Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-28@09:27:49 GMT

قاتل یاسوجی از قصاص نجات یافت

تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۱۰۸۲

قاتل یاسوجی از قصاص نجات یافت

رونده یک قتل در یاسوج پس از گذشت حدود ۹ سال امروز جمعه در آستانه هفته قوه قضاییه با حضور بزرگان طوایف و بخشش خانواده مقتول به صلح و سازش ختم شد.
به گزارش ایرنا، رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این آئین اظهار داشت: این بخشش از سوی جمعی از طایفه سادات در این استان یک حرکت فرهنگی است.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مزارعی افزود: متنفذین، ریش سفیدان و بزرگترهای این فامیل مداخله کردند و بعد از چند سال به این نتیجه رسیدند که خدایا تو بخشنده‌ای ما هم می‌بخشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: امروز سید بزرگوار، پدر این مرحوم و فامیل این خانواده، این حرکت بزرگ و قرآنی را عملی و الگو کردند و این یک حرکت فرهنگی برا ی استان و همه کشور است.
مزارعی عنوان کرد: حرکت فرهنگی و قانون مداری دیگری که این خانواده پیشه کردند این بود که کسی را تهدید و متعرض به خانواده قاتل نشدند و آنها را در عسر و حرج قرار ندادند و این حقی را که خدای تعالی و قرآن کریم و قانون برای آنها احراز، اثبات و تبین کرده، این خانواده به فرمایش حضرت حق اقتدا و عفو کردند.
وی تصریح کرد: باید دست پدر خانواده و فامیل شأن را بوسید فامیلی که فرهنگ مدارانه و با آرامش و بدون تعرض، ذره‌ای ایجاد مزاحمت برای خانواده قاتل نکردند.
مزارعی تأکید کرد: گاهی اوقات بر اثر مباحث خواسته یا ناخواسته ممکن است یک قتلی رخ می‌دهد و باید فرهنگ مدارانه و موضوع را به قانون واگذار کنیم.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: این موضوع باید به یک فرهنگ تبدیل شود و صدا و سیمای استان این مهم را مرتب در کشور انعکاس دهند آن هم در استان عشیره‌ای و قبیله‌ای که اگر قتلی رخ دهد براثر فرهنگی که برگرفته از شجاعت و شهامت آنهاست، همه فامیل برانگیخته می‌شوند و فرهنگ گذشت و شهامت و شجاعت آن را دارند.
وی با اشاره به این بخشش قصاص نفس، تصریح کرد: بزرگانی در استان کهگیلویه و بویراحمد هستند که خون جوان شان را عفو می‌کنند.
مزارعی افزود: دعا کنیم در استان ولایی کهگیلویه و بویراحمد از این به بعد چنین اتفاقی نیفتد و اگر اتفاقی افتاد با بزرگ منشی که در قوم لر میبینم نگذارند تنش ایجاد شود.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد افزود: دستگاه قضائی در کنار رسالت برخوردی، رسالت کار سازشی و رفع اختلاف را هم دارد این امر با کمک شورای حل اختلاف ریش سفیدان و افراد ذی نفوذ انجام می‌شود.
مزارعی ادامه داد: در ۲ سال گذشته ششمین پرونده قتلی است که دستگاه قضائی مداخله و با کمک ریش سفیدان و اقارب و بستگان خانواده‌ی مقتول و با وساطت خانواده‌ی قاتل و بزرگترهای که در استان وجود دارد با صلح و سازش مختومه شده است.
رئیس اداره‌ی امور شوراهای حل اختلاف استان نیز در سخنانی در خصوص این پرونده قتل، گفت: این قتل در سال ۱۳۸۹ اتفاق افتاد.
سید محمد ابراهیم ساجدی افزود: قاتل و مقتول همکلاسی بودند.
ساجدی بیان کرد: می‌توان گفت یکی از قتل‌هایی در استان بود که هیچ گونه تعارضی از سوی طایفه‌ی مقتول نسبت به طایفه‌ی قاتل رخ نداد.
وی تصریح کرد: این موضوع نشان از فرهنگ دینی و پیروی از سیره‌ی عملی رسول خدا (ص)،ائمه‌ی اطهار (ع) و باتوجه به سیادت بودن مقتول بود و آنها تحت اشتباه قاتل قرار نگرفتند.
ساجدی در پایان گفت: سادات امامزاده فرج الله (ع) یاسوج هم قانون و شرع این حق را برای شأن اثبات کردند و در عین بزرگواری، اول برای رضای خدا و دوم به حرمت بزرگان و ریش سفیدان احترام قائل شدند و از این حق قانونی خود گذشتند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قصاص یاسوج قتل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۱۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خانواده هم قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به تازگی برخی رسانه ها گزارش داده اند که خانواده پسر متهم به قتل از سازندگان فیلم خواسته‌اند که اگر برخی سکانس های ملتهب "بی بدن" را حذف نکنند، پیگیری حقوقی را در دستور کار قرار داده و حتی ممکن است حکم توقیف فیلم را بگیرند؟

کم شدن تدریجی سانس های فیلم "بی بدن" در برخی پردیس های سینمایی و جایگزینی با برخی آثار کم‌خطرتر،این ظن را تقویت می‌کند که گردانندگان اکران هم قصد دارند بی سروصدا، "بی بدن" را محدود و درنهایت از اکران حذف کنند؟

با این حال آنچه از اقبال عمومی پیش‌روست اینکه "بی بدن" با وجود محدودیتها، نه فقط در تهران بلکه در شهرستان ها هم گزینه اصلی بسیاری از مخاطبان جدی سینماها برای فیلم دیدن بوده و حتی برخی دستفروشان هم دی‌وی‌دی‌های خالی را به اسم اسم این فیلم به علاقمندان می‌فروشند!

باید منتظر ماند و دید بالاخره سرنوشت "بی بدن" به کجا خواهد انجامید و این فیلم الناز شاکردوست خواهد توانست سر سلامت اکران خود را به پایان برساند؟

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899762

دیگر خبرها

  • بخشش عجیب‌ در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • وقتی مقتول دستور بخشش قاتلش را داد!
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد
  • درخواست دیه اولیای دم از قاتل مجنون
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار
  • سحرگاه متفاوت یک زن و ۴ مرد پای چوبه دار| دو نفر از پای چوبه دار به زندان برگشتند و سه نفر دیگر...
  • خانواده قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟
  • خانواده هم قاتل از «بی‌بدن» شکایت می‌کنند؟
  • قصاص یک زن و ۲ مرد در زندان