Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد علی طالبی روز جمعه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان ابرکوه بابیان اینکه ظرفیت‌های شهرستان نشان می‌دهد که ما در نقطه مطلوبی قرار داریم، اظهار کرد: در حوزه اقتصاد مقاومتی ابتدا باید به ظرفیت‌های موجود و سپس هم‌افزایی همگانی برای بهره‌برداری از آن‌ها پرداخت.

طالبی ضمن تأکید بر اولویت قرار دادن تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، افزود: تعدادی از پروژه‌های نیمه‌تمام مربوط به ابرکوه است که اگر به بهره‌برداری برسد، دیگر مشکلی به‌عنوان اشتغال نخواهیم داشت و در کنار آن نیز باید هم‌افزایی برای تسهیل سرمایه‌گذاری در استان ایجاد کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: متأسفانه ما در حوزه اشتغال در حال بازی با آمارها هستیم. نه به معنی اینکه آمارها اشتباه است؛ بلکه فقط با این آمارها دل‌خوشی ایجاد کرده و در عمل می‌بینیم که علی‌رغم تسهیلات داده شده و منابع تخصیص‌یافته، مشکل اشتغال همچنان پا برجا است.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: تناسب بین آمار اشتغال ایجاد شده و آمار تسهیلات مطلوب نیست. لذا باید این فرایند در استان تغییر کرده و به سمتی گرایش پیدا کنیم که وقتی سرمایه‌گذاری انجام می‌شود به‌صورت دقیق ارزیابی شود که آمار اشتغال ایجاد شده بر اساس لیست بیمه، چه میزان است.

طالبی ضمن تأکید به فرمانداران شهرستان مبنی بر اینکه آمار بیکاران را به‌صورت مستمر و دقیق ارزیابی کنند، گفت: آمار دقیق بیکاران باید به‌صورت مرتب پایش شود و ارزیابی شود که چه تعداد مشغول به کار می‌شوند. ضمن اینکه واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی نیز به‌کارگیری نیروی بومی را در اولویت قرار دهند.

مقام عالی دولت در استان اذعان کرد: در حوزه نیاز سرمایه‌گذاران به زمین باید از زمان اخذ مجوز واحد صنعتی مهلتی یک‌ماهه داده شود که یا زمین واگذار و یا پس از مقتضی شدن این مهلت، علت عدم واگذاری کتباً اعلام شود.

طالبی بابیان اینکه در حوزه تولید و اشتغال و پرداختن به مقوله اقتصاد مقاومتی هیچ محدودیتی نباید صورت گیرد، عنوان کرد: هرگونه مصوبه‌ای که به رفع مشکل واحدهای کاشی و سرامیک ابرکوه منجر خواهد شد را می‌توان با بررسی‌های دقیق به‌عنوان مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی، به تصویب رساند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد هم ابراز کرد: تعداد جمعیت بیکاران ابرکوه حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر است که بخش اعظمی از آن را بانوان تحصیل کرده تشکیل می‌دهند و از سوی دیگر قشر تحصیل کرده فاقد مهارت‌های لازم برای کار هستند.

سید مسعود عظیمی ادامه داد: اگر پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان به اتمام برسد یا جوازهای تأسیس به سرانجام برسد، با توجه به تعداد بیکاران و نیاز این واحدها به نیروی کار، کسری نیروی انسانی خواهیم داشت.

عظیمی بابیان اینکه حمایت از صنایع خرد و کوچک موجب تثبیت اشتغال در شهرستان می‌شود، افزود: صنایع کوچک نیز باید حداقل ۶۰ درصد سرمایه در گردش و آورده داشته و انتظار زیادی از دولت نداشته باشند.

وی در خاتمه در توصیه به مدیران اجرایی شهرستان گفت: بهبود فضای کسب‌وکار نیاز به ارتباطات خوب و مناسب دارد که مدیران باید تمام شبکه‌های ارتباطی را شناسایی کرده و در این حوزه آموزش نقش بسزایی دارد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۳۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی بحرانی صبح یکشنبه در نشست بررسی پروژه‌های عمرانی شهرستان دشتی که با حضور مدیران کل استانی برگزار شد، اظهار کرد: با شروع دولت ایران قوی پروژه‌های خوبی در سطح شهرستان شروع به کار شد که برخی از این پروژه‌ها از مطالبات ۲۰ ساله مردم بوده است.

وی افزود: برخی از این پروژه‌ها تکمیل و برخی نیز در دست اجرا است.

بحرانی بیان کرد: علی رغم اینکه برخی از پروژه‌ها اعتبار لازم دارند ولی روند کار مطلبوب نیست که باید در روند آن تسریع شود.

وی ادامه داد: انتظار داریم مدیران تلاش کنند پروژه‌های مهم شهرستان تا پایان دولت تکمیل و به بهره برداری برسانند.

کد خبر 6096887

دیگر خبرها

  • مولدسازی دارایی‌های دولت فرصتی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام دستگاه‌ها است
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • چاپ هفت و نیم میلیون تعرفه برای مرحله دوم انتخابات
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • آب‌رسانی به ۶۰۰ روستای کم‌برخوردار با اختصاص اعتبار هزار میلیاردتومانی
  • اجرای بیش از ۴۰ طرح محرومیت‌زدایی و عمرانی در هفته جهاد سازندگی
  • پروژه ۴۳۲ واحدی خورموج باید تا پایان سال تکمیل شود
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • اولویت اصلی شهرداری رفسنجان تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام است/ ۲۰ پروژه شهری در مراحل پایانی
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم