Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام‌جمعه نجف‌آباد گفت: حزب‌الله که امروز شاهد موفقیت‌هایش هستیم ریشه‌اش فعالیت‌های خالص بندگان خدا و شهید چمران است، بعدازآن شهید چمران احساس کرد که باید به کشورش بیاید و از انقلابش دفاع کند.به گزارش بلاغ،حجت‌الاسلام مصطفی حسناتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه نجف‌آباد ابراز داشت:  مناسبت‌ها نشانگر این است که زمان‌ها در حال گذر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز 31 خرداد و سالگرد شهادت یک متخصص متعهد و دانشمند عابد شهید دکتر مصطفی چمران است.

امام‌جمعه نجف‌آباد اظهار کرد: شهید چمران حدود 400 ایرانی را در لبنان آموزش داد، همین  حزب‌الله که امروز شاهد موفقیت‌هایش هستیم ریشه‌اش فعالیت‌های خالص بندگان خدا و شهید چمران است، بعدازآن شهید چمران احساس کرد که باید به کشورش بیاید و از انقلابش دفاع کند، آزاد شدن پاوه مدیون رشادت‌های این بزرگوار است.

حسناتی افزود: اول تابستان است و اوقات فراغت، ما تعطیلی نداریم، باید دوره‌های مهارت‌آموزی بگذاریم و عزیزانمان را رها نکنیم و برای اوقات فراغتشان برنامه بریزیم، همه باید بسیج شوند تا کودکان و جوانان از تابستان به بهترین شکل ممکن بهره ببرند.

وی گفت: اصناف و شورای بازار و معتمدین، آن‌هم در این شهر باید به میدان بیایند و کمک کنند و این افسار گسستگی قیمت‌ها را کنترل کنند، شهری که بازار و بازاریانش زبان زد خاص و عام هستند، در این شرایط بحرانی قشر ضعیف است که آسیب می‌بیند؛ انتظار داریم از این شهر که بزرگان، معتمدین و شورای بازار آن بیایند و احساس کم بودن نکنند.

امام‌جمعه نجف‌آباد اظهار کرد: امروز روز آخر هفته بدون مواد مخدر و دخانیات است، مواد مخدر بحثی مهم و ریشه اعتیاد باید به‌صورت اساسی بخشکد. به این روزها دل نبندید آن‌هایی که این روزهای جهانی را درست می‌کنند خودشان در حال تولید مواد خطرناک و جدید هستند، ما باید در پیشگیری موفق باشیم که معتاد درست نشود و اگر کنترل کردیم موفق هستیم.

حسناتی تصریح کرد: جامعه حق ندارد نسبت به اعتیاد خودش را بی‌تفاوت بداند، همه اسیر معتادین و درگیر این فاجعه بزرگ هستند، آن‌هایی که قدرتش رادارند بیایند و نگذارند معتاد به وجود بیاید. آزاد گذاشتن جوان مساوی آتش زدن خودش است و این ظلم به جوان است، جوان در این سن متوجه نیست و فکر می‌کند شادابی و خوشی در مصرف مواد مخدر است.

وی در پایان گفت: 7 تیر سالگرد شهادت محمد منتظری نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس وقت است. او یک اعجاز بود، وی در حوزه قم انقلابی بپا کرد، چه یارانی را برای امام ایجاد کرد. ریشه طلاب خارج از کشور همین شهید بین‌الملل است، نمونه‌اش شیخ حسن نصرالله که در لبنان مقاومت را به ثمر نشانده است.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۱۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)، اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتاً سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را بر اساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تأثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

کد خبر 6094103 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • استمرار فعالیت سامانه بارشی در لرستان تا روز شنبه
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • تجلیل از ۲۲ خانواده شهید فرهنگی ایلام در «سه شنبه های شهدایی»
  • روایت تسنیم از نشست خبری امام‌جمعه خرم‌آباد+فیلم
  • حمایت امام جمعه خلیل آباد از طرح «نور»
  • جنبش های دانشجویی اخیر ریشه در فطرت های بشری دارد
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • مطهری امام