Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رویداد۲۴ حق دفاع به شرط وقوع جرم بر فراز آب‌های ساحلی ایران محفوظ است که به احتمال قوی از لحاظ فنی قابل اثبات است؛ البته اگر کشور‌های دیگر زیر بار بروند. غرب به دلایل ۴۰‌ساله، دچار چالش‌هایی با جمهوری اسلامی است. پس از انفجار‌های فجیره و دو نفت‌کش در دریای عمان، همین محافل غربی انگشت اتهام را به سمت ایران گرفتند و به قصد آماده‌سازی افکار عمومی برای ضدیت بیشتر با ایران، بازی با خطر را دنبال می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نباید اجازه ایجاد بن‌بست در فضای روابط بین‌الملل داده شود که بدیل آن جنگ است. در این شرایط صحبت از «حق» و بدعهدی غربی‌ها در هیاهوی تبلیغاتی رسانه‌های غربی گم می‌شود و عنوان‌کردن در تیررس بودن امارات، بحرین، عربستان و اسرائیل نیز همان چیزی است که علاقه‌مندان به درگیرکردن ایران در جنگ می‌خواهند. تأکید بر دفاع از مرز‌های جغرافیایی ایران و مذاکره با همه طرف‌های درگیر، یک اصل اساسی است.

اتفاق ساقط‌کردن پهپاد جاسوسی آمریکا، نشان‌دادن خطر نابودی به همسایگان عرب ایران است که شاید حساب کار خودشان را بکنند و به شعار مقاومت ملی تا آخرین قطره خون سربازان آمریکایی دلخوش نباشند؛ اما مسئله ما حل نمی‌شود. درست است که سیاست باید خودش را به حقوق نزدیک کند؛ اما محور در عرصه سیاست امروز جهان حق نیست؛ بلکه منافع ملی بر مبنای قدرت است. احتمالا اسرائیل بیشترین تلاش را برای ایران‌هراسی ادامه می‌دهد و تهدید ایران علیه خود را جدی‌تر عنوان می‌کند.

هرچند مسئله در درجه نخست مسئله عرب- اسرائیل بوده است؛ اما در سال‌های اخیر عرب‌ها خودشان را عقب کشیده و همه تلاش خود را می‌کنند تا ایران را به دام جنگ با غرب بیندازند. اگر ایران در روز‌های آینده تجدید فعالیت هسته‌ای فراتر از تعهدات برجام را اعلام کند، ممکن است فضا به سمت یک درگیری جدی حرکت کند. در این شرایط اگرچه حقوق قانونی ایران در پاسخ به نقض حریم هوایی خود یک اصل بین‌المللی است؛ اما هم‌زمان باید با عقلانیت دیپلماتیک پیش رفته و تغییر لحن و نشانه‌های سازگاری غرب و حتی ترامپ را یک فرصت دانست. مذاکره بر سر مسئله اصلی را باواسطه یا بی‌واسطه می‌توان دنبال کرد. به نظر می‌رسد با تاکتیک رفتار‌های جمعی در قبال فلسطین، سوریه و یمن و همراه‌کردن کشور‌های اسلامی باید در منطقه مانور دیپلماتیک داد و بر تعداد کشور‌های همراه ایران افزود. نشانه خطر جدی هنگامی است که آمریکا نیرو‌های خود را از خلیج فارس دور کند. باید فضا را به سمت گفتگو برای حل مسائل اصلی بین ایران و غرب پیش برد. منبع: روزنامه شرق خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 فریدون مجلسی نیروهای آمریکا در خلیج فارس اسرائیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۲۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!

265 33

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901287

دیگر خبرها

  • واکنش کاربران به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • واکنش کاربران شبکه‌های اجتماعی به دروغ‌های بی‌بی‌سی درباره فوت نیکا شاکرمی
  • وقتی کودک درون فرمانده تانک فعال باشد! (فیلم)
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • روایت ظریف از دلایل موافقت آمریکا و مخالفت اعراب و اسرائیل با برجام
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • فیلم/رهبر انقلاب: نحوه رفتار آمریکا در مسئله غزه اثبات حقانیت موضع ایران در بی‌اعتمادی به آمریکا است
  • کولیدر منطقه‌ای بکر برای توجه به مسئله گردشگری عشایر است
  • ببینید | وقتی ایران کشتی و بالگرد آمریکایی‌ها را زد؛ جنگ شهید نادر مهدی با قایق با ناوهای آمریکایی!
  • جزئیات جدید از پیشنهاد مصر درباره غزه؛ تل‌آویو با خروج نیروهایش از «نتزاریم» موافقت کرد