Web Analytics Made Easy - Statcounter

سمینار آموزشی مدیریت بسته بندی و جایگاه آن در فرآیند بازاریابی، فروش و صادرات روز شنبه به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان کردستان برگزار شد.

مدرس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی و مرزی بودن، کسب رتبه‌های برتر در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی هم چون گندم و توت فرنگی، نیروی انسانی توانمند و تحصیل کرده در کردستان از مهم‌ترین مزیت‌های این استان در عرصه بازاریابی و تجارت با دنیای بین الملل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مازیار قاسم زاده سنگرودی اضافه کرد: اگر از این زیر ساخت‌ها بهره مندی کامل صورت نپذیرد، با توجه به ایجاد استانداردهای کمی و کیفی سخت گیرانه در عرصه بین الملل در حوزه تولید و به ویژه بسته بندی، تجار و صادر کنندگان ایرانی فرصتی برای عرضه کردن خود در بازارهای جهانی نخواهند داشت و به راحتی فرصت را در اختیار سایر رقبای بین المللی قرار می‌دهند.

این مدرس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: آشنایی با اصول به روز در حوزه بسته بندی به جایگاه یابی و ایجاد فرصت رقابت توسط صادر کنندگان ایرانی منجر می‌شود.

قاسم زاده سنگرودی بسته بندی را علم و هنر آماده سازی کالا برای محافظت، حمل، انبارداری، بازاریابی و فروش و رساندن به مخاطب با یک هزینه معقول عنوان کرد و افزود: بسته بندی از یک کالا محافظت می‌کند به همین لحاظ بسته بندی کالاها زیر نظر مدیران تولید و بازاریابی تهیه می‌شود.

وی یادآور شد: فرآیند بسته بندی کالا را نقطه عطف تبلیغات و امری بدیهی و کاملاً مکانیزه در دنیای تجارت و بازاریابی امروز است.

این مدرس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران اظهار داشت: امروزه شناسنامه، معرفی نام کالا و فرآیند ایجاد برند در قالب تبلیغات گوناگون و به ویژه بسته بندی‌های نوین به مشتریان و مخاطبان کالا در دنیا عرضه می‌شود.

قاسم زاده سنگرودی ارتباط صاحبان و تولید کنندگان کالا با بازارهای جهانی را از کانال برندینگ و کیفیت برتر عنوان کرد و گفت: بسته بندی شکیل و مطابق با اصول مربوطه جزو لاینفک این فرآیند است.

وی اضافه کرد: در نیم قرن پیش ایرانیان مراحل بسته بندی کالا را در کارگاه‌های صنعتی و تجاری خود به ثبت رساندند در حالیکه تاریخ بسته بندی در دنیا نزدیک به دو قرن قدمت دارد.

این مدرس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه کشورهای آمریکا، ژاپن و چین و سایر کشورهای اروپایی پرچمدار این صنعت در دنیا هستند، یادآور شد: امروز فرهنگ شهرنشینی، فشار زمانی و خرید احساسی بر انسان‌ها سیطره دارد بدین منظور تنوع کالایی، قیمت گذاری نوین، ارائه محصولات خاص در بازارهای جهانی فرا گیر و مخاطبان در معرض این تبلیغات رسانه‌ای قرار می‌گیرند.

قاسم زاده سنگرودی اضافه کرد: بسته بندی به عنوان نقطه عطف تبلیغات اولین دیدار مشتری با هر کالایی است که نقش به سزایی در ماندگاری هویت و مفهوم آن کالا در ذهن مشتریان خواهد داشت.

اسناد تاریخی نشان می‌دهند که پیشینه راه اندازی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن سنندج به سال ۱۳۱۱ هجری شمسی بر می‌گردد که این نهاد صنفی در این سال با عنوان اطاق تجارت سنندج شکل گرفته بود.

اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کمک به ایجاد فضای مساعد کارآفرینی و رفع موانع کسب و کار و توسعه در بخش‌های اقتصادی استان از طریق مطالعه، برنامه ریزی، اطلاع رسانی، راهنمایی و مشاوره و اجرای سیاست‌های جذب و تشویق و توسعه سرمایه گذاری را وظیفه ذاتی خود می‌داند.

۹۹۳۶ / ‏‬ ۳۰۳۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایرنا سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۴۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه

کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال 1403 ایجاد شد.

حل مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

انتهای پیام/ 

 

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات گیوه
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • معرفی ۷۶ فرصت سرمایه‌گذاری آذربایجان‌غربی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ترجیح ترانزیت کالا بر صادرات محصولات کشاورزی توسط راه آهن ملی قزاقستان
  • توجه به بسته‌بندی صنایع‌دستی در اولویت قرار بگیرد
  • احداث ۱۳ مجتمع دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • تفاهم‌نامه صادرات محصولات قزوین به چین امضا شد
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد