Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

مهندس هادی حفیظی معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه سید الشهداء (ع) استان تهران در نشست تخصصی شورای نخبگان بسیج غرب استان تهران گفت: خانه نخبگان بسیج یکی از زیر مجموعه های سازمان بسیج علمی می باشد که بعنوان یک‌ بستر مهم در فضای تصمیم سازی در بدنه مدیریتی کشور ورود کرده است.

وی خاطر نشان کرد موضع گیری صحیح ،جریان سازی و گفتمان سازی از ماموریت های ویژه خانه نخبگان بسیج است و بسیج با ظرفیت نخبگانی و نگاه تخصصی به حل معضلات کشور و مردم ورود خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 حفیظی در ادامه افزود: ماموریت دیگر خانه نخبگان ایجاد هم افرایی بین سایر دستگاه ها و نهادهای علمی و استفاده از ظرفیت ها برای حمایت و هدایت نخبگان استان می باشد و انتظار میرود خانه نخبگان با شناسایی نخبگان جوان زمینه رشد و تعالی ایشان و زمینه سازی ورود نخبگان به جریان مدیریتی و اجرایی کشور را فراهم آورد. البته ضرورت دارد یک باز تعریف از نخبگی و خصوصیات یک عنصر نخبه داشته باشیم و با نگاه جامع نسبت به مساله نخبگان، دایره نخبگانی را محدود به نخبگی علمی نکنیم. وی افزود: معضلات و مسائل احصاء شده در خانه نخبگان میتواند به عنوان پایان نامه های دانشگاهی طرح شده و دانشگاه ها را در حل عالمانه مشکلات کشور دخیل کرد.

معاون علمی، پژوهشی و فناوری سپاه سید الشهداء (ع) استان تهران در پایان با اشاره به ضرورت مشارکت مردم در حل معضلات و مسائل استان بر لزوم استفاده از ظرفیت محلات اسلامی و هم راستا شدن با این طرح تاکید کرد.

سپس خانم دکتر الوندرئیس خانه مطبوعات استان تهران گفت: تلاش ویژه نخبگان باید برای کاهش اثر وابستگی کشور‌ به نفت باشد. و توجه ویژه به حوزه علوم دانش بنیان و تکنولوژیک میتواند بعنوان ابزاری صحیح برای مقابله با تحریم ها دانست.

الوند افزود:تعامل با صنایع و شرکت های دانش بنیان در سطح منطقه میتواند هدفی جدید در کارگروه های تخصصی خانه نخبگان باشد.

سپس نخبگان حاضر در جلسه و مسئولین کارگروه های تخصصی نکات و نظرات خود در زمینه های مختلف را بیان کردند.

در ادامه محمدعذیری مسئول خانه نخبگان بسیج شهرستان قدس گفت: تغییر رویکرد برنامه های خانه نخبگان با توجه به ۷ بند گام دوم انقلاب از الزمات کار در سال ۹۸ می باشد بطوریکه راهبرد هایی که در گام اول به نحوه احسن ایجاد و‌ اجراء نشده بود می بایست در گام دوم عملی شود.

با توجه به نزدیکی انتخابات در آینده ، خانه نخبگان بسیج پیرو ضوابط حقوقی خود هیچ گونه جهت گیری در این عرصه ندارد اما بی تفاوت هم نخواهد بود.

در مواقع لازم و برحسب نیاز حتما در عرصه های روشنگری و تصمیم سازی‌برای مردم ورود خواهیم کرد و عمده ی تمرکز  فعالیت های خانه نخبگان بسیج در سه ماه دوم سال ۹۸  به ایجاد بستر مناسب در حوزه علوم انسانی  و کارگروه های مرتبط با آن خواهد بود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۳۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا اینانلو افزود: ۲۰ کشور آفریقایی و ۲۰۰ تاجر در اجلاس اخیر اقتصادی تجاری ایران و آفریقا حضور داشتند که با توجه به ظرفیت‌های صنعتی بالای کشورمان زمینه همکاری با آنان مورد بحث و گفت و گو قرار گرفته و بررسی شد.

وی با بیان توانمندی‌های ایران در عرصه سلامت، ادامه داد: ایران با توجه به پشتوانه بومی‌سازی که در حوزه صنعت دارو و تجهیزات پزشکی داشته است می‌تواند توانمندی خود را به کشورهای دیگر ارائه دهد، همچنین در مورد خدماتی که برای تجهیز بیمارستان و بیمارستان سازی لازم است، آمادگی داریم که به کشورهای آفریقایی کمک کنیم و این مراکز را با صد در صد تجهیزات پزشکی به مرحله بهره برداری برسانیم.

به گفته اینانلو، زمینه همکاری در مورد انتقال تکنولوژی و مشاوره صنعت دارو و تجهیزات پزشکی نیز با توسعه روابط با این کشورها امکان پذیر است.

کد خبر 6096767 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کمک از دانشجویان برای اثاث کشی خانه استاد/ انصراف از دانشگاه به دلیل رفتارهای زشت استاد
  • رشد اقتصادی پایدار در صنعت نفت با بهینه‌سازی مصرف انرژی
  • دانشگاه آزاد بسیاری از مرز‌های علمی کشور را درنوردیده است
  • فیلم| به دانش‌آموزتان نگاه ملی بدهید
  • ضرورت بهره گیری از ظرفیت نخبگان و دانشگاهیان در طرح جوانی جمعیت
  • ظرفیت صادرات دارو و تجهیزات به ۲۰ کشور آفریقایی
  • بنیاد ملی نخبگان درگذشت اسماعیل نصراللهی را تسلیت گفت
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت ناباورانه نخبه‌ علمی کشور
  • پیام تسلیت رئیس بنیاد ملی نخبگان در پی درگذشت نخبه‌ علمی کشور