Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین فیروزی شامگاه جمعه در اختتامیه اولین نمایشگاه رونق تولید و معرفی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان کردستان اظهار داشت: براساس دستور استاندار تمام ادارات استان وظیفه دارند در خدمت سرمایه گذاران و بخش تولید باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان یادآور شد: باید به میزانی که در صحبت از تولید حمایت می‌کنیم در عمل چند برابر آن را نشان دهیم و راه سرمایه گذاران را هموار کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فیروزی تاکید کرد: برگزاری این نمایشگاه بیانگر آن است که مدیران دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها بدانند، سرعت در پرداخت تسهیلات و صدور مجوز به تولید کنندگان به رونق کار و تولید ثروت در استان منجر می‌شود.

وی با بیان اینکه هر تسهیلاتی که به تولید کننده پرداخت می‌شود اثر خود را در آینده می‌گذارد افزود: برگزاری این نمایشگاه نشان داد که تولید کنندگان و سرمایه گذاران کردستانی قابل اعتماد هستند و باید از آنان بیشتر حمایت کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان به فراهم بودن شرایط در استان برای سرمایه گذاری تاکید کرد و یادآور شد: کارآمدی، فناوری و خلاقیت ویژگی‌های جوانان کردستان است و سرمایه گذاران می‌توانند از نیروهای توانمند برای فعالیت در این عرصه بهره گیرند.

فیروزی با بیان اینکه کالاهای خوب و استاندارد در این استان تولید می‌شود، گفت: مدیران ادارات نیازمندی‌های سیستم اداری خود را از تولیدات داخلی استان تأمین کنند.


توانمندی صنعت کردستان را باور کنیم
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این اختتامیه گفت: باید خودمان را باور کنیم درغیر این صورت دیگران ما را قبول ندارند و تولید کنندگان امروز به این باور رسیده‌اند که در صنعت کشور حرف برای گفتن دارند.

محمد دره وزمی با بیان اینکه محرومیت زاییده ذهن‌های محروم است، افزود: پتانسیل‌های خوبی در بخش‌های مختلف این استان وجود دارد و باید از این ظرفیت‌ها به خوبی برای پیشرفت و توسعه بهره گرفت.

وی بر شناخت واقعی از توانمندی‌های تولیدی استان تاکید کرد و یادآور شد: باید به دور از بزرگنمایی و کوچک نمایی و بر اساس ظرفیت‌های دولتی و خصوصی در راستای هدف مطلوب گام برداشت، چرا که تنها راه توسعه کردستان حمایت از تولید است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان برگزاری این نمایشگاه را گامی مهم برای معرفی توانمندی صنعت استان اعلام کرد و گفت: امسال قرار است نمایشگاه توانمندی‌های بخش معدن هم در استان برگزار شود.

کردستان توانایی ارائه تولیدات خود به جهان دارد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان نیز گفت: کردستان نیز می‌تواند تولیدات خود را به جهان عرضه کند و امیدواریم این نمایشگاه در سال‌های آینده و به شکل بهتری برگزار شود.

احمد خسروی افزود: تلاش ما این بود در قالب این نمایشگاه صنعت و توانمندی‌های کردستان به نمایش بگذاریم، ضمن اینکه امروز به این خودباوری رسیده‌ایم و شروع خوبی داشتیم.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نیازمند امکانات خاص و مکان بهتری است، یادآور شد: برای تحقق این مهم به همت بخش خصوصی در کنار اقدامات دولت نیاز است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان اضافه کرد: اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم و تولید کنندگان و صنعتگران مجاهدان این جنگ بوده و باید از آنان حمایت کرد.

بخش خصوصی و دولتی باید در کنار حامی تولید کردستان باشند

سید کمال حسینی رئیس اتاق بازرگانی سنندج هم با بیان اینکه تولیدکنندگان کردستانی با وجود مشکلات زیاد مالی و مالیاتی زیاد، کم توقع هستند خواستار کمک بخش‌های دولتی و خصوصی در راستای رونق تولید و صنعت استان شد.

در این آئین از پیشکسوتان و جوانان عرصه صنعت و تولید استان کردستان و غرفه داران برتر این نمایشگاه با اهدای لوح تقدیر شد.

اولین نمایشگاه رونق تولید و معرفی توانمندی‌های صنایع کوچک و متوسط استان کردستان در ۸۳ غرفه و با حضور ۱۱۰ شرکت کننده از ۲۷ خرداد برپا شده و تا جمعه ۳۱ خرداد هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی سنندج پذیرای بازدیدکنندگان بود، همچنین جمعی از اعضای اتاق‌های بازرگانی اقلیم کردستان عراق هم در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور داشتند.

۷۳۵۵ / ‏‬ ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رونق تولید شهرک های صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۱۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران

در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) که با حضور قابل توجه استان فارس و ۳۰ استان دیگر کشور برگزار می‌شود توانمندی‌های صادراتی هر استان به مدت ۵ روز به نمایش درمی آید و قرار است ۲۰ محصول جدید تولید شده در فارس طی روز‌های آتی در این نمایشگاه رونمایی شود.

هدف از برگزاری این نمایشگاه فراهم کردن زمینه‌های لازم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی در زمینه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، شیلات، فرش و صنایع دستی، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات آرایشی، بهداشتی، صنعت ساختمان، خدمان فنی مهندسی و پتروشیمی اعلام شده است.

استان فارس نیز با تاکید بر معرفی زنجیره‌های ارزش در زمینه‌های فولاد و گیاهان دارویی مشارکت جدی در این رویداد مهم اقتصادی دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به اینکه ششمین نمایشگاه دستاورد‌ها و توانمندی‌های صادراتی با شعار توجه به زنجیره‌های ارزش آغاز به کار کرده است؛ ابرازداشت: استان فارس با ظرفیت‌های کم نظیر خود در این رویداد ملی حاضر شده و شعار توسعه زنجیره ارزش درفناوری‌های نوین را در دستور کار خود قرار داده است.

حسن شیخ نیا با اشاره به اینکه استان فارس با ۱۲۲ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷ شهرستان به عنوان چهارمین استان پهناور کشور شناخته می‌شود؛ گفت: این استان در زمینه تولیدات باغی رتبه نخست و در زمینه تولیدات زراعی رتبه دوم کشور را در اختیار دارد.

او با بیان اینکه فارس در تولید محصولات پروتئینی نیز رتبه سوم کشور را در اختیار دارد گفت: در حوزه معدن نیز این استان جایگاه اول به لحاظ سنگ‌های تزیینی، سیمان و خاک نسوز کشور را به خود اختصاص داده است؛ این در حالی است که در حوزه صنعت و صنایع مادر و اساسی نیز از جمله استان‌هایی هستیم که در زمینه سازه‌های فولادی در رده‌های برتر کشور قرار داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های بخش گردشگری و میراث فرهنگی استان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: در این زمینه توریسم سلامت، گردشگری تاریخی، طبیعی، مذهبی و... می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. شعار امسال بهشت سرمایه گذاری با رویکرد زنجیره ارزش شیخ نیا مجموعه این ظرفیت‌ها را زمینه ساز کسب عنوان بهشت سرمایه گذاری برای استان فارس عنوان کرد و گفت: شعار امسال بهشت سرمایه گذاری با رویکرد زنجیره ارزش می‌باشد و از همین جا از همه سرمایه گذاران داخلی و خارجی دعوت می‌کنیم تا ضمن بازدید از ظرفیت‌های استان فارس، در این بهشت، سرمایه گذاری کنند.

لو جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی را در توسعه بیش از پیش استان موثردانست و گفت: این کار در تقوبت تولید تجاری نیز موثر خواهد بود. به گفته وی، تولیدات استان فارس در کشور‌های حوزه خلیج فارس و تعدادی از کشور‌های اروپایی بازار مصرف مناسبی دارد. گ

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس وضعیت بسیار خوب استان فارس در حوزه تولید گیاهان دارویی و لبنیات را نیز مورد اشاره قرار داد و گفت: تامین زیرساخت‌های صنعتی، معدنی، تجاری و مباحث گمرکی از عمده نیاز‌هایی است که فعالان اقتصادی باید در این زمینه‌ها مورد حمایت قرار گیرند.

شیخ نیا در بخش دیگری از سخنان خود از آمادگی استان فارس برای جذب مشارکت‌ها و توسعه بیش از پیش زیرساخت‌ها برمبنای شعار سال خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۲ در بحث صادرات وضعیت بسیار خوبی داشتیم، در زمینه سرمایه گذاری خارجی نیز تمام بستر‌های لازم و زیرساخت‌ها فراهم شده؛ کمااینکه مرکز خدمات سرمایه گذاری برای نخستین بار در کشور در استان فارس راه اندازی شد تا بتواند نیاز‌های فعالان اقتصادی در خارج از کشور را پاسخگو باشد.

او با تاکید براینکه آمادگی لازم برای تامین نیاز‌های سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش‌های اقتصادی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و گردشگری وجود دارد؛ تصریح کرد: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۲۰ محصول جدید در حوزه فرایند‌ها و تولیدات رونمایی می‌شود که بخشی از این محصولات نیاز فعالان اقتصادی در داخل کشور را پوشش می‌دهد و بخشی نیز در حوزه سرمایه گذاری خارجی کاربرد دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس در پایان سخنان خود مجموعه اقدامات انجام شده را در راستای کمک به فعالان اقتصادی در زمینه اصلاح فرایند‌ها و معرفی ظرفیت‌ها عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • حضور نمایندگان ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور نماینده ۱۰۰ کشور در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور استان فارس در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • طلوع فارس بر قله توانمندی‌های ایران
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حضور رئیس‌جمهور در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • حضور استان اردبیل در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴)
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توانمندی‌های اقتصادی استان یزد در نمایشگاه ایران اکسپو