Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که تنش ها میان ایران و آمریکا در فضای فیزیکی خلیج فارس و خاورمیانه در حال افزایش است، این تنش ها ظاهرا در فضای سایبری و مجازی نیز به تدریج به اوج خود میرسد.

به گزارش «تابناک» ستاد فرماندهی سایبری ایالات متحده مدعی شده است که پنج شنبه شب اقدام به یک عملیات دیجیتالی فوق سری علیه یکی از گروه های سایبری ایران کرده است که به گفته این ستاد وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده و در حملات اخیر به نفت کش های ژاپنی در دریای عمان نیز دخیل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که ایران بارها هرگونه مداخله در این حملات را تکذیب کرده.

بر اساس ادعای ستاد فرماندهی سایبری آمریکا این گروه ایرانی طی سالهای اخیر اقدام به رصد و هدف قرار دادن شناورهای نظامی و غیر نظامی به شکل دیجیتالی در تنگه هرمز کرده است و همین امر به این گروه اجازه داده است که توان حمله به شناورهای و کشتی های درحال تردد از این مسیر را داشته باشد.

ستاد فرماندهی آمریکا در خصوص اطلاعات بیشتری در این خصوص ارائه نکرده است اما «دیوید هوگو» مدیر فنی در آژانس امنیت ملی آمریکا NSA بیان کرده است که این گروه سایبری ایرانی مشغول به گردآوری اطلاعات به شکل سنتی بوده است. وی گفته: «فکر میکنم این گروه بیشتر مشغول به آن بوده است تا دریابد که سیاست گذاران آمریکایی در خصوص آنها چه میدانند.»

وی در خصوص اقدامات و علمیات های این گروه گفته است که ایشان در پی نفوذ به حساب های کاربری نظامی آمریکا از طریق جاسوسی از گذرواژه ها و تکنیک های Brute Force و ورود گذرواژه ها به شکل انبوه تا زمانی که یکی از آنها صحیح از کار درآید، بوده اند.

وی گفته است «گروه های سایبری ایرانی روز به روز تبدیل به رقبای بسیار سخت تری از آنچه تا کنون با آنها روبرو بوده ایم میشوند. یکی از دغدغه های جدی ما طی سال گذشته مقابله با حجم انبوه عملیات های سایبری ایران و پیچیدگی آنها بوده است».

این در حالی است که خبرگزاری یاهو، در گزارش خود پیرامون این مساله به نقل از یکی از مقامات سابق اطلاعاتی آمریکا گفته است که تلاش های ایران برای هدف قراردادن کشتی ها در منطقه طی سالهای گذشته بسیار پیچیده شده است. عملیات هایی که قبلا بسیار ساده و برای سرقت اطلاعات پروفایل طراحی شده بود، امروزه تبدیل به تلاش های پیچیده برای دستیابی به اطلاعات سری شده است.

در همین رابطه «ماتئو لویت» مدیر برنامه ضدتروریسم موسسه خاور نزدیک واشنگتن، به یاهو بیان کرده: «هیچ تعجب نمیکنم اگر گفته شود که ایران باز هم راه دیگری برای قدرتنمایی پیدا کرده است، به ویژه در رابطه با کشتی رانی در منطقه. ایران در تلاش برای پاسخ دادن به کمپین فشار حداکثری آمریکا است به خصوص در زمانی که فشارهای بیشتری و سخت تر میزان نفتی که ایران قادر به صادرات آن است و مقدار پولی که از این صادرات به دست می آورد را کاهش داده است.»

هنوز ایران واکنش رسمی به این ادعای ستاد فرماندهی سایبری ایالات متحده نداشته است، اما موضوع تقابل های ایران و ایالات متحده در فضای سایبری نه موضوعی است جدید و نه در زمینه تنش های اخیر موضوعی است تعجب برانگیز. آنچه به نظر میرسد این است که بالاگرفتن تنش ها در فضای فیزیکی به تدریج منجر به افزایش تقابل های مجازی و سایبری ایران و آمریکا هم در منطقه و هم در خارج از منطقه نیز خواهد شد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ایران آمریکا عملیات سایبری مارک اسپر بیژن زنگنه بنی صدر پل گیشا سعید جلیلی گلوبال هاوک آب های سرزمینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۴۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری‌آنلاین، سردار حاجی زاده در گفت وگویی تاکید کرد که عملیات وعده صادق خواست مردم بود وحتی بچه‌ها در منزل می‌گفتند کی می‌خواهید کاری بکنید؟

کد خبر 848130 برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران ایران و اسرائیل سردار حاجی زاده - سپاه خبر ویژه

دیگر خبرها

  • افزایش توجه به امنیت کارگران در فضای مجازی
  • واکنش فعالان فضای مجازی به ادعای بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی
  • نگرانی پنتاگون از «تقویت» روابط روسیه و کره‌شمالی
  • دستاوردسازی خیالی اسرائیل درباره رامین یکتاپرست ؛ کسی که یک فاحشه‌خانه را در آلمان اداره می‌کرد | یکتاپرست وابسته به سپاه بود؟
  • محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • امیر سرتیپ بختیاری: محسن رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست /گروه‌های چپ به ارتشی‌ها تهمت‌های ناموسی زدند
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • تلاش آمریکا برای احیای یک طرح شکست خورده علیه ایران
  • آخرین اظهارات سردار حاجی زاده درباره عملیات نظامی علیه اسرائیل + فیلم
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز