Web Analytics Made Easy - Statcounter

هزاران نفر از مردم الجزائر امروز نیز برای هجدهمین جمعه متوالی تظاهرات کرده و ضمن تأکید بر حفظ وحدت، خواستار پاسخ به مطالبات مردمی شدند.به گزارش بلاغ،هزاران نفر از مردم الجزائر امروز در میدان البرید المرکزی در پایتخت این کشور تظاهرات کرده و با سر دادن شعارهایی برکناری تمامی عناصر دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» از قدرت و پاسخ به مطالبات مردمی را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تظاهرات‌کنندگان شعارهایی در حمایت از وحدت و مخالفت با ایجاد تفرقه در میان مردم الجزائر سر دادند.   

طبق گزارش وبگاه «العربی الجدید»، نیروهای امنیتی الجزائر از صبح امروز تمامی پرچم‌ها به استثنای پرچم‌ ملی این کشور را برچیدند که به گفته تظاهرات‌کنندگان این اقدام نیروهایی امنیتی پرچم قومی آمازیغ را نشانه رفته بود که همین امر باعث مشاجره بین تظاهرات‌کنندگان و نیروهای امنیتی شد.

«احمد قاید صالح» رئیس ستاد مشترک ارتش الجزائر چهارشنبه گذشته دستور داده بود تمامی پرچم‌ها به استثنای پرچم ملی این کشور در خیابان‌ها و مسیرهای تردد مردمی برچیده شود.

از زمان آغاز تظاهرات‌‌های مردمی در الجزائر برخی پرچم‌های زرد و سبز رنگ با نشان قوم آمازیغ (شمال آفریقا) در میان تظاهرات‌کنندگان مشاهده می‌شود.

«عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق الجزائر دوم آوریل گذشته در پی گسترش اعتراضات به نامزدی وی برای پنجمین بار متوالی در انتخابات ریاست‌جمهوری، از قدرت کناره‌گیری کرد و به دنبال آن «عبدالقادر بن صالح» رئیس مجلس الأمه (پارلمان) الجزائر به عنوان رئیس‌جمهور موقت این کشور انتخاب شد و قرار بود طی ۹۰ روز انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود اما اخیرا پس از آنکه هیچ فردی به عنوان نامزد انتخابات ثبت‌نام نکرد، برگزاری این انتخابات به تعویق افتاد و دوره ریاست‌جمهوری بن صالح نیز تمدید شد.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۳۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حامیان فلسطین در نیویورک پرچم آمریکا را آتش زدند+ فیلم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تارنمای رسانه آمریکایی "فریدام نیوز" (FreedomNews.tv) ساعاتی پیش خبر داد که حامیان فلسطین در "روز خشم" در شهر نیویورک تظاهرات کرده و پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

در جریان تظاهرات دیشب که با سرکوب شدید پلیس روبرو شد، تعدادی از معترضان پرچم فلسطین را بر بنای یادبود سربازان آمریکایی به اهتزاز درآورده و پرچم آمریکا را در برابر آن به آتش کشیدند.

حامیان فلسطین که در حمایت از شهر رفح به خیابان های منهتن سرازیر شده بودند، برخی از خیابان ها را نیز با موانع مسدود کرده و با پلیس درگیر شدند.

به دنبال این تظاهرات، پلیس نیویورک تعدادی از حامیان فلسطین را دستگیر و شرکت کنندگان این رخداد را متفرق کرد.

اندکی پس از موافقت حماس با طرح آتش‌بس، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه شب (۱۸ اردیبهشت) در بیانیه‌ای تأیید کرد که کابینه جنگ اسرائیل به حمله زمینی به رفح رای مثبت داده است.

براساس گزارش دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، کابینۀ جنگ این رژیم به اتفاق آرا تصمیم به ادامه عملیات در رفح گرفت تا به ادعای خود «فشار نظامی بر حماس را برای آزادی اسرا و دستیابی به دیگر اهداف جنگ» ادامه دهد.

ساعاتی بعد رژیم صهیونیستی به رفح حمله کرد که بر اثر آن پنج تن از جمله یک کودک شهید شدند.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین به‌عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد/ استعفای دولت روسیه
  • حامیان فلسطین در نیویورک پرچم آمریکا را آتش زدند+ فیلم
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • تجمع ضد آمریکا و انگلیس در بورکینافاسو
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور
  • رونمایی جبهه «ایران قوی» از لیست انتخابی خود در سراسر کشور+ اسامی و حوزه‌های انتخابیه
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • روش‌های عجیب برخی کاندیداها برای رأی آوردن