Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام مومنی، گفت: یکی از عوامل کمال، شناخت ذات حق و یقین به اوست که بی شک اوّلین قدم در راه رسیدن به هدف و مقصد است و عامل دیگری که در کنار شناخت، زمینه­ ساز رسیدن انسان به کمال مطلوب انسانی است، عمل صالح و پرهیز از گناهان است. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، "حجت الاسلام مومنی" امام جمعه  موقت شهرستان قلعه گنج، در خطبه های نماز جمعه این هفته (۳۱ خرداد)، ضمن توصیه به تقوای اللهی گفت: امام علی (ع) می‌فرماید: انسان کامل کسی است که متقی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام مومنی، تصریح کرد: انسان مومن به دنبال منفعت عقلانی ست و ما باید هر کاری که انجام می‌دهیم به دنبال منفعت و دفع ضرر باشیم و این از ویژگی انسان کامل است.

امام جمعه موقت قلعه گنج، افزود: همه مکتب ها هم به دنبال کمال هستند لذا می‌بینیم که در  مکتب عشق یا عرفان؛ کمال انسان را در عشق به ذات اقدس اللهی می داند و در مکتب قدرت؛ کمال حقیقی را  قدرت­ بیشتر دانسته و انسان قدرتمندتر را کامل ­تر می­ داند و مکتب دیگری در مورد انسان کامل وجود دارد و به مکتب محبّت معروف شده و تمام سعادت و کمال حقیقی انسان را در محبّت و عشق ورزیدن به دیگران و همنوعان می­ داند که از طریق «معرفت نفس» و شناخت خود حاصل می ­شود.
وی، ادامه داد: در این مکتب، محور تمام کمالات انسانی خود شناسی است چرا که اولاً تنها یک حقیقت در عالم وجود دارد و آن شناختن نفس است؛ ثانیاً هر که خود را شناخت خدا و دیگران را می ­شناسد و ثالثاً فقط یک نیرو و یک آزادی و یک عدالت وجود دارد و آن نیروی تسلّط بر خویشتن است و تنها راه تسلّط بر خویشتن نیز شناخت دقیق و صحیح اوست و شناختن درست خویشتن موجب بیرون آمدن از حصارهای تنگ خودبینی و خودخواهی می شود.

امام جمعه قلعه گنج، ابراز داشت: دعای شریف سحر تفسیر و تبیین از این حقیقت ناب است که در این دنیا منتهای مطلوب و خواسته‌ ما از خداوند، درجات عالیه‌ کمالات اللهی و مراتب بلند اسماء و صفات اوست که در این دعا می­خوانیم: «اللّهم انی اسئلک من کمالک باکملها و کل کمالک کامل...» یعنی «خداوندا! از عالی ترین مراتب کمال از تو سؤال می­ کنم و رسیدن به آنچه در این دعا آمده است به معنای رسیدن به کمال است که در اثر انجام وظایف اللهی بدست آمد است.
حجت الاسلام مومنی، با اشاره به عوامل کمال، بیان داشت: یکی از عوامل کمال، شناخت ذات حق و یقین به اوست که بی شک اوّلین قدم در راه رسیدن به هدف و مقصد است و عامل دیگری که در کنار شناخت، زمینه­ ساز رسیدن انسان به کمال مطلوب انسانی است، عمل صالح و پرهیز از گناهان است. 
خطیب موقت جمعه قلعه گنج، عنوان کرد: دوم تیر روز تاسیس سازمان تبلیغات  اسلامی ست و باید بدانیم سلاح پیامبر اسلام(ص)تبلیغ بود و شمشیر تبلیغ از موشک و گلوله برنده تر است.
 

پایان پیام/586

منبع: شبستان

کلیدواژه: شیراز اردبیل اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس بیرجند دهه کرامت خراسان جنوبی کانون های مساجد خبرگزاری شبستان شهرستان قلعه گنج کمال خطبه های نماز جمعه عمل صالح نماز جمعه نماز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۰۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر

همزمان با هفته مشاغل نمایشگاهی در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) شهرستان صالح آباد استان خراسان رضوی افتتا‌ح شد. در این نمایشگاه هنرهای دانش آموزان در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

این نمایشگاه با هدف آشنایی دانش‌آموزان دوره اول متوسطه با انواع مشاغل فنی و کار و دانش در جهت انتخاب رشته صحیح برگزار شد.

شهروندخبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: فتح الله برومندزاده  - خراسان رضوی

بیشتر بخوانید:

برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید.

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا، انعکاس نامه رهبر انقلاب به جوانان غربی است
  • آیا فرشتگان می توانند کاری غیر از عبادت را در پیش گیرند؟
  • صالح، ستاره‌ای برای تمام خطوط استقلال!
  • امام جمعه قم: با اجرای طرح نور انصافاً تغییر ایجاد شده
  • امام جمعه قم: برای امر به معروف و نهی از منکر هم‌افزایی کنید
  • برپایی نمایشگاه هفته مشاغل در هنرستان دخترانه فاطمه الزهرا (س) صالح آباد + تصاویر
  • پایانه صادرات آبزی پروری مازندران هنوز کامل نشده است
  • (عکس) تصویری جذاب از انبار رنو در تهران در دهه ۵۰
  • راه رسیدن به نوآوری، سرمایه‌گذاری بر انسان خلاق است
  • آموزش و پرورش کارخانه انسان‌سازی است