Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

آندره گئور گیوویچ وادوف، سرکنسول روسیه در گیلان با رضا مسرور رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان دیدار و پیرامون بهره‌گیری از ظرفیت‌های این منطقه در راستای افزایش مراودات و جذب سرمایه‌گذار تبادل‌نظر کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از اعتماد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در این نشست با بیان اینکه منطقه آزاد انزلی به منظور توسعه روابط ایران با روسیه و کشورهای حاشیه خزر ایجاد شده است، اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی به عنوان یک منطقه استراتژیک در حاشیه دریای خزر فعالیت می‌کند و زیرساخت‌های لازم جهت افزایش حجم مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری شرکت‌های روسی در بخش‌های بندری، تجاری، اقتصادی، گردشگری و عمرانی فراهم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا مسرور در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های بندر کاسپین به عنوان بزرگ‌ترین بندر ایران در حوزه خزر خاطرنشان کرد: قرار گرفتن این بندر در مسیر کریدور‌های تجاری چین-قزاقستان-ایران و کریدور نوستراک و اتصال به شبکه راه‌آهن سراسری، بهره‌مندی از پسکرانه وسیع بیانگر اهمیت نقش بندر کاسپین در توسعه مبادلات بوده و این بندر در حوزه کانتینری هم از ظرفیت‌های مناسبی برخوردار است.

وی توسعه فعالیت‌های تجاری در خزر را یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر به منظور پیوند کشور‌ها دانست و خاطرنشان کرد: همکاری بنادر کاسپین و انزلی با بنادر اولیا در روسیه و ماخاچ کالا در داغستان موجب افزایش میزان حمل و نقل دریایی کالا و مسافر میان سه کشور شده و بهره‌گیری از گردشگری دریایی به عنوان یکی از شاخص‌های اقتصاد دریامحور موجب افزایش جذب گردشگر و تردد شناور‌های مسافربری بین کشور‌های حاشیه خزر می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی به ثمرات خوب برگزاری نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و روسیه در مرکز همایش‌ها و نمایشگاه‌های بین‌المللی این منطقه اشاره و بیان کرد: در این نمایشگاه‌های تخصصی اتصال بین فعالان اقتصادی دو کشور برقرار می‌شود و آمادگی لازم جهت برگزاری مجدد نمایشگاه توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری ایران و روسیه را داریم.

سرکنسول روسیه در گیلان زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی را منحصربه‌فرد دانست و بیان کرد: این منطقه ویژگی‌های تجاری بسیاری دارد و در جذب سرمایه‌گذاران به‌خصوص سرمایه‌گذاران خارجی موفق بوده و چشم‌انداز روشنی دارد.

وی با اشاره به اهمیت اتصال راه‌آهن به بندر کاسپین افزود: بندر کاسپین ظرفیت بسیار مناسبی برای انجام فعالیت‌های تجاری دارد و اتصال راه‌آهن به آن موجب افزایش مراودات و تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقلی و تجاری می‌شود.

پس از انجام مذاکرات سرکنسول روسیه به همراه معاونان و مدیران این سازمان از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های منطقه آزاد انزلی و مجتمع بندری کاسپین بازدید کردند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: منطقه آزاد انزلی بنادر روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۴۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند

شورای ارتقای تجارت بین‌المللی چین (CCPIT) امروز یکشنبه از اتحادیه اروپا خواست تا به بهبود و بهینه‌سازی محیط تجاری ادامه دهد، شرایط عادلانه را برای سرمایه‌گذاری خارجی فراهم کند و سیاست‌های تبعیض‌آمیز را تحت عنوان «ریسک زدایی» متوقف کند. "

اتحادیه اروپا چین را به دامپینگ (قیمت شکنی)، ارائه یارانه‌های بیش از حد به شرکت‌های داخلی و چندین عمل ناعادلانه دیگر متهم می‌کند.

شورای ارتقای تجارت بین‌المللی چین اضافه کرد که چین آماده است همکاری خود را در زمینه تغییرات آب و هوایی با اتحادیه اروپا تعمیق بخشد. 

این آژانس گفت: چین مایل به همکاری با اتحادیه اروپا برای تعمیق برنامه ریزی و همکاری در مذاکرات بین المللی آب و هوا، سازگاری بازار کربن با تغییرات اقلیمی، و سرمایه گذاری و تامین مالی آب و هوا است.

پیشتر، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در جریان گفتگو با همتای آمریکایی خود «آنتونی بلینکن» که با هدف حل و فصل اختلافات تجاری و سیاسی میان دو قدرت به پکن سفر کرده است، اظهار داشت: ایالات متحده مانع توسعه چین می‌شود.

روابط پکن و واشنگتن در سال گذشته با فراز و نشیب‌هایی از جمله حادثه بالن‌های بدون سرنشین و دیدار مخفیانه تسای اینگ ون رهبر سابق تایوان در آمریکا همراه بوده است.

واشنگتن که در حال حاضر روابط پر تنشی را با پکن به ویژه بر سر موضوع تایوان سپری می‌کند، بار‌ها از متحدان اروپایی‌اش خواسته است که فشار بر چین را افزایش دهند تا مانع کمک آن به روسیه شوند.

ایالات متحده مدعی است که کمک چین به روسیه شامل مواد و فناوری برای ساخت موشک، پهپاد، تانک و هواپیما و سایر افزار‌های کلیدی دیگر است.

این درحالی است که آمریکا و کشور‌های غربی از آغاز جنگ روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صد‌ها میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارائه کرده‌اند. کمک‌های نظامی به اوکراین با مهمات توپخانه و آموزش آغاز شد و اکنون این کمک‌ها به تانک، سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته، موشک‌ها و مهمات خوشه‌ای گسترش یافته است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین پیشتر اعلام کرد که این کشور قاطعانه اتهامات بی‌اساس آمریکا را درباره مبادلات تجاری و اقتصادی معمول خود با روسیه رد می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • چین از اتحادیه اروپا می‌خواهد تا سیاست‌های تجاری «تبعیض آمیز» را متوقف کند
  • وزیر صنعت: از کشور‌هایی کالا می‌خریم که از ما کالا بخرند
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • هدفگذاری دولت برای توسعه همکاری تجاری با کشور‌ها
  •  تاکید بر افزایش همکاری‌های بنادر گلستان و بندر امیرآباد
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد