Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- رئيس کل بانک مرکزي: 5 ميليارد دلار براي تأمين کالا‌هاي اساسي و 6 ميليارد دلار از طريق نيما و واردات تامين شده است.
به گزارش آريا؛ به نقل از روابط عمومي بانک مرکزي، عبدالناصر همتي در يادداشتي در صفحه شخصي خود نوشت: ارتباط با مردم و فعالان اقتصادي، شفافيت در سياستگذاري و اجرا و پاسخگويي در قبال مردم از اجزاي اصلي يک حکمراني خوب براي بانک‌هاي مرکزي مدرن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به وضعيت پيچيده اقتصاد کشور ادامه داد: با توجه به اين شرايط تلاش کرده‌ام براي برون رفت از وضعيت سخت و پيچيده، ولي گذراي اين روزها، موارد ياد شده را سرلوحه فعاليت‌هاي بانک مرکزي قرار دهم.
وي افزود: تجربه ساماندهي بازار ارز و برقراري ثبات نسبي در اقتصاد کشور که نااميدي طراحان حداکثر فشار اقتصادي را در پي داشت، خود، محصول همين ديدگاه بوده است و بنابراين، طبيعي است که همين شيوه براي نحوه تأمين کسري بودجه 98 اعمال شود.
رئيس کل بانک مرکزي تلاش براي جلوگيري از پولي شدن تأمين کسري بودجه و در کنار آن پرهيز از اقداماتي را که موجب شوک جديد به قيمت‌ها در دوره زماني که اثر شوک ارزي به تدريج تخليه مي‌شود، بخشي از اين سياست خواند.
رئيس شوراي پول و اعتبار با برشمردن راه‌هاي کسري بودجه، تصريح کرد: تصميم دولت و مجموعه نظام بر تأمين کسري بودجه از سه طريق عمده تلاش براي استفاده از مسير‌هاي مختلف صدور بيشتر نفت، انتشار اوراق دولتي و برداشت از منابع صندوق توسعه ملي، متمرکز است.
وي در پايان در خصوص برنامه‌هاي در دست اقدام بانک مرکزي عنوان کرد: با وجود اين که بانک مرکزي دوره سختي را طي مي‌کند، ليکن در خصوص غلبه بر مشکلات، با برنامه‌هاي در دست اقدام بسيار اميدوارم؛ همان طور که در سه ماه گذشته، نزديک به پنج ميليارد دلار براي تأمين کالا‌هاي اساسي و دارو و بيش از شش ميليارد دلار از طريق نيما و واردات در مقابل صادرات تامين شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: 5 ميليارد دلار تامين کالاي اساسي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۴۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط ین با اقدام بانک ژاپن

بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و پس از این تصمیم، ین در برابر دلار به پایین‌ترین میزان خود در ۳۴ سال اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) اعلام کرد مطابق با انتظارات بازار، نرخ بهره خود را در صفر درصد حفظ خواهد کرد.  

این تصمیم به دنبال افزایش قبلی نرخ‌ها در ماه مارس گرفته شد، زمان پایان دوره نرخ بهره منفی ژاپن که از سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود.

نکته کلیدی بیانیه سیاست بانک ژاپن، حذف اشاره به خرید ماهانه اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGBs) به ارزش حدود ۶ تریلیون ین است.

ین ژاپن در روز جمعه پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن (BoJ) تصمیم گرفت نرخ بهره خود را در صفر درصد نگه دارد، در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح ۳۴ سال اخیر خود در برابر دلار آمریکا سقوط کرد.  

به نقل از بیزنس، دلار در برابر ین ۰.۲۴ درصد افزایش یافت و در ساعت پنج و ۳۵ دقیقه صبح به وقت اروپا به ۱۵۶.۰۲۱ ین رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ارز واردات کالا‌های اساسی از ۴.۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن
  • تامین همه نیازهای ارزی توسط بانک مرکزی