Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:55:22 GMT

یمن پهپاد جاسوسی عربستان را سرنگون کرد

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۰۷۲۷

یمن پهپاد جاسوسی عربستان را سرنگون کرد

به گزارش شبکه خبری المسیره، یک منبع نظامی گفت: پهپاد متعلق به ائتلاف متجاوزان، امروز در پی نقض آتش بس و انجام عملیات خصمانه در منطقه الفازه، هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

پدافند هوایی یمن در تاریخ ۶ ماه جاری میلادی (۱۶ خرداد) نیز یک فروند هواپیمای بدون سرنشین پیشرفته از نوع «MQ-9» ساخت آمریکا را در ساحل غربی سرنگون کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان و امارات از ششم فروردین سال ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک آمریکا، به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، حملات گسترده‌ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند.

دراثر این تجاوز تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار یمنی از جمله ۸۵ هزار کودک جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر این کودکان براثر گرسنگی و قحطی ناشی از این جنگ تحمیلی از سوی این ائتلاف جان باخته‌اند.

جنگ علیه یمن همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است، به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را بزرگ‌ترین فاجعه انسانی نامید.

رسانه ها اخیراً گزارش دادند که منصور هادی با خانواده‌اش، به آمریکا فرار کرده است.

**۱۴۸۰**۱۳۷۹

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۰۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا روس‌ها تشنه کپی پهپاد ایرانی هستند؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 5 «پهپادهای کوچک و سبک ایرانی سخت مورد هدف قرار می‌گیرند و به روس‌ها قابلیتی داده تا بتوانند در کنترل حریم هوایی رقابت کنند...» این فرازی از گزارش رسانه تخصصی نظامی انگلیسی Forces است که به تحلیل فنی کپی پهپاد شاهد 136 پرداخته که توسط روسیه در جنگ با اوکراین استفاده می‌شود. این گزارش جالب را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • چرا روس‌ها تشنه کپی پهپاد ایرانی هستند؟
  • روسیه ۶ موشک «اتکمز» ساخت آمریکا را سرنگون کرد
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • تصاویری از لاشه پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا که حوثی‌ها منفجرش کردند
  • وزیر خارجه اردن: حماس آتش جنگ غزه را روشن نکرد
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض