Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، به‌نقل‌از دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد لرستان، جمعه، سی‌ام خرداد محمد ابدالی‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان در تشریح برنامه‌های دهه کرامت، گفت: برنامه‌های دهه کرامت امسال با شعار «مهربانی به‌ رسم اهل‌‌بیت‌(ع)» برگزار می‌شود.
وی افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای انتقال فرهنگ اصیل اهل‌‌بیت‌(ع) به متن جامعه به‌ویژه جوانان به‌شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، ادامه داد: نشست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت با حضور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، نماینده ولی‌فقیه در استان، استاندار لرستان، سرپرست فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و نمایندگان 20 دستگاه اجرایی استان در بیت امام جمعه خرم‌آباد برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: تعمیق باورهای آحاد جامعه نسبت به معرف اهل‌بیت(ع) در برنامه‌ها و فعالیت‌های دهه کرامت، توجه به ارزش‌های ناب اسلامی در برنامه‌های دهه کرامت و مراقبت در جهت عدم شکل‌گیری انحرافات و خرافات در فعالیت‌ها و اقدامات و توجه به ترویج اهداف و ارزش‌های اسلام ناب محمدی، فرمایشات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و نیز نام‌گذاری سال‌های اخیر به‌ویژه بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی» مقام معظم رهبری، از مهم‌ترین اهداف برنامه‌های شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت است.
ابدالی‌پور، بیان کرد: توجه مضاعف به عملیاتی شدن شعار سال و عناوین روزهای دهه کرامت با توجه به ظرفیت‌ها و اقتضائات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مناطق مختلف کشور، تبیین و تعمیق فرهنگ زیارت با بهره‌گیری از معارف رفیع حضرات معصومین(ع)، تقویت فرهنگ وقف و نذر متناسب با نیازهای روز جامعه، تاکید بر گسترش گفتمان خدمت کریمانه در عرصه‌های مختلف اجتماعی با هدف کمک به مناطق محروم و آسیب‌دیده در سیل و تقویت روحیه امید و خودباوری و جهت‌دهی شادی و نشاط عمومی با تاکید بر نشاط و شادی مؤمنانه از دیگر اهداف نشست هماهنگی شورای بزرگداشت دهه کرامت است.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان لرستان، اظهار کرد: شوراهای استانی بزرگداشت دهه کرامت به‌منظور استفاده از ظرفیت دستگاه‌های عضو و تشکل‌های مردمی در توسعه و گسترش نشاط و شادابی مؤمنانه در راستای معرفت‌افزایی و خدمات‌رسانی بهتر به مردم در دهه کرامت تشکیل می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا لرستان فرهنگی دبیرخانه کانون های مساجد دهه کرامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۲۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران

بنیاد رودکی، شهرداری لرستان و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، تفاهم‌نامه‌ای برای اجرای ارکستر سمفونیک تهران امضا کردند

به گزارش خبرگزاری ایمنا از لرستان و به نقل از روابط عمومی بنیاد رودکی، محمد الله‌یاری فومنی مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی، سیدامیرعباس ستایشگر معاون آفرینش‌های فرهنگی هنری این بنیاد، اعظم روانشاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و داریوش بارانی شهردار خرم‌آباد، در جلسه مشترکی تفاهم‌نامه همکاری میان دو مجموعه بنیاد رودکی و شهرداری خرم‌آباد را امضا کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، ارکستر سمفونیک تهران، سمفونی «فلک‌الافلاک»، اثر استاد کامبیز روشن روان را با مشارکت بنیاد رودکی، شهرداری خرم‌آباد و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در محوطه قلعه فلک‌الافلاک اجرا می‌کند.

ارکستر سمفونیک تهران سال ۱۳۲۲ توسط پرویز محمود پایه‌گذاری شد. دوران طلایی این ارکستر در سال‌های ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۷ و به رهبری فرهاد مشکوه سپری شد، این ارکستر اکنون زیرمجموعه بنیاد فرهنگی هنری رودکی است و با رهبری دائم منوچهر صهبائی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این ارکستر هفدهم اسفند سال گذشته، کنسرت «فلوت سحرآمیز» را به رهبری منوچهر صهبائی در تالار وحدت برگزار کرد.

کد خبر 748695

دیگر خبرها

  • ایلام میزبان جشن‌های دهه کرامت است
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • جشن‌های دهه کرامت در همه مساجد و محله‌های لرستان برگزار می‌شود
  • میزبانی قلعه فلک‌الافلاک از ارکستر سمفونیک تهران
  • ویژه برنامه‌های دهه کرامت در استان ایلام برگزار می‌شود
  • رضایتمندی مردم از اجرای طرح نور در سطح استان سمنان
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه فرهنگی در لرستان
  • خانواده محور بودن برنامه‌های دهه کرامت در آذربایجان شرقی
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان