Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-27@21:41:07 GMT

قیمت محصولات لبنی ۲۱.۵ تا ۲۴ درصد افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۳۳۲۲

قیمت محصولات لبنی ۲۱.۵ تا ۲۴ درصد افزایش می‌یابد

رییس اتحادیه صنایع لبنی پاستوریزه استان اصفهان با اشاره به مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور برای افزایش قیمت محصولات لبنی، گفت: براساس این مصوبه قیمت محصولات لبنی از ۲۱.۵ تا ۲۴ درصد افزایش می یابد که این مقدار با توجه به هزینه‌های تولید حدود پنج درصد کمتر از مقدار واقعی قیمت تمام شده این محصولات است.

هومان امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سازمان حمایت از مصرف کنندگان، به دلیل شرایط خاص کشور قیمت واقعی تمام شده محصولات لبنی را در افزایش قیمت‌ها لحاظ نکرده است، اظهار کرد: به‌رغم افزایش قیمت‌ها، کارخانه‌ها با حداقل سود و در بیشتر محصولات بدون سود محصولات را به فروش می‌رسانند که البته این شرایط بهتر از زیان دهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارخانه‌جات شیر پاستوریزه و اتحادیه صنایع لبنی پاستوریزه، در قیمت‌های اعلام شده هیچ نقشی ندارند و این قیمت‌ها از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان کشور با توجه به تصمیم ستاد تنظیم بازار کشور ابلاغ می‌شود.

رییس اتحادیه صنایع لبنی پاستوریزه استان اصفهان گفت: افزایش هزینه‌های تولید که در سال ۱۳۹۷ اتفاق افتاده بود بالاخره در قیمت‌ها لحاظ شد، هرچند کارخانه‌جات تولیدات لبنی با افزایش قیمت فرآورده‌ها موافق نیستند زیرا در این‌صورت با کاهش فروش مواجه خواهند شد و فقط در صورتی که افزایش قیمت به آنها تحمیل شود آن را اعمال می‌کنند.

امیری با اشاره به افزایش هزینه‌های تولید، افزود: تاثیر افزایش قیمت شیر خام ۱۳.۱ درصد و  اقلام بسته‌بندی، حمل و نقل، انرژی و سوخت و همچنین افزایش دستمزد حدود  ۱۴.۲ درصد در هزینه های تولید اثر گذاشته و در مجموع حدود ۲۸ درصد به هزینه‌های تولید  محصولات لبنی اضافه شده بود.

تصمیم‌گیری برای افزایش قیمت محصولات لبنی در اختیار استان‌ها نیست

وی اضافه کرد: دامداران هزینه تولید را افزایش داده ‌و با شروع سال جدید قیمت شیر از دو هزار تومان به  دو هزار و ۵۰۰ تومان رسیده بود، بنابراین فشار بی امانی به کارخانه‌جات وارد می‌شد و دامداران نیز به هیچ عنوان کمتر از این قیمت شیر خام را به کارخانه‌ها عرضه نمی‌کردند، به طوری که بسیاری از کارخانه‌ها تا مرز ورشکستگی پیش رفتند.

رییس اتحادیه صنایع لبنی پاستوریزه استان اصفهان گفت: با توجه به این اتفاق درخواست تشکیل جلسه تنظیم بازار استان را دادیم، که در آن مسئولان افزایش قیمت را قبول داشتند، اما تاکید داشتند تصمیم گیری برای افزایش قیمت محصولات لبنی در اختیار استان نیست و نهایتا با جلسات متعددی که در ستاد تنظیم بازار کشوری تشکیل شد و قیمت محصولات لبنی متناسب با هزینه‌های تولید، افزایش داده شد.

امیری همچنین درباره نظارت بر کیفیت و کمیت محصولات لبنی، گفت: اگر گزارشی به ما برسد سریعا آن را دنبال می‌کنیم، نماینده استاندار و سازمان غذا و دارو در کارخانه‌ا حضور دارند و همه روزه به کیفیت محصولات لبنی نظارت دارند.

وی افزود: همچینن کیفیت محصولات لبنی به صورت میدانی نیز بررسی و نظارت می‌شود و هر گزارشی که به ما، یا به شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت، اداره استاندارد و یا معاونت غذا و دارو داده شود، بررسی خواهد شد.

رییس اتحادیه صنایع لبنی پاستوریزه استان اصفهان تاکید کرد: اگر گزارشات مبنی بر ایرادات کمی و قیمتی محصولات باشد، باید به سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش شود.

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تنظيم بازار شیر گرانی لبنیات لبنیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ جواد حاتمی در نشست هم اندیشی راهکار‌های تحقق حداکثری جهش تولید با مشارکت مردم در صنعت ارزآفرین پتروشیمی با حضور معاون وزیر نفت اظهار داشت: پتروشیمی بوشهر در سال گذشته با ۵۱۰ میلیون دلار صادرات در این شاخص رشد ۱۸ درصدی داشته و همچنین موفق به کسب درآمد ۲۰۰ هزار میلیارد ریال شده است.

وی بیان کرد: ظرفیت تولید پتروشیمی بوشهر حدود ۹ میلیون و ۲۴۸ هزار تن است که بخشی از این محصولات به صورت خوراک به مصرف واحد‌های دیگر مجتمع می‌رسد و بخش دیگر به عنوان محصول نهایی صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر گفت: مجموعه پتروشیمی با توجه به تنوع محصولات بزرگ‌ترین زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی کشور را دارا است به نوعی که از مرحله دریافت گاز ترش تا انواع محصولات شیمیایی و الفینی در پتروشیمی بوشهر تولید می‌شود.

حاتمی ادامه داد: این محصولات توسط ۱۲ پتروشیمی تولید می‌شود و یا در آینده با راه اندازی فاز‌های توسعه‌ای تولید آنها آغاز می‌شود.

وی اظهار داشت: پتروشیمی بوشهر از طریق فروش یوتولیتی کمک شایانی به سایر واحد‌های پتروشیمی دارد به نحوی که یک سوم درآمد پتروشیمی بوشهر از محل فروش یوتیلیتی است.

حاتمی عنوان کرد: یکی از مسائل و مشکلات پتروشیمی تهیه خوراک است که با توجه به راه اندازی فاز دوم در آینده نزدیک نیاز است سهمیه خوراک پتروشیمی بوشهر افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوشهر گفت: در تحقیق و توسعه نگاه به این است که از ظرفیت‌های داخلی نهایت استفاده انجام و از شرکت‌های داخلی برای شارژ کاتالیست‌ها بکارگیری شود.

حاتمی افزود: رویکرد زیست محیطی به صورت عینی و واقعی در پتروشیمی بوشهر دنبال می‌شود و در این زمینه برای کاهش پساب و حفظ محیط زیست منطقه اقدام‌های ارزشمندی اجرایی شده است.

وی عنوان کرد: در سال گذشته نیز تندیس واحد پاک به پاس اقدام‌های ارزشمند زیست محیطی به مجموعه پتروشیمی بوشهر اهدا شده است.

حاتمی ادامه داد: بهینه سازی و مدیریت مصرف انرژی و صرفه ۱۵۰ هزار دلاری ماهانه از دیگر دستاورد‌های این پتروشیمی محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: روزانه مصرف انرژی در حوزه تولید پایش می‌شود تا سهم بسزایی در صرفه جویی و پایش به صورت روزانه انجام شود.

حاتمی ادامه داد: کل فروش پتروشیمی بوشهر ۵۹۸ میلیون دلار گزارش شده است.

وی افزود: در مرحله دوم پتروشیمی متوسط پیشرفت واحد‌های در دست ساخت ۹۳.۵ درصد است که انتظار می‌رود دو تا سه طرح این مرحله در سال جاری به بهره برداری برسد.

دیگر خبرها

  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • قیمت محصولات سایپا شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ افزایش قیمت شاهین و کوییک در بازار
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • قیمت محصولات سایپا پنجشنبه ۶ اردیببهشت ۱۴۰۳؛ تفاوت ۳۰ میلیونی قیمت پراید در کارخانه و بازار
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!