Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-27@20:44:38 GMT

۸ تیرماه؛ آغاز طرح حفظ قرآن «رحله ۵» در زاهدان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۲۸۳۳

۸ تیرماه؛ آغاز طرح حفظ قرآن «رحله ۵» در زاهدان

حجت‌الاسلام محسن مؤمنی‌مقدم، مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان‌ در گفت‌وگو با ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، گفت: دوره‌های طرح تابستانی «رحله 5» شامل آموزش حفظ چهار جزء قرآن کریم از شنبه، هشتم تیرماه در موقوفه زائرسرای امام رضا(ع) زاهدان آغاز می‌شود.
وی با بیان اینکه این دوره‌ها به‌صورت شبانه‌روزی برگزار می‌شود، افزود: هر ساله دوره‌های تابستانی حفظ قرآن در سطح کشور، توسط مؤسسه فرهنگی ـ قرآنی بیت‌الأحزان و به میزبانی بقاع متبرکه و موقوفات برگزار می‌شود، اما امسال برای اولین بار در شهر زاهدان به میزبانی زائرسرای امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: این طرح ویژه آقایان 14 تا 22 سال است که به‌مدت دو ماه برگزار می‌شود و در آن، قرآن‌آموزان حفظ چهار جزء قرآن کریم را فرامی‌گیرند.
وی اظهار کرد: طی جلسات متعددی که از سوی ستاد طرح ملی رحله برگزار شده، مصوب شده است که به دلیل یکدست شدن طرح‌ها از لحاظ سنی و همچنین افزایش دامنه ثبت نامی، از سال آینده طرح ملی رحله در سه گروه سنی ۱۱ تا ۱۳ سال، ۱۴ تا ۱۶ سال و ۱۷ تا ۲۲ سال برگزار شود.
مؤمنی‌مقدم افزود: حاضران در طرح ملی رحله، به‌صورت شبانه‌روزی به حفظ قرآن کریم در تعطیلات تابستان می‌پردازند که مؤسسه بیت‌‌الاحزان پنجمین دوره آن را با مشارکت مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خیران و مؤسسات قرآنی در ۴۲ مرکز در ۱۵ استان کشور برگزار می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری ایکنا رحله حفظ قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۲۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان

  روابط عمومی بنیادشهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان،  مجتبی میرحسینی در سفره یک روزه خود به سیستان با حضور در کارخانه سنگ نرم بر جنوب شرق کشور، تصفیه آب دیجیتال، مجتمع تجاری راه ابریشم و خوراک دام از این مراکز اقتصادی که متعلق به ایثارگران استان سیستان و بلوچستان می باشد بازدید و مشکلات آنها را از نزدیک بررسی کرد. 

 بازدید از مسقف کردن گلزار شهدای شهرستان زابل، زیباسازی بقعه شهید آیت الله سید محمد تقی حسینی طباطبایی از دیگر برنامه های این سفر بود.

 در پایان با حضور در منزل شهید مدافع امنیت محمد امین آب درشکر که در ناآرامی های مهرماه ۱۴۰۱ زاهدان به شهادت رسیده بودباخانواده این شهید معظم دیدار و گفتگو کردند .
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • ثبت‌نام سومین دوره مسابقات تیمی قرآن در گیلان آغاز شد
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • بازدید مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران از طرح های اقتصادی ایثارگران در سیستان
  • دو ایرانی در مسابقات قرآن مالزی
  • مرحله مقدماتی هفتمین دوره مسابقات قرآن جامعه کارگری
  • قاری و حافظ قرآن اعزامی به مسابقات مالزی تعیین شدند
  • رقابت قرآنی دانش آموزان شمال فارس در سرچهان
  • آغاز به کار بیستمین نمایشگاه کشاورزی در شیراز