Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شریف گفت: دانشگاه شریف بیشترین حجم قرار داد‌های ارتباط با صنعت را دارد؛ بنابراین باید سایر توانمندی‌های دانشگاه را در راستای نیازمندی‌های کشور به کار گیریم.

حسین مختاری، مدیرارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، درباره مشکلات موجود درحوزه ارتباط صنعت با دانشگاه گفت: ما در داخل کشور سیستم اداری محدودکننده‌ای را داریم که بسیاری از فعالیت‌های دانشگاه را محدود می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
که از جمله آن‌ها می‌توانیم به مالیات، بیمه، آئین نامه‌ها و قوانین دست و پاگیر اداری اشاره کنیم.

مختاری ادامه داد: زمانی مالیات قرارداد‌های پژوهشی بیست درصد بود این مالیات برای صاحبان فناوری بسیارزیاد است. در حقیقت اگر قرار باشد برای یک قرارداد پژوهشی بیست درصد مالیات در نظر گرفته شود، این پژوهش دیگر برای متولی آن صرف نخواهد داشت. در صورتی که پروژه‌های تحقیقاتی باید از هر سو مورد حمایت قرار گیرند. بعد از پیگیری‌های انجام شده در مجلس شورای اسلامی، توانستیم این مالیات را به پنج درصد کاهش دهیم.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شریف تصریح کرد: قوانین دست و پاگیر، حرکت رو به جلوی دانشگاه را مختل می‌کند. متاسفانه این قوانین بیشتر برای ما اعمال می‌شود، زیرا بسیاری از افراد این قوانین را دور می‌زنند و بدون پرداخت مالیات به کار خود می‌پردازند.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در این حوزه وجود دارد؛ یادآور شد: ما برای خرید تجهیزات نمی‌توانیم از برخی تجهیزات داخلی استفاده کنیم، زیرا برخی از آن‌ها گرایدر‌های خاص مورد نظر ما را ندارند مشکلی که وجود دارد این است که با توجه به قانون حمایت از تولید داخل، ما نمی‌توانیم از محصولات خارجی استفاده کنیم. شاید قانون گذار تفاوتی بین میز و صندلی و تجهیزات هایپک قائل نباشد، این یک تیغ دو لبه است به طوری که هم ثبات مدیریتی لازم جود ندارد و هم قوانین دست و پاگیر بسیاری شامل این حوزه می‌شود.

مختاری با بیان اینکه دانشگاه‌های نسل سوم دانشگاه‌های تقاضا محورهستند؛ عنوان کرد: دانشگاه باید به سمتی برود که نیاز‌های صنعت را تامین کند. یعنی بتواند تقاضای موجود در بازار را تامین کند. بخشی از این بودجه دانش باید صرف مقاله‌هایی شود که در مجله‌های معتبر چاپ می‌شوند، شاید این سرمایه گذاری در کوتاه مدت نمودی نداشته باشد، اما در طولانی مدت خواهید دید که از دل آن تحقیقات کاربردی پیشرفته بیرون خواهد آمد.

مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه شریف با اشاره به اینکه دانشگاه شریف بیشترین حجم قرارداد‌ها را در ارتباط با صنعت دارد؛ تصریح کرد: هنوز نتوانسته ایم بخش دانشگاهی خود را به صورت حرفه‌ای با صنعت درگیر کنیم بنابراین باید سایر توانمندی‌های دانشگاه را در راستای نیازمندی‌های کشور به کار گیریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه دانشگاه‌ها نمی‌توانند مسیری که دانشگاه شریف رفته است، را طی کنند. این یکی از ایرادات ساختاری آموزش عالی است که الگویی را که برای یک دانشگاه پاسخ داده است را برای تمام دانشگاه‌ها در نظر می گیرد. بسیاری از دانشگاه‌ها شرایط دانشگاه شریف و بازار آن را ندارند، بهتر است در این راستا دست دانشگاه‌ها را باز بگذاریم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه صنعتی شریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۳۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد

سرهنگ محمود مختاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی سودجو قصد انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر از محورهای مواصلاتی بردسکن را دارد، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفت.

فرمانده انتظامی بردسکن افزود: مأموران انتظامی حین کنترل خودروهای عبوری محور خلیل آباد به بردسکن به یک دستگاه خودروی سواری پژو ۴۰۵ به رانندگی مردی جوان مشکوک و دستور ایست را برای راننده خودرو صادر کردند.

وی گفت: مأموران انتظامی در بازرسی خودرو ۱۴ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک را از متهم کشف کردند.

مختاری ا اشاره به دستگیری یک متهم در این زمینه خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

کد خبر 6097660

دیگر خبرها

  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه شریف با دانشگاه‌های عراق
  • ۱۴ کیلوگرم تریاک در بردسکن کشف شد
  • ارتباط هدفمند و توازن‌محور بین صنعت و دانشگاه تقویت شود
  • بررسی راه‌های گسترش همکاری دانشگاه صنعتی شریف با دانشگاه‌های عراق
  • فرجام مجاهدی که نامش بر دانشگاه صنعتی نشست
  • رقابت ۲ هزار و ۱۵۰ دانش‌آموز برای تکنولوژی‌های آینده
  • تصاویر پربازدید از شمایل جدید دانشگاه شریف
  • تصاویر پربازدید از شمایل جدید دانشگاه شریف + عکس
  • صالحی عمران: نیازمند نظر کارفرمایان صنایع در تدوین برنامه‌های درسی هستیم
  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف