهار داشت: دشمن باید بداند که هیچگاه جرأت حمله به ایران را نخواهد داشت و اگر اسرائیل نیز بخواهد قدم کجی بردارد، نیروهای مسلح حیفا و تل آویو را با خاک یکسان خواهد کرد.

کد خبر 4646867

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد قاسمی امام جمعه ساری خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۸۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی در خطبه‌های نماز جمعه خمین بیان کرد: ملت مظلوم فلسطین برخلاف کمبود امکانات رسانه‌ای و فناوری توانستند افکار عمومی را به نفع خود تغییر دهند.

وی افزود: عملیات وعده صادق و شکست همینه رژیم صهیونیستی اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا، بیش از گذشته اثبات شد.

امام جمعه خمین با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به پاکستان ادامه داد: ملت پاکستان از انجام عملیات وعده صادق بسیار خوشحال شدند و آیت الله رئیسی در وقت مناسب و در راستای تقویت همکاری‌ها به این کشور سفر کرد.

امام جمعه خمین در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک روز معلم تاکید کرد و گفت: معلمان به عنوان افسران میدان پیشرفت جامعه هستند و باید از ویژگی‌های برجسته ای برخوردار باشند.

حجت الاسلام میرصادقی با اشاره به سالروز شهادت شهید مطهری افزود: این شهید بزرگوار در زمان انحرافات دینی مانند چراغی روشن جامعه را هدایت کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز کارگر نیز گفت: مسئولان برای رفع مشکلات جامعه کارگری نباید از هیچ کوششی دریغ کنند.

حجت الاسلام میرصادقی جامعه کارگری را وفادار به انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: کارگران هزاران شهید را تقدیم نظام اسلامی کردند.


.

کد خبر 6089091

دیگر خبرها

  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب دوران کودکی و نوجوانی است
  • دفاع جوان کاشمری از ۳ دختر نوجوان در مقابل اراذل‌واوباش
  • ضربه چاقو به جوان کاشمری به دلیل حمایت از چند دختر در برابر ۳ مزاحم
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست
  • ما نیازمند معلمان تراز انقلاب هستیم
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • عملیات وعده صادق اقتدار جمهوری اسلامی ایران را در دنیا اثبات کرد