Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: محمدباقر قالیباف شامگاه جمعه در همایش یادواره شهید چمران با اشاره به جایگاه شهید مصطفی چمران اظهار داشت: شهید چمران افتخار بزرگ شهرستان ساوه و کشور است و زمانی که نام و یاد این شهید بلندمرتبه به زبان جاری می‌شود تداعی‌گر محاصره و شکستن محاصره است.

وی عنوان کرد: جاری شدن نام شهید چمران بر زبان مقاومت و مردانگی را در اذهان شکل می‌دهد، آن‌هایی که با شخصیت شهید چمران آشنایی داشته‌اند می‌گویند که وی یک فرد انقلابی بود که پیش از انقلاب شاگرد ممتاز دانشگاه برکلی بوده و خصیصه بارز ایشان حضور یک فرد انقلابی در قلب آمریکا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: شهید چمران در کنار عارف بودن یک جنگ‌جوی کامل بود، زیرا طبیعت جنگ خشونت را به همراه دارد، اما شهید چمران در همه حال یک مرد رئوف و مهربان بود.

قالیباف بیان کرد: در حقیقت شهید چمران خلاصه‌ای از یک انسان بزرگ و مردی الهی بود که با تمام وجود بر این باور تکیه داشت که اراده الهی و دست خداوند بالاتر از همه قرار دارد.

وی افزود: زمانی که شهید چمران در منطقه پاوه محاصره شده بود ذره‌ای بیم و هراس بر دل راه نداد، زیرا اراده خدا و سنت الهی را بر همه چیز قالب می‌دانست، شهید چمران مرد خدا بود.

چالش امروز ما امنیتی نیست بلکه اقتصادی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ضرورت اجرای بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: اکنون در راستای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب نیز نیازمند چنین باور‌هایی هستیم، تغییر زمانه، نسل و چالش‌ها حقیقتی پذیرفته است، اما باید بدانیم امروز چالش ما یک چالش امنیتی نیست بلکه با چالش اقتصادی روبه‌رو شده‌ایم.

قالیباف عنوان کرد: تغییر نسل قابل کتمان نیست، اما با این حال همچنان سنت‌های الهی پا برجا هستند، درمیان محاصره اقتصادی، نظامی، محاصره پاوه، فشار‌های جنایت‌گران و زورمندان عرصه تاریخ هیچ تفاوتی وجود ندارد و در صحنه تاریخ مادام زورمندان و مظلومان هستند.

وی بیان کرد: اگر امروز نیز همواره بر باور‌های قبل و روشی که شهید چمران تعریف کرده‌اند پایبند بمانیم و همان طور که خاطرات شهید چمران شرح می‌دهد که وی بر پشت سیدحسن نصرالله ۱۸ ساله زد و همان گونه که امام راحل به جوانان اعتماد کردند، اگر امروز هم همین مسیر مبتنی بر سنن الهی تداوم یابد به‌طور قطع بر چالش‌های اقتصادی فائق می‌شویم.

شهردار سابق تهران افزود: مشکل از زمانی آغاز می‌شود که به‌جای اعتماد به مردم چشم به بیرون دوخته باشیم و دل به جوانان جامعه ندهیم.

اقدام ایران در ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا چشمان جهانیان را خیره کرد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ساقط کردن پهپاد جاسوسی آمریکا گفت: پهپاد جاسوسی آمریکا به ادعای دشمنان قابل دیدن نبود، اما سربازان غیور ایرانی توانستند آن را منهدم کنند و این اقدام چشمان جهانیان را خیره کرده است.

وی افزود: انقلاب، نظام و مسئولان باید به جوانان اعتماد کنند و این اقدامی که به انجام رسید به دست جوانان بعد از نسل جنگ حاصل شد،‌ای کاش امروزه بتوانیم اقتصاد، مدیریت و حرکت جامعه را این گونه هدایت کنیم.

قالیباف تصریح کرد: ما هرگز به دنبال جنگ و جنگ‌جویی نیستیم و به هیچ وجه این حرکت را عاقلانه نمی‌دانیم، اما عقل بر ما حکم می‌کند که دفاع، آمادگی و بازدارندگی مطلوبی داشته باشیم.

سربازان ما در جنگ اقتصادی کسانی هستند که چرخه تولید کارخانجات را به راه انداخته‌اند

عضو مجمع تشخیص مصلحت ادامه داد: امروزه ما با چالش اقتصادی روبه‌رو هستیم و پس از خدا تنها باید به مردم و جوانان مملکت اعتماد کنیم و بدانیم که امروز سربازان ما در این جبهه هستند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر سربازان ما کسانی هستند که چرخه تولید کارخانجات را به راه انداخته‌اند، کسانی هستند که با تجارت بین‌المللی نیاز‌های کشور را برطرف می‌سازند، سربازان و مجاهدان این عرصه کارگران زحمت‌کشی هستند که شغل شریف کارگری دارند.

قالیباف خاطرنشان کرد: سربازان ما اکنون کارآفرینان کشور هستند و همه ما باید بدانیم که ستون پنجم و خائنان این عرصه افرادی هستند که دزدی و فساد می‌کنند و سرمایه کشور را به یغما می‌برند، دلالان و افرادی که در کشور قاچاق می‌کنند از خائنان جامعه محسوب می‌شوند.

وی بیان کرد: اگر همان گونه که در صحبت‌هایم اشاره کردم در جامعه کنونی رفتار کنیم، به‌طور قطع می‌توانیم در قالب یک برنامه پنج ساله آرامش را در حوزه اقتصاد ایجاد کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت افزود: اطمینان داشته باشید که این کشور، این سرزمین، ایران و جوانان غیور و با ایمان می‌توانند این کشور را به درستی اداره کنند و در این گفته تردید ذره‌ای جای ندارد، امیدواریم که با زمینه‌سازی فرصت برای جوانان جامعه به آن‌ها فرصت دهیم تا با نیت خالص خدمتگذار کسانی از جمله مستضعفین و محرومین باشند که انقلاب برای ان‌ها و اساس انقلاب برپایه آن‌ها است.

اخبار داغ خداحافظی پژمان منتظری از استقلال و تیم ملی ۱۰ گل فوق العاده هوشمندانه مسی فیلم: ۱۶ تصادف وحشتناک رالی/ حتی BMW هم طاقت نیاورد! ناگفته‌هایی از دیپلمات‌ها و دیپلماسی در روز تشییع امام خمینی بی‌خبری اطرافیان احمدی‌نژاد از خودکشی عبدالرضا داوری مکزیک، "سند سری" ترامپ را منتشر کرد

منبع: فردا

کلیدواژه: قالیباف پهپاد جاسوسی آمریکا جنگ اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۳۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، جلال محمودزاده که به واسطه ردصلاحیت از حضور در مجلس دوازدهم بازمانده می‌گوید: «مجلس یازدهم چشم خود را بر روی اشتباهات دولت بسته بود و به دلیل نبودن نظارت فساد در دولت رسوخ کرده است.»

این نماینده مجلس شورای اسلامی در قسمتی در دیگر از گفتگوی خود به نامه اخیر سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیسی به قالیباف اشاره می‌کند و می‌گوید؛«دولت اگر برنامه‌ای برای حل مشکلات فعلی اقتصاد داشت برنامه‌ای ۳ مرحله‌ای به مجلس ارائه می‌کرد و به جای سر هم کردن آمارها در پاسخ به ضرب‌الاجل قالیباف برنامه جامعی می‌داد.»

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با جلال محمودزاده، رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی را می‌خوانید:

*آقای محمودزاده! به نظر شما دولت با علنی کردن اختلافات با مجلس چه هدفی را دنبال می‌کند؟

در حال حاضر اقتصاد کشور در وضعیت بسیار نامطلوبی بعد از انقلاب قرار دارد، فشار اقتصادی به مردم، گرانی کالاهای اساسی و کوچک شدن سفره مردم، همگی از جمله مواردی هستند که مشاهده می‌کنیم. مردم کاملاً تحت فشار اقتصادی هستند، در این دو سال طیف خانواده‌هایی که زیر خط فقر قرار گرفتند، بسیار افزایش پیدا کرده، تا جایی که خانواده‌های حاضر در قشر متوسط حذف شدند و به سمت خط فقر رفتند.

مجلس باید به دولت اخطار دهد

شرایط به نحوی است که یک خانواده برای تامین نیازهای خود نیاز به حداقل ۳۰ میلیون تومان درآمد ماهیانه دارد، یعنی درآمد زیر ۳۰ میلیون زیر خط فقر است. در صورتی که خانواده‌هایی در جامعه حضور دارند که با ۸ و ۱۰ میلیون تومان حقوق زندگی خود را مدیریت می‌کنند، این شرایط باعث شده که فشار اقتصادی به شدت به مردم وارد شود.

از آن طرف هم مجلس وظیفه نظارتی دارد و باید اخطارهای لازم را به دولت بدهد و اگر دولت از مسیر اصلی در اداره کشور خارج شود، مجلس باید از طریق ابزارهای نظارتی که در اختیار دارد، دولت را به ریل اصلی برگرداند. وظیفه رئیس مجلس هم همین است که نظارت کند اما در حال حاضر دولت گفتار درمانی می‌کند و آمارهایی می‌دهد که کارشناسی شده نیستند و واقعیت ندارند و با واقعیت جامعه در تضاد است.

تیم اقتصادی دولت بسیار ضعیف است و توانایی مدیریت وضعیت فعلی را ندارد

بنابراین وظیفه مجلس این است که از بعد نظارتی ورود پیدا کند و از دولت بخواهد که برنامه‌های خود برای حل این مشکل در بازه زمانی کوتاه مدت، متوسط و بلند مدت، ارائه کند. اما دولت حاضر نیست این اقدام را انجام دهد چراکه تیم اقتصادی دولت برنامه‌ای برای ارائه به مجلس ندارد چراکه اگر برنامه‌ای داشت وضعیت کشور به این ترتیب نمی‌شد، بنابراین تیم اقتصادی دولت تیم بسیار ضعیفی است، توانمندی مدیریت وضعیت موجود را ندارد لذا برنامه‌ای برای اصلاح وضعیت ندارد.

در مجموع دولت به این دلیل که برنامه ندارد خطاب به رئیس مجلس نامه نوشته و حرف‌های معمولی خود را در آن نوشته و برای انتشار به رسانه‌ها داده است.

رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند

*با توجه به اینکه حدود ۳ هفته به پایان عمر مجلس یازدهم باقی مانده، هدف دولت از علنی کردن اختلافاتش با مجلس چیست؟

دولت احساس می‌کند برای ریاست مجلس رقبایی وجود دارند و مانند مجلس قبل نیست. در حال حاضر ۵ نفر از منتخبین به صورت مستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند، بنابراین شرایط مجلس دوازدهم مانند مجلس قبل نیست که قالیباف تنها کاندیدای ریاست مجلس باشد.

لذا دولت این نکته را دریافت کرده کما اینکه از میان داوطلبین ریاست مجلس چهره‌هایی حضور دارند که از قالیباف بیشتر به دولت نزدیک هستند. لذا یکی از دلایل علنی کردن اختلافات دولت و مجلس همین نکته است. دلیل عمده هم این است که دولت برنامه اقتصادی برای ارائه ندارد.

حتی رئیسی هم نمی‌تواند مانع فعالیت‌های مجلس یازدهم شود

*بنابراین دولت احساس بی‌نیازی به مجلس کرده و آن را جدی نمی‌گیرد....

حدود ۱۱۰ نفر از نمایندگان مجلس تغییر کردند و اکثریت منتخین از جناح دولت هستند یا تجربه چندانی برای شروع حرکت جدی در مجلس ندارند. اینها مواردی است که دولت مشاهده می‌کند. لذا خود را موظف نمی‌داند که در فاصله آمدن افراد دیگر به جای قالیباف، برنامه‌ای ارائه دهد.

در صورتی که مجلس تا روز آخر یعنی تا روز ۶ خردادماه مجلس مسئولیت دارد و باید وظیفه نظارتی خود را پیگیری کند و هیچ‌کس حتی شخص رئیس جمهور، معاون‌های او و وزرایش نمی‌تواند مانع اجرای مسئولیت مجلس یازدهم تا روز آخر شوند.

دولت به رئیس مجلس آینده نیم‌نگاهی دارد

*منظور شما این است که مثلا دولت به ریاست رسایی بر مجلس بیشتر روی خوش نشان می‌دهد تا ریاست قالیباف؟

اسامی که برای ریاست مجلس مطرح هستند نسبت به قالیباف، به دولت نزدیک‌تر هستند و این واقعیت است که دولت نیم‌نگاهی به این موضوع دارد اما اینکه دولت تا چه اندازه موفق شود به نظر نمایندگان مجلس دوازدهم بستگی دارد.

*برای شما که عضوی از مجلس یازدهم هستید، این نکته عجیب نیست، رئیسی که همین نمایندگان از او دعوت کردند که وارد عرصه رقابت ریاست جمهوری شود، حالا با این ادبیات پاسخ نمایندگان را می‌دهد و رئیس همین مجلس را تخریب می‌کند؟

مجلس یازدهم در برخی از زمینه‌های نظارتی کوتاه آمد و رعایت حال دولت را کرد، در صورتی که اقدام اشتباهی بود. به عبارت دیگر مجلس یازدهم با هدف همکاری، از اشتباهات دولت گذشت و پیگیری نکرد، که اقدام مناسبی نبود.

برای مثال در قضیه چای دبش مجلس می‌توانست خیلی بهتر وارد شود اما متاسفانه وارد نشد و یا در مورد واگذاری پتروشیمی باختر به بخش خصوصی که تحقیق و تفحص آن انجام شده، اما هیئت رئیسه مجلس اجازه طرح موضوع در صحن علنی را ندادند، یا درباره خرید میوه شب عید وزارت جهاد و کشاورزی و شرکت آریو تجارت سهیل که تخلفات بسیار گسترده‌ای انجام داد، مجلس کوتاهی کرد، از موضوع هم گذشت و همین باعث شد مجلس در برخی مقاطع بازوی نظارتی خود را از دولت بردارد و تخلفاتی در بدنه دولت صورت بگیرد که به دلیل همین ضعف نظارتی مجلس بود.

دیگر خبرها

  • ترکیه : حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت
  • ترکیه: حماس پس از تشکیل کشور مستقل فلسطین، سلاح را کنار خواهد گذاشت/ اگر کشور مستقل فلسطین برپا نشود، ممکن است جنگ ها و فجایع دیگری در غزه تکرار شود
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • رویکرد ایدئولوژیک دولت رییسی، ریشه ادامه چالش‌های اقتصادی
  • محمودزاده: رقبای قالیباف به دولت نزدیک هستند
  • شهدا بار دیگر با پیام آزادگی در اصفهان تشییع شدند
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم/ از اینکه مشکلات کشور همچنان باقی مانده، ناراحت می‌شویم
  • قالیباف: از تمام تصمیماتی که گرفته‌ام دفاع می‌کنم
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • بخش خصوصی می تواند از فروپاشی اقتصادی افغانستان جلوگیری کند