Web Analytics Made Easy - Statcounter

مایک پمپئو عصر جمعه گزارش سالانه آزادی مذهبی با تکرار ادعاهای خود، جمهوری اسلامی ایران را به در نظر نگرفتن حقوق اقلیت‌ها محکوم کرد اما نگفت که در قانون اساسی ایران اقلیت‌های مذهبی تصریح شده و اکنون در مجلس شورای اسلامی هم نماینده دارند.

وزیر خارجه آمریکا در اظهارات خود اشاره نکرد که چرا او و مقام‌های بالادستی وی از اینکه دو نماینده مسلمان وارد کنگره آمریکا شده‌اند، برآشفته هستند و در قوانین ایالات متحده مساله سوگند سایر ادیان برای حضور در کنگره چگونه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پمپئو در این گزارش به خریدار سرسخت سلاح‌های زیبای ساخت آمریکا یعنی حکام سعودی هم اشاره‌ای نکرد که علاوه بر قتل روزنامه نگاران و اعدام فعالان مدنی، چگونه کودکان بی گناه یمنی را بمباران کرده است و آیا از نظر او، این رفتار خشونت طلبانه سعودی‌ها مصداقی برای نقض حقوق بشر محسوب می‌شود یا خیر؟

وی در این اظهارات خود روسیه، چین و ایران را به نادیده گرفتن آزادی‌های مذهبی متهم کرد و افزود: در بیشتر نقاط جهان دولت‌ها افراد را از حقوق مذهبی خود محروم می‌کنند.

در این نشست، وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که چرا در نشست شب گذشته کاخ سفید با حمله موضعی به ایران موافقت کرده است، هیچ پاسخی نداد.

پمپئو همچنین با اشاره به سفر قریب الوقوع ترامپ به ژاپن برای شرکت در نشست گروه ۲۰ و دیدار با شیء جین پینگ رئیس جمهوری چین تنها به گفتن این جملات بسنده کرد که " تاریخ در قبال سو استفاده چین از آزادی‌های مذهبی ساکت نخواهد بود".

با این حال، سام براون بک سفیر آمریکا در امور آزادی‌های مذهبی پس از سوالات فراوان خبرنگاران درباره سعودی‌ها، گفت: آنها یکی از بدترین بازیگران آزادی‌های مذهبی در جهان هستند.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی؛ کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است

به گزارش قدس آنلاین ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی با اشاره به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی به جنگ وحشیانه رژیم صهیونیستی ‏علیه مردم غزه نوشت: اقدام مقامات دولت آمریکا در تحریف واقعیت و توصیف خشم و اعتراضات اصیل دانشجویی و دانشگاهی به عنوان یهودستیزی، به منظور توجیه و استفاده از ابزارهای سرکوب خشونت‌آمیز برای ساکت کردن اعتراضات و تجمعات مسالمت‌آمیز دانشجویان حامی فلسطین، چیزی از قبح عمل آنان کم نمی‌کند.

وی افزود: بخش قابل توجهی از یهودیان، از جمله دانشجویان یهودی، از جنایات نفرت‌انگیز رژیم صهیونیستی و حمایت شرم‌آور دولت آمریکا از آن اعلام بیزاری کرده‌اند.

کنعانی خاطرنشان کرد: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان و ‎حقوق بشر برافتاده است.

 اعتراض دانشجویان آمریکایی در پی حمایت های همه جانبه دولت بایدن از رژیم صهیونیستی و کشتار بی وقفه مردم غزه به تلافی شکست این رژیم در عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) و نیز عدم اجرای هرگونه آتش بس فوری و به منظور پایان دادن به کمک های نظامی و امنیتی واشنگتن به تل آویو صورت گرفته است.

آسوشیتدپرس پرس پنجشنبه شب گزارش داد که بر اساس آمار تاکنون بیش از ۲ هزار نفر در اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا بازداشت شده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی؛ کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است
  • بلومبرگ: عربستان فعالان منتقد اسرائیل را دستگیر می‌کند
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • دروغ اجباری؛ سیاست رسانه‌های مدعی آزادی
  • جایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شد
  • گاردین: سعودی‌ها «پلن ب» را برای معامله کلیدی با آمریکا روی میز دارند
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • ذهن آمریکااندیش