Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت پاناما روز جمعه اعلام کرد گروه ویژه اقدام مالی در مورد پولشویی موسوم به FATF، پاناما را در فهرست خاکستری کشور‌هایی قرار داد که به اندازه کافی برای مبارزه علیه پولشویی و تامین مالی تروریسم همکاری نمی‌کنند.

«ایدا وارلا دو چینچیلا» وزیر اقتصاد و دارایی پاناما در نشستی خبری اعلام کرد باوجود آنکه FATF از پیشرفت‌های پاناما و تعهداتش در سطوح عالی سیاسی آگاه است در مجمع عمومی این هفته خود که در اورلاندو آمریکا برگزار شد تصمیم گرفت پاناما را در فهرست خاکستری خود ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پاناما در سال ۲۰۱۴ هم وارد فهرست خاکستری FATF شد، اما دو سال بعد پس از آنکه متعهد شد در نظام مالی و بانکی خود شفافیت بیشتری داشته باشد از این فهرست خارج شد. اما پایبندی این کشور به تعهداتش ناکافی ارزیابی شده است.

بنابر اعلام FATF، پاناما برای تقویت اثر سیاست‌های خود برای پیشگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم تعهدات سیاسی در سطوح عالی اتخاذ کرده است. با این حال این کشور هنوز باید برخی از سیاست‌های خود را برای کاهش برخی خطرات و تضمین مجازات‌های موثر که امکان پولشویی عمده را از بین می‌برد، تقویت کند.

پس از تصمیم FATF برای ثبت دوباره پاناما در فهرست خاکستری خود، وزیر اقتصاد و دارایی این کشور اعلام کرد کشورش متعهد شده است توصیه‌های FATF را اجرایی کند.

 FATF در سال ۱۹۸۹ با هدف پاکسازی نظام مالی بین‌المللی با تشویق دولت‌ها به اتخاذ قوانینی علیه پولشویی و تامین مالی تروریسم تاسیس شد. هم اکنون آمریکا ریاست این سازمان را برعهده دارد. این هفته بیش از ۲۰۰ نماینده از ۳۸ کشور عضو این سازمان، سازمان ملل متحد، صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک جهانی در مجمع عمومی FATF شرکت کردند.

در حالی که پاناما یکی از معدود کشور‌های جهان بود که فرار مالیاتی در آن جرم محسوب نمی‌شد و تنها یک اشتباه اداری ساده در نظر گرفته می‌شد، دولت این کشور در ماه ژانویه به لایحه‌ای رای داد که برای موارد فرار مالیاتی تا پنج سال حبس به دنبال داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد جهان تروریسم گروه های تروریستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۳۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، سید احسان خاندوزی که برای شرکت در پنجاهمین مجمع بانک توسعه اسلامی به ریاض سفر کرده است در گفتگویی اظهار کرد: امسال پنجاهمین سالگرد تاسیس بانک توسعه اسلامی به عنوان بزرگترین نهاد مالی کشور‌های مسلمان است.

وی ادامه داد: ۵۷ کشور مسلمان عضو از تسهیلاتی که این بانک برای پروژه‌های زیرساختی انرژی آموزش بهداشت و سلامت تزریق می‌کند استفاده می‌کنند، ما هم در ایران به عنوان یکی از سه سهامدار بزرگ که از ابتدا نقش آفرین بودیم در پنجاهمین سالگرد مجمع عمومی بانک در ریاض شرکت فعالانه داشتیم.

خاندوزی گفت: در این اجلاس هم بخش خصوصی کشور مشارکت وسیعی داشت، هم نمایندگان بخش‌های دولتی، وزارت اقتصاد و سایر وزارتخانه‌های ذیربط در این دوره حضور فعال دارند.

وی تاکید کرد: تنها نهادی که علی رغم تحریم‌های ظالمانه آمریکا همچنان در تامین مالی پروژه‌ها از اعتبارات بین‌المللی به طرح‌های عمرانی کشور کمک می‌کند، بانک توسعه اسلامی است.

وزیر اقتصاد یادآور شد: ما امروز ۱۱ طرح مهم در استان‌های مختلف داریم که تامین مالی آنها به صورت ارزی توسط بانک توسعه اسلامی انجام می‌شود.

وی گفت: در سال‌های ۹۷ تا ۱۴۰۰ مشکلاتی در نظام بازپرداخت ایران وجود داشت که موجب توقف عمرانی جمهوری اسلامی ایران شده بود؛ دولت سیزدهم با اهتمام جدی این موانع و مشکلات را برطرف کرد و مجدداً شاهد این هستیم که تزریق به پروژه‌های ایران از سوی بانک توسعه اسلامی آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در مجمع سالانه بانک توسعه اسلامی غیر از اینکه صورت‌های مالی بانک به تصویب می‌رسد، خط مشی سال آینده بانک توسعه اسلامی نیز توسط وزرای قتصاد عضو تعیین می‌شود.

وی با اشاره به پیشنهاد ایران که در این نشست مطرح خواهد شد، گفت: یک پیشنهاد مهم پنجره تامین مالی ترجیحی است که با نرخ‌های ترجیحی و حمایتی بتواند از طرح‌ها در کشور‌هایی که نیاز به پروژه‌های حمایتی دارند استفاده کند. جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد خود را برای تاسیس این پنجره تامین مالی ترجیحی ارائه داده است و امیدواریم مصوب شود.

خاندوزی خبر داد: یکی از نکاتی که در دستور کار مذاکرات ما با بانک توسعه اسلامی است؛ اضافه کردن سه پروژه مهم حوزه بهداشتی درمانی و دانش بنیان کشور به ۱۱ پروژه‌ای است که قبلاً تامین مالی آنها توسط بانک توسعه اسلامی انجام شد.

وی تاکید کرد: در حاشیه اجلاس سالانه جلساتی با وزرای اقتصادی کشور‌های عضو به خصوص کشور‌های هدف که نقش پررنگ تری در تعاملات اقتصادی ما دارند به ویژه در خاورمیانه و شمال آفریقابه صورت دوجانبه تنظیم کرده‌ایم؛ البته دیدار مفصلی با همتای سعودی خود خواهم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • پرونده کثیرالشاکی موسوم گروه "ش" به دادگاه ارسال شد
  • بررسی پدیده «پولشویی» در «مدار بسته» تلویزیون
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • فرانسه از فهرست ۱۰ اقتصاد برتر جهان حذف می‌شود