Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  سیداحسن علوی با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای تولید انبوه مسکن به روش مشارکتی، اظهار کرد: دولت با اجرای برنامه هایی مانند ارایه زمین رایگان، افزایش 60 درصدی تسهیلات برای سازندگان و اجرای مشوق های مالیاتی به دنبال کاهش قیمت تمام شده ساخت مسکن است تا از این طریق عملا خانوارهای متوسط و ضعیف جامعه بتوانند صاحبخانه شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تخفیف در صدور پروانه ساخت، راه اندازی بازار تعهدی مصالح ساختمانی و ارائه مصالح نسیه به سازندگان بخش دیگری از اقدامات پیش بینی شده برای تولید انبوه مسکن است.

 

وی با بیان " می توان گفت دولت به دنبال ارائه یارانه پنهان برای خانه‌دار کردن اقشار ضعیف و متوسط جامعه است" درباره موضوعات مطرح شده مبنی بر تبعات اجرای مشارکتی پروژه های تولید انبوه مسکن، ، تصریح کرد: گفته می شود در رویکرد مشارکتی، سازندگان پس از اجرا و اتمام پروژه، سهم بالایی از مساکن تولیدی را بر می دارند و این مسئله موجب می شود تا سازندگان بعد از اتمام کار، مساکن را به جای فروش بر اساس قیمت تمام شده، طبق قیمت بازار به فروش برسانند، اما به نظرم این اظهارات به هیچ وجه درست نیست.

 

عضو کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: به‌طور حتم اجرای پروژه های تولید انبوه مسکن توسط دولت، بر اساس چارچوب قانونی و کارشناسی انجام می شود، از این رو دولت نمی‌تواند برای اجرای پروژه یارانه بالایی از جمله ارائه زمین رایگان را پرداخت کند، اما در نهایت سازنده طبق سلیقه و سود خود، مساکن را بفروشد، بنابراین منافع مردم در اجرای این پروژه قطعا باید به منافع سازندگان غالب باشد.

 

علوی به خانه ملت گفت:‌ قطعا واحدهای مسکن تولیدی دولت در قالب مسکن ارزان به خانوارهای نیازمند ارائه می شود و در این میان سازندگان نیز همراهی و همکاری لازم را خواهند کرد.

 

تسنیم

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: عضو کمیسیون عمران مجلس اقشار کم درآمد اقتصاد جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۱۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که عزم دولت برای حل مشکل مسکن جدی است، گفت: فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۵۴۰ هزار واحد عبور کرد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش  در مراسم افتتاح 8 هزار و 404 واحد به اتمام رسیده نهضت ملی مسکن در آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه رشد خوبی در پروژه‌های نهضت ملی مسکن ایجاد شده است که اگر شبکه بانکی کمک کند، سرعت پیشرفت افزایش می‌یابد، اظهار کرد: افتتاح پروژه‌های امروز نهضت‌ ملی مسکن، نتیجه زحمات و تلاش بخش‌های مختلف در کشور است که تامین مالی و زمین را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: امروز عملیات اجرایی 10 هزار و 221 واحد نهصت ملی مسکن در شهرهای سهند، مراغه، میانه، آذرشهر و سراب نیز آغاز می‌شود که امیدواریم هرچه سریعتر تقدیم متقاضیان شود.

وی با اعلام این‌که  فرآیند ساخت نهضت ملی مسکن از 2 میلیون و 540 هزار واحد عبور کرد، افزود: عزم دولت در حل مشکل مسکن جدی است و یکی از کارهای اصلی دولت تامین مسکن برای مردم است. آمارهای مراجع مختلف کشور از رشد بخش مسکن از منفی 3.8 در سال 1399 به مثبت 4.8 در سال گذشته خبر می‌دهد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شناسایی و اجرای بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری در سازمان ملی زمین و مسکن
  • پرداخت ۴۶ هزارمیلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان وبلوچستان
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • عرضه زمین راهگشا برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ساخت مسکن است
  • اجرای طرح هادی و پروژه‌های عمرانی در روستا‌های سروآباد
  • بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن استان پرداخت شد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • دولت سیزدهم عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد
  • اجرای ۱۸ پروژه شاخص بافت تاریخی قم در سال گذشته
  • پرداخت بیش از ۴۶ هزار میلیارد ریال به ‌سازندگان نهضت ملی مسکن سیستان و بلوچستان