Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالعلی گیوه کی روز شنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: هم اکنون ۲۱ هزار نیروی بیکار و به هم این میزان نیز نیروی بیمه شده در شهرستان وجود دارد که ازاین تعداد حدود هشت هزار نیروی بیکار با مدرک تحصیلی دانشگاهی در بروجرد شناسایی شده که متأسفانه این نیروی تحصیل کرده بیشتر فاقد مهارت کافی و لازم برای نیاز بازار کار هستند و تنها تصورشان از اشتغال نیز کار دولتی و پشت میز نشینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: خروج نیروی تحصیل کرده‌ای که بدون توجه به نیاز جامعه از دانشگاه فارغ التحصیل می‌شوند یکی از مشکلات عمده در حوزه اشتغال و تولید است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: امروزه اغلب فارغ التحصیلان منتظرهستند دولت یا بخش خصوصی در جایی کارخانه‌ای راه اندازی کند و آنها مشغول به کار شوند.

گیوه کی با تاکید بر توسعه فرهنگ کارآفرینی ادامه داد: کارآفرینی یک نوع احساس مسئولیت است که شخصی متعهد از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های موجود بصورت خلاقانه کارآفرینی می‌کند و با این تعریف باید اذعان داشت که ما کارآفرین نداریم و همه بدنبال این هستند در جایی به کار گرفته شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد با اشاره به اقدامات مؤثر دولت در راستای تقویت تولید به طرح تکاپو اشاره کرد و گفت: منظور از طرح تکاپو توسعه کسب و کار پایداراست که در قالب بسته‌های مختلف تعریف شد و در استان‌هایی که مشکلات بیشتری داشتند رویکردهای محلی لحاظ شد.

گیوه کی افزود: یکی ازاین بخش‌ها کارورزی است که حدود ۱۰۵ نفر کاروز داریم و این طرح دربرگیرنده افراد فوق دیپلم به بالا با سابقه بیمه کمتر از سه ماه و در واقع با سابقه کار اولی هستند.

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات دولت مشوق‌های بیمه‌ای برای جذب نیروی لیسانس به بالا است به این صورت که اگر کارفرمایی از نیروی معرفی شده برای جذب نیروی مورد نیازش استفاده کند به مدت یکسال بیمه رایگان خواهد بود.

گیوه کی به بسته اشتغال فراگیر بعنوان یکی دیگر از اقدامات دولت در راستای رونق تولید اشاره کرد و گفت: در طرح اشتغال فراگیر در بروجرد مجموع ۷۶ طرح تأیید و میزان ۱۸ میلیارد و نیم نیز وام پرداخته شد که زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر را فراهم می‌کند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد در خصوص بسته اشتغال روستایی گفت: در طرح اشتغال روستایی در مجموع ۲۳۶ با میزان اعتبار ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تهیه شد که می‌تواند زمینه اشتغال ۸۳۲ نفر را فراهم کند.

گیوه کی گفت: در زمینه مشاغل خانگی نیز ۲۴۳ طرح معرفی شد که از این بین تعداد ۱۴۳ طرح تأیید شد و میزان ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار برای آنها در نظر گرفته شد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد اظهار داشت: با مجموع حمایت‌های صورت گرفته خوشبختانه کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی که در بروجرد با مشکلاتی مواجه بودند اکنون در حال بازگشت به چرخه تولید هستند از جمله کارخانه کاشی جم، سامان کاشی و عظیم خودرو در حال فعال شدن است.

گیوه کی گفت: در خصوص پرونده‌های مرتبط با اخراج کارگران در سال ۹۷ یک هزار و ۲۷۰ پرونده شکایت داشتیم که تعداد ۷۵۰ نفر آنها بیمه بیکاری شدند و بقیه یا بازگشت به کار شدند و یا اینکه در جاهای دیگری به کار گرفته شدند.

وی افزود: طی یکی دو سال اخیر از نظر میزان پرونده‌های شکایت مرتبط با اخراج از کار با روند ثابتی حدود هزار و ۲۰۰ پرونده در سال مواجه هستیم.

گیوه کی با تاکید بر ضروت تقویت فرهنگ کار گروهی و جمعی گفت: سال ۹۷ تعداد ۲۰ تعاونی با زمینه اشتغال برای ۳۶ نفر ایجاد شد و سال گذشته تعداد هفت تعاونی برتر به استان معرفی شده است.

کارگران سربازان اصلی جهاد رونق تولید هستند.

۶۰۵۲/‏۶۰۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اشتغال کارگران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند

ایسنا/لرستان معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: شوراها یکی از کلیدی‌ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی شهر و روستا هستند.

مسلم مرادی امروز (دهم اردیبهشت‌ ماه) در مراسم تقدیر از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای بروجرد، اشترینان و ونایی که در سالن جلسات فرمانداری شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: شوراها در شهر و روستا، اقدامات خوبی در حوزه‌های مختلف انجام داده‌اند.

وی ادامه داد: شوراها برخاسته از مردم‌سالار دینی هستند و در این راستا باید کار مردم را در اولویت قرار داد و دغدغه‌های آنها تبدیل به مصوبه و اجرا شوند.

فرماندار بروجرد با بیان اینکه نقش شوراها در پیشبرد امور شهرها و روستاها بسیار مهم و با اهمیت است، افزود: مصوبات شورا باید قوی و برای رفع مشکل باشد تا گرهی از مشکلات باز کند.

مرادی بیان کرد: شوراهای اسلامی باید در راستای نظارت کافی و لازم بر عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای پیشبرد اهداف مد نظر و رسیدن به سطح مطلوب توجه ویژه داشته باشند.

وی با بیان اینکه شوراها از ظرفیت افراد نخبه و صاحب‌ نظر برای پیشبرد اهداف استفاده کنند، گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا همواره یکی از کلیدی‌ترین بخش‌ها در کمک به بالندگی و آبادانی هر شهر یا روستا هستند.

معاون استاندار لرستان اضافه کرد: شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم، با حاکمیت و نماد تجلی خرد جمعی است.

در این مراسم، از اعضای شورای اسلامی شهرهای بروجرد، ونایی، اشترینان، سرهنگ خوانساری و سرباز وظیفه‌ای که هفته گذشته به زنانی که در خیابان خودروی آنها دچار مشکل شده بود، کمک کردند و پاکبانی که در بارندگی‌های اخیر جان چند حیوان را نجات داد، تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اشتغال فارغ التحصیلان، افزایش بهره‌وری و جهش تولید
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • انتقال خون فارغ از گروه خونی ممکن می‌شود
  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • شوراها به بالندگی شهر و روستا کمک می‌کنند
  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • آزادی بیان آمریکایی
  • تحصیل ۳۴۰۰ دانشجو در دانشگاه فنی و حرفه‌ای چهارمحال وبختیاری
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • جشن فارغ‌التحصیلی به سبک دانشجویان عراقی + فیلم