Web Analytics Made Easy - Statcounter

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران با بیان اینکه تا الان ۶ جلسه شورای عالی اجتماعی کشور در حضور مقام معظم رهبری تشکیل شده است گفت: سازمان مدیریت و امور اجتماعی وزارت کشور، استانداری، بهزیستی و دستگاه های دیگر دارند کمک می کنند، تا شرایط موجود کنترل شده و نسبت به ساماندهی آن اقدامات لازم به عمل بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا درباره پیگیری دغدغه مقام معظم رهبری برای موضوع آسیب های اجتماعی علی الخصوص بحث حاشیه نشینی و معضلات آن گفت: یکی از مهمترین معضلاتی که به شکل جدی در تهران در دستور پیگیری قرار دارد موضوع آسیب‌های اجتماعی است  که قطع و یقین همانطور که می دانید سلامت اجتماعی را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه تا الان حدود ۶ جلسه برای آسیب های اجتماعی در حضور مقام معظم رهبری تشکیل شده است گفت:  بر اساس قانون برنامه ششم که تکلیف شده اعتیاد، حاشیه نشینی، طلاق، مفاسد اخلاقی و کودکان کار و خیابانی از موضوعات اصلی آسیب های اجتماعی هستند.

بندپی با بیان اینکه حاشیه نشینی الان به جد دنبال می‌شود گفت: سازمان مدیریت و امور اجتماعی وزارت کشور، استانداری، بهزیستی و دستگاه های دیگر دارند کمک می کنند تا شرایط موجود کنترل شده و نسبت به ساماندهی آن اقدامات لازم به عمل بیاید.

استاندار تهران درباره اقدامات برنامه ریزی شده جهت مدیریت این آسیب گفت: چند کار توامان دارد انجام می شود؛ یکی بحث اشتغال است، اگر اشتغال را داشته باشیم و افراد بیکار نباشند و مستمری بگیرند قطعا از تاثیر این آسیب کاسته خواهد شد.

وی درباره ورود تسهیلگران محلی برای ساماندهی آسیب های اجتماعی در بافت های حاشیه شهر تهران گفت: باید بر توانمندسازی افراد کار کنیم؛ ورود تسهیلگران محلی در بافت های حاشیه نشین برای استفاده از ظرفیت‌های محلی باعث ارتقای سطح توانمندسازی افراد خواهد شد.

وی درباره ورود تسهیل گران در موضوع بازآفرینی شهری در بافت های فرسوده حاشیه تهران گفت: قطعاً اردوهای جهادی و بسیج می توانند در این زمینه کمک های زیادی انجام دهند.

مجلس شورای اسلامی در هنگام بررسی لایحه برنامه ششم توسعه، دولت را مکلف کرد براساس بند الف ماده 95 این برنامه به منظور هماهنگی برنامه ها و نظارت بر عملکرد کلیه دستگاههای اجرایی که در زمینه آسیب‌های اجتماعی وظایفی برعهده دارند شورای عالی اجتماعی کشور به ریاست رئیس جمهوری و نائب رئیسی وزیر کشور تشکیل شود.

در بند ب این ماده نیز دولت مکلف شد طبق قوانین مربوطه و مصوبات شورای عالی اجتماعی به منظور پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی، نسبت به تهیه طرح جامع، کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی با اولویت اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی، کودکان کار و مفاسد اخلاقی به گونه ای اقدام کند که آسیبهای اجتماعی در انتهای برنامه به 25% میزان کنونی کاهش یابد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۳۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ احمد نقدپور بعد از ظهر جمعه در گفت و گو با رسانه‌ها در حاشیه بازدید از مناطق آسیب دیده از حریق شهرک امامزاده ابراهیم (ع) شفت اظهار کرد: در همان ساعت اولیه پس از حریق سپاه و بسیج شهرستان در منطقه حادثه دیده حضور پیدا کرده و در کنار دیگر دستگاه‌ها در حال خدمت رسانی به مردم شریف آن منطقه هستند.

وی ضمن قدردانی از تمهیدات و دستورات ویژه فرماندهی محترم سپاه قدس گیلان، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته مقرر شده تا از ظرفیت قرارگاه محرومیت زدایی بسیج سازندگی استان استفاده کنیم.

فرمانده سپاه ناحیه شفت با اشاره به آمادگی برای ساخت مسکن مددجویان به کمک کمیته امداد و دیگر دستگاه‌ها در شهرک امامزاده ابراهیم (ع) گفت: بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم آسیب دیده این منطقه است.

نقدپور ادامه داد: سپاه، بسیجیان، گروه‌های جهادی و تشکل‌های مردمی در کنار دیگر مجموعه نهادها و ادارات دولتی همه دست به دست هم داده و در حال انجام وظیفه در منطقه حادثه دیده هستند.

وی به برقراری امنیت در کنار نیروهای خدوم فراجا در منطقه امام زاده ابراهیم (ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرک امام زاده ابراهیم (ع) منطقه زیارتی سیاحتی است و پذیرای زائران زیادی بوده، لذا برنامه ریزی لازم با همکاری فراجا در برقراری نظم و امنیت صورت گرفته است.

فرمانده سپاه شفت از همکاری گروه‌های جهادی برای پخت چند وعده غذای گرم و توزیع بین خانوارهای دچار حریق خبر داد و افزود: بسیج ظرفیت‌ها و فعالیت‌های جهادی در این شهرک موجب تقویت امید مردم شده و امروز به برکت فرهنگ جهادی و انقلابی حاکم در کشور با حضور جوانان و جهادگران در بحران‌ها آسیب‌ها به حداقل ممکن می‌رسد.

کد خبر 6095867

دیگر خبرها

  • نشست گفتمان سازی بیانات مقام معظم رهبری
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین بازتاب نامه‌‌های مقام معظم رهبری است
  • بسیج و سپاه با تمام قدرت در کنار مردم امامزاده ابراهیم(ع) است
  • دفاع دانشجویان غیر مسلمان از مردم مظلوم فلسطین و غزه بازتاب نامه‌های مقام معظم رهبری است
  • بیداری در دانشگاه های جهانی حاصل دوراندیشی مقام معظم رهبری است
  • بسیج سازندگی پارسال ۴ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد کرد
  • ایجاد اشتغال برای بیش از 7 هزار نفر توسط صندوقهای قرض الحسنه بسیج سازندگی
  • آموزش و پرورش محوری‌ترین دستگاه در شکل‌گیری هویت نسلی است
  • بیانات رهبری در جمع معلمان شور امید آفرین و انگیزه بخش بود
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان