Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-04@13:01:14 GMT

رویترز: آمریکا از طریق عمان به ایران پیام داده است

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۳۹۰۸۲

رویترز: آمریکا از طریق عمان به ایران پیام داده است

خبرگزاری رویترز از ارسال پیام «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا به جمهوری اسلامی در پی سرنگونی یک پهپاد جاسوسی آمریکا در آب‌های سرزمینی ایران خبر داد.

این رسانه انگلیسی زبان از قول منابع آگاه مدعی شده است که ترامپ این پیام را از طریق کشور عمان برای ایران ارسال کرده است.

بر این اساس این پیام حاوی ابراز تمایل ترامپ برای مذاکره با ایران و پرهیز از بروز جنگ بین دو طرف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منابع آگاه همچنین گفته اند پاسخ ایران به این پیام منفی بوده و تهران تاکید کرده است که هر گونه حمله از سوی آمریکایی‌ها پیامد‌های بین المللی و منطقه‌ای برای واشنگتن و همپیمانانش خواهد داشت.

گفتنی است در نخستین ساعات بامداد پنج شنبه یک فروند پهپاد جاسوسی «گلوبال هاوک» آمریکا بعد از تجاوز به حریم سرزمینی جمهوری اسلامی ایران با آتش پدافند نیرو‌های مسلح ایران سرنگون شد.

سرنگونی این پهپاد آمریکایی در ابتدا از سوی مقامات آمریکایی تکذیب شد، اما در نهایت فرماندهی مرکزی آمریکا سقوط یک فروند پهپاد این کشور را تائید کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رویترز آمریکا عمان ایران پهپاد جاسوسی پهپاد آمریکایی مناقشه ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی

اوکراین تلاش گسترده‌ای را برای در اختیار گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی «ام‌کیو-۹ ریپر» به‌کار بسته است.

به گزارش مشرق، یک رسانه آمریکایی خبر داده اوکراین در مدت اخیر به تلاش‌های خود برای بهره‌مندی از پهپاد آمریکایی ام‌کیو-۹ ریپر افزوده است.

وبگاه پالتیکو روز جمعه و به نقل از منابع آگاه نوشت، درحالی‌که درخواست اوکراین از آمریکا برای ارسال این پهپاد به کی‌یف موضوع تازه‌ای نیست اما آن‌ها در چند ماه اخیر به تلاش‌های خود افزوده‌اند.

اوکراین در فصل تابستان قصد داشت از پهپادهای ام‌کیو-۹ ریپر به‌عنوان بخشی از برنامه‌های نظامی خود به‌منظور کمک به شناسایی اهداف نظامی روسیه در پشت خطوط مقدم استفاده کند.

اوکراین همچنین پیشتر قصد داشت از ام‌کیو-۹ ریپر برای هدف قرار دادن مواضع و همچنین ماموریت‌های شناسایی استفاده کند اما منابع پالتیکو می‌گویند اوکراین اکنون مدعی است تنها قصد دارد از این پهپادها برای عملیات‌های شناسایی استفاده کند.

این رسانه آمریکایی خبر داده آمریکا درباره ارسال این پهادها به اوکراین مردد است چراکه نگران است روس‌ها آن‌ را سرنگون کنند.

پیش از این، شبکه آمریکایی ای‌بی‌سی خبر داده بود سه پهپاد از این نوع، از ماه نوامبر ۲۰۲۳ تاکنون در یمن ساقط شده‌اند که ارزش هر کدام از این پهپادها حدود ۳۰ میلیون دلار برآورد شده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ 
  • دورۀ دوم علیه دشمنانم تلافی می‌کنم- ترامپ
  • دیدنی های امروز؛ از روز جهانی آزادی مطبوعات تا سفرهای تبلیغاتی ترامپ
  • پافشاری اوکراین برای گرفتن پهپاد پیشرفته آمریکایی
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • رابرت کندی به بایدن: کنار بکش تا ترامپ را شکست بدهم
  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اعلام تحریم های ایران علیه افراد و نهادهای آمریکایی و انگلیسی/  نامه ایران به شورای امنیت در رد اتهامات اسرائیل/ حمله آمریکا و انگلیس به شمال یمن/ اعلام برگزاری رزمایش نظامی آمریکا و پاکستان
  • ایران برخی نهادها و اشخاص آمریکایی و انگلیسی را تحریم کرد + اسامی
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ