Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی یزدانی روز جمعه به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه (اول تا هفتم تیرماه) در جمع نمازگزاران گنبدی در مصلی امام جعفر صادق (ع) این شهرستان، از تمامی افراد جامعه درخواست کرد تا با ثبت ثنا کردن مشخصات خود و دادن شماره تلفن همراه از نتایج دعاوی خود در محاکم قضایی مطلع شوند.

وی بدون اشاره به تعداد دفاتر خدمات الکترونیک حوزه دستگاه قضایی گنبدکاووس، از راه اندازی دو دفتر دیگر در آینده ای نزدیک در این شهرستان خبر داد و گفت: افرادی که در سامانه ثنا ثبت نام کنند بالاخص طرفین دعاوی با رمزی که در اختیار آنان قرار داده می شود می توانند به راحتی در جریان مراحل مختلف پرونده قضایی خود قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یزدانی، اطاله دادرسی در پرونده ها را از دغدغه های دستگاه قضایی به دلیل تراکم پرونده های ورودی دانست و اضافه کرد: اگرچه اکنون اطاله دادرسی در محاکم دادسرای بسیار اندک است زیرا به سرعت به پرونده های این محاکم رسیدگی می شود اما در محاکم حقوقی و کیفری گنبدکاووس حداقل زمان رسیدگی به پرونده ۳۶ روز است که تلاش داریم این مدت به کمتر از یک ماه کاهش یابد.

وی، رسیدگی به پرونده های بالای دو سال را از راهبردهای جدید دستگاه قضایی ذکر کرد و گفت: بر این اساس تمامی اینگونه پرونده ها تا پایان سال ۹۷ در محاکم کیفری و حقوقی گنبدکاووس رسیدگی شده و تنها سه پرونده باقی مانده است.

رئیس دادگستری گنبدکاووس همچنین از رویه مجازات جایگزین حبس برای جرایم کم اهمیت توسط قضات، پیگیری احداث ساختمان جدید دادگستری شهرستان با پنج هزار متر مربع و اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی را از دیگر اقدامات و برنامه های دادگستری ذکر کرد و ادامه داد: با افرادی که به هر دلیل موجبات اخلال در نظم عمومی، شرارت و قاچاق مواد مخدر داشته باشند، بشدت برخورد خواهد شد.

یزدانی، افزایش آمار پرونده های طلاق و دعاوی خانوادگی، افزایش ورود پرونده به محاکم قضایی و شورای حل اختلاف، آسیب های فضای مجازی و پرونده های این حوزه، دقت نکردن مردم در تنظیم قراردادهای حقوقی و تجاری و ثبت نکردن آن در دفاتر اسناد رسمی، افزایش پرونده های سرقت و مطالبه طلب و استفاده نادرست از اوراق تجاری (چک و سفته) توسط مردم را از مهمترین نگرانی های دادگستری گنبدکاووس برشمرد.

وی گفت: دستگاه های متولی نهاد خانواده باید بیشتر به این نهاد مقدس و آسیب هایی که آن را تهدید می کند، توجه نمایند و خانواده ها نیز بایستی بیشتر مراقب فرزندان خود در استفاده از فضای مجازی و آسیب های آن باشند ضمن اینکه مردم، قبل از تنظیم قراردادهای تجاری یا حقوقی خود حتماً با کارشناسان حقوقی مشورت نمایند.

گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستان است.

/‌۳۰۳۹/‌۱۸۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری هفته قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۹۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵ مورد تقلب با دستگاههای الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرسول پورعباس امروز در حاشیه مراسم نکوداشت اساتید نمونه کشوری در گفت و گو با خبرنگاران در مورد نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در اردیبهشت گفت: کنکور ۱۴۰۳یکی از ایمن ترین آزمون های سراسری بود و یا صحت کامل برگزار شد واقعا مردم خیلی خوب با سازمان سنجش همراهی کردند و فریب بازی شبکه های زیرزمینی را ه داوطلبان را اغفال می کنند نخوردند.

وی ادامه داد: در مجموع ۲۵ مورد تقلب در ابتدای جلسه آزمون روز پنجشنبه صبح (۶ اردیبهشت) شناسایی شد که داوطلبان تلاش کرده بودند دستگاه های الکترونیکی با خود داخل جلسه ببرند و در لحظه شناسایی شدند.

پورعباس گقت: این دستگاه ها در حد دستگاه های جاسوسی و پیچیده بود ولی تلاش های ما در مسیر اعمال امنیت به ثمر نشست. این افراد به نیروی پلیس امنیت تحویل شدند.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور بدون اشاره به که این داوطلبان از کدام شهرستان ها یا استان ها بودند یا جنسیت داوطلبان متقلب نیز گفت: این افراد به هیات های بدوی و هیات های تجدید نظر ارجاع می شوند و معمولا برای این داوطلبان محرومیت کمتر از ۵ سال نداریم.

وی در مورد زمان برگزاری مجدد آزمون سراسری نوبت اول برای آن دسته از داوطلبان سیل‌زده روز پنجشنبه گذشته نیز توضیح داد: آزمون فقط صبح روز پنجشنبه برای ابن شهرستان دوباره برگزار می‌شود.

کد خبر 6093096 زهرا سیفی

دیگر خبرها

  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • ۲۵ تقلب با دستگاه‌های الکترونیکی در کنکور کشف شد
  • کشف ۲۵ مورد تقلب با دستگاه های الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳
  • ۲۵ مورد تقلب با دستگاههای الکترونیکی در کنکور ۱۴۰۳ کشف شد
  • از پرونده چای دبش چه خبر؟
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد+ جزئیات | اظهارات مهم سخنگو درباره باغ ازگل و چای دبش؛ دستگاه قضایی در این پرونده‌ها تحت‌ هیچ فشاری نبود
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • نیمی از پرونده‌های قضایی گرمسار الکترونیکی شد