Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:26:17 GMT

جویای شغلی که ۵ جوان دیگر را هم شاغل کرد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۳۳۶۹

جویای شغلی که ۵ جوان دیگر را هم شاغل کرد

حسن عطایی سنگرودی که برای رفع مشکلات زندگی اش ایده پردازی و تلاش را آغاز کرد و موفق شد در این مسیر علاوه بر حل مساله اش، شغل جدیدی برای خود و چهار جوان دیگر ایجاد کند.

وی که اکنون ایده پرداز و مدیر یکی از استارتاپ های (کسب و کار نوپا) فعال کشور است روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا نحوه آغاز فعالیت خود را اینچنین توضیح می‌دهد: یکی از چالش هایی که پس از مهاجرت هر فرد از شهر خودش به وجود می آید و من هم چهار سال پیش که از استان گیلان به قزوین مهاجرت کردم با آن مواجه شدم، پیدا کردن بهترین و نزدیکترین خدمات دهندگان مورد نیاز در زمینه های مختلف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: با کمی جست و جو متوجه اپلیکیشن هایی شدم که مشاغل گوناگون را با نشانی آنها ثبت و معرفی می کنند اما وقتی خدمات دهنده مدنظرم را پیدا می کردم علاوه بر اینکه نمی‌توانستم از نظرات و تجربه دیگران درباره کیفیت کار آنها استفاده کنم در زمان مراجعه نیز با چالش رزرو نوبت و هماهنگی قبلی رو به رو می شدم؛ اینجا نقطه ای بود که ایده ساخت اپلیکیشن نوبتی، سامانه نوبت دهی آنلاین برای خدماتی که نیاز به رزرو و وقت قبلی دارند کلید خورد.

این کارآفرین جوان که فعال در زمینه «فرانت اند و ui/ ux» است اظهارداشت: ۲ سال بعد با همکاری برادرم، زمانی طراحی این استارتاپ را شروع کردیم که وضعیت مالی مناسبی نداشتم و با درآمدم از طراحی سایت، هزینه ها را تامین می کردم اما از آنجا که هم باید برای این اپلیکیشن کد نویسی می کردم و هم برای پروژه کارفرمایان دیگر که انتظار بالایی داشتند وقت می گذاشتم و تمام وقت پاسخگوی نیازهای آنها می‌بودم، تصمیم گرفتم از روش دیگری برای تامین سرمایه استفاده کنم و به این ترتیب وام بانکی گرفتم تا بتوانم فشار روحی کارفرما را کاهش دهم.

عطایی افزود: با توجه به رشته تحصیلی ام که الکتروتکنیک بود در یک کارخانه صنعتی برای پرداخت اقساط وام مشغول به کار شدم و حدود یک سال و نیم ۱۰ ساعت متوالی در کارخانه و بعد پای کارهای سامانه خودم در خانه (کدنویسی، طراحی، ایده پردازی و گفت و گو با کاربران بازار هدف) تا پاسی از شب کار می کردم.

به گفته وی، استارتاپ آنها از بهمن ماه سال ۹۷ به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده و آنطور که می گوید فراتر از پیش بینی خودشان هم مورد استقبال قرار گرفته است.

این کارآفرین جوان گفت: اکنون پنج نفر در زمینه های مختلف این استارتاپ در حال فعالیت و تلاش هستند.

وی خاطرنشان کرد: این سامانه متعلق به محدوده خاصی نیست و در سطح کشور خدمت رسانی می کند؛ در حال حاضر استان های تهران، آذربایجان غربی و خوزستان به ترتیب بیشترین کاربران را دارند.

عطایی ضمن بیان اینکه این سامانه دارای نسخه اندروید، ios و وب است اعلام کرد: سامانه با توجه به پیشنهادها و انتقادهای کاربران (خدمات دهنده و خدمات گیرنده) تاکنون ۷۰ مرتبه به روزرسانی شده است.

وی افزود: به منظور افزایش فعالان تیم کنونی این استارتاپ به حداقل ۲ برابر و ایجاد قابلیت های جدید برنامه ریزی هایی صورت گرفته که بزودی اجرایی خواهد شد.

این ایده پرداز جوان خطاب به افرادی که قصد راه اندازی استارتاپ دارند گفت: مهمترین چالش رو به رو سرمایه اولیه کار است؛ اخذ وام بانکی یا پیدا کردن سرمایه گذار برای تامین هزینه های لازم، اولین گام این مسیر پر فراز و نشیب و بعد از آن پشتکار، تخصص و برنامه ریزی بر پایه اصول برنامه نویسی از اهمیت بالایی برخوردار است.

تهرام/۹۸۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال بهبود فضای کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • معرفی نیروی مستعد جویای کار به شرکت‌های حاضر در نمایشگاه ایران‌هلث‌
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در سازمان‌های دولتی
  • ضرورت ارتباط با حوزه و ادامه تحصیل روحانیون شاغل در ارگان‌های دولتی
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • نشست تخصصی سلامت در شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی
  • ماهی وقتی ایده ای برای « نما » باشد! (عکس)