Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله رئیسی با بیان اینکه مبارزه با تبعیض و فساد و همچنین اجرای عدالت برنامه اصلی تحولی ما در این دوره خواهد بود، گفت: حقوق مردم در استفاده از ظرفیت‌ها در این نظام و در این کشور نباید دچار آسیب گردد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه امروز در جریان تجدید میثاق مسئولان عالی قضایی با آرمان‌های امام راحل (ره)، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و یاد و خاطره آیت الله شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر، اظهار کرد: در آغاز هفته قوه قضاییه زیارت مرقد نورانی حضرت امام (ره) و میثاق با امام و آرمان‌های ایشان امام برای بنده و همه مسئولان دستگاه قضایی فرصت مغتنمی است تا یکبار دیگر دیدگاه‌ها و نظرات بلند امام راحل (ره) را در جهت تشکیل نظامی مبتنی بر دین و آموزه‌های دینی و اجرای عدالت در جامعه و تشکیل جامعه‌ای مبتنی بر ارزش‌های الهی مرور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) چهل سال قبل پرچم عدالت خواهی و مبارزه با ظلم و فساد را به قصد گسترش معروف‌ها و بایدهای الهی و نهی از همه پلشتی‌ها و زشتی‌ها و تبهکاری‌ها، برافراشت، ادامه داد: در مورد دستگاه قضایی چه در سخنان ایشان در این ده سال و چه جلوه بسیار ارزشمندی که در وصیت نامه امام راحل (ره) آمده است، بندهایی وجود دارد که به توجه همه مسئولین به اجرای عدالت و به ویژه توجه مسئولین قضایی در همه ادوار به اجرای عدالت، نفوذناپذیری، دیدن خدا در همه شرایط تاکید دارد.   رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: امروز هم که ما در آغاز هفته قوه قضاییه، زیارت مرقد نورانی امام راحل (ره) نصیبمان شد از روح بلند ایشان استمداد می‌طلبیم تا برای ما و همه مدیران و دست اندرکاران دعا کنند و از خدا بخواهند که در اجرای اهداف بلند ایشان و ارزش‌های الهی تلاش کنیم.   آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه در مکتب سیاسی امام راحل (ره)، توجه به خدا و نگاه به مردم موج می‌زند، تصریح کرد: امام خمینی (ره) محور اخلاص و به جهت دلدادگی به خدا و خداباوری، توجه به مردم و گره گشایی از زندگی مردم الگو بودند، انشاءالله ما هم در این میدان بتوانیم توجه به مردم داشته باشیم.   وی رفع اطاله دادرسی،کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی، رسیدگی عادلانه، صدور احکام متقن و توجه به مردم و حقوق عامه را از موارد مورد توجه و تاکید دستگاه قضایی در دوره تحول قضایی عنوان کرد.   رئیس قوه قضاییه افزود: در سیره و روش امام خمینی (ره) توجه به حق الناس بسیار مورد تاکید است است، لذا مدیران اجرایی، دستگاه‌های مسئول و مسئولان تقنین و قانونگذاری و همکاران قضایی باید دیدگاه و تاکید امام (ره) را نسبت به حق الناس و حقوق عامه مورد توجه قرار دهند.   آیت الله رئیسی در پایان با اشاره به اینکه از مسائل مورد تاکید در این دوره توجه به حقوق عامه خواهد بود، خاطرنشان کرد: حق مردم به هیچ عنوان نباید ضایع شود و حقوق مردم در استفاده از ظرفیت‌ها در این نظام و در این کشور نباید دچار آسیب گردد، لذا مبارزه با تبعیض و فساد و همچنین اجرای عدالت برنامه اصلی تحولی ما در این دوره خواهد بود. منبع: میزان انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۴۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد

رئیس دیوان عالی کشور گفت: تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌‌های قضایی یکی از مشکلات مردم است و اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی مورد توجه رؤسای دادگستری‌ها قرار بگیرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری؛ رئیس دیوان عالی کشور اظهار کرد: دیوان عالی کشور در سال جدید بر اساس سند تحول و تعالی قضایی و برنامه‌های ابلاغی سال 1403 پیش خواهد رفت و در این راستا تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری مستمر برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت قرار دارد.

رئیس دیوان عالی کشور بر تعامل و ارتباط هر چه بیشتر قضات دیوان عالی کشور با رؤسای کل دادگستری استان‌ها در جهت تسریع رسیدگی، جلوگیری از اطاله دادرسی و اتقان آراء تاکید کرد.

فراخوان کشوری پژوهشگاه قوه قضائیه برای حل "چالش اطاله دادرسی"

وی سپس با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در جهت تحقق شعار سال افزود:  معاونت نظارت دیوان عالی کشور برنامه‌ریزی لازم را برای نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی با همکاری با رؤسای محترم دادگستری استان‌ها و شعب  ویژه محاکم در اولویت کاری خود قرار دهد.

منتظری تأخیر در رسیدگی‌ها و تجدید اوقات در سامانه‌‌های قضایی را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و گفت: اجتناب از صرف زمان زیاد و جلوگیری از اطاله در امر کارشناسی و تاکید بر دقت و تمرکز و نیز اتخاذ تدابیری جهت پیشگیری حداکثری از ازدیاد درخواست‌های اعاده دادرسی از احکام، مورد توجه و اهتمام جدی رؤسای محترم کل دادگستری قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گزارش سالانه کمیسیون حقوق بشر کانادا منتشر شد
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • یکی از مسائل مهم کشور و مردم ما، مقوله عفاف و حجاب است/ نظرات شهید مطهری راهگشا است
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • لزوم توجه به پیوست فرهنگی و رسانه‌ای جهت اجرای شعار سال
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • جهش تولید در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیازمند اجرای طرح‌های تحولی است
  • در نشر و انتقال آرمان‌های انقلاب دچار ضعف هستیم