Web Analytics Made Easy - Statcounter

خوردن حدود نصف لیوان متوسط از این دانه در روز که پس از پخته شدن یک کاسه بزرگ مى‏‌شود، به سرعت جزء مضر کلسترول خون یعنى ‏LDL را به‏ طور متوسط ۲۰ درصد کاهش مى‏‌دهد و در مقابل جزء مفید کلسترول یعنى ‏HDL را در مدت مناسبى در حدود ۱۵ درصد افزایش می‌د‌هد. ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ اجتماعی طب سنتی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ در این مطلب سؤال یکی از مخاطبان درباره خواص درمانی و موارد مصرف "جو دو سر" آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سؤال: "لطفا درباره خواص جو دو سر توضیح بدید؟ چگونه باید آن را مصرف کنیم و آیا مصرف آن برای کودکان خردسال ضرر ندارد؟"

پاسخ: "جو دوسر" یا یولاف در کتاب مخزن‌الادویه که از منابع معتبر طب سنتى است با نام "هرطمان" آمده است که از نظر طبیعت، نه گرم و نه سرد بلکه معتدل است اما مایل به خشکى است و مقوى اعصاب، ملین و ضدعفونى‏‌کننده است.

در کتاب معارف گیاهی دکتر میرحیدر در مورد جو دو سر آمده است: اگر از جو دو سر با پوسته خارجى آن به مقدار 20 گرم در یک لیتر آب، جوشانده تهیه شود، این جوشانده مدر است و براى دفع سنگ کلیه، رفع استسقاء، تسکین درد کلیه و مثانه، رفع بى‏‌خوابى، تسکین سرفه، ورم حلق و حنجره نافع است.

خوردن پخته آن در روغن براى نرم‌کردن سینه و تسکین سرفه مفید است و اگر بدون روغن پخته شود، شکم را بند مى‏‌آورد؛ ثقیل‌الهضم و نفاخ است؛ براى رفع نفخ و هضم آن باید از سرکه و زیره استفاده کرد و زمان زیادى با روغن پخته شود.

دانه آن اگر در شیر یا گوشت چرب پخته شود، غذایى خوب و مقوى است و براى اطفالی که احتیاج به تقویت دارند، مفید است.

اگر جوشانده جو دو سر را در مواقع درد روماتیسمى و درد کلیه در موضع درد کمپرس کنند، به تسکین درد کمک مى‏‌کند.

آرد جو دو سر بدون اینکه سبوس آن گرفته شده باشد، داروی نیرومندى در کاهش کلسترول است؛ خوردن حدود نصف لیوان متوسط جو دوسر که پس از پخته شدن یک کاسه بزرگ مى‏‌شود در روز، به سرعت جزء مضر کلسترول خون یعنى ‏LDL را به‏ طور متوسط 20 درصد کاهش مى‏‌دهد و در مقابل جزء مفید کلسترول یعنى ‏HDL را در مدت مناسبى در حدود 15 درصد افزایش مى‏‌دهد.

جو دو سر ملیّن‏ و لاغر‌کننده است؛ آرد و سبوس آن هر دو در افزایش حجم مدفوع و به سلامت روده بزرگ کمک مى‏‌کند و براى رفع یبوست مؤثر است مثلا در یک تحقیق جدید در فرانسه به 50 نفر اشخاص سالخورده که براى درمان یبوست مراجعه کرده بودند، تجویز شده است که هر روز چند عدد بیسکویت ساخته‏ شده با آرد جو دو سر بدون سبوس بخورند؛ پس از 12 هفته، یبوست آنها به کلى رفع شده و تعداد دفعات تخلیه و میزان دفع اصلاح و به حال عادى بازگشت؛ در ضمن در این رژیم، وزن آنها کاسته شده که خیلى مورد علاقه آنها بوده است.

جو دو سر و امراض پوستی؛ جو دو سر داراى خاصیت ضد التهاب براى انواعى از بیمارى‏هاى پوستى مانند انواعى ‏از اگزما است؛ به همین دلیل است که از روزگاران کهن مرسوم بوده همیشه از کیسه‏‌هاى پر از جو دو سر براى رفع التهاب پوست استفاده مى‏‌کردند.

مشاهده شیوع "اسهال و استفراغ ویروسی" + نسخه درمانی طب سنتیطب سنتی|راهکار ساده درمان "خارش" بدنطب سنتی| 7 تدبیر ضروری برای درمان "بزرگی پروستات"طب سنتی|یک روش ساده برای ازبین‌بردن "میخچه"طب سنتی|آشنایی با 12 ترکیب ساده خوراکی "استخوان‌ساز"طب سنتی|گرفتگی عروق قلب را با این معجون طبیعی برطرف کنیدطب سنتی|دستورات غذایی برای افزایش شیر مادرطب سنتی| مهم‌ترین عامل ابتلا به "کبد چرب" را بشناسیدطب سنتی|نوشیدنی‌ مفید برای روزه‌داران مبتلا به سنگ کلیهطب سنتی| معجزه "ماء العسل" در درمان بیماری‌های ریهطب سنتی|دستور 4گانه برای رفع "افسردگی"طب سنتی |"کودک بیش‌فعال" خود را چگونه درمان کنیم؟

انتهای پیام/

Rsaadati/P/S2,1302/CT12 واژه های کاربردی مرتبط طب سنتی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طب سنتی طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۵۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور

ایسنا/خراسان رضوی  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از شناسایی و برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در این شهرستان خبر داد.

محمد توحیدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در راستای تشدید نظارت بر اماکن غیرمجاز ارائه دهنده خدمات طب سنتی و پیرو گزارش مردمی، یک باب منزل که در آن فردی بدون مجوزهای علمی و قانونی مبادرت به ارائه خدمات طب سنتی(حجامت و زالو درمانی) می‌کرد، شناسایی شد.

وی با اشاره به اهمیت گزارش‌های مردمی در شناسایی مراکز غیرمجاز درمانی و مداخله‌گر افزود: در پی دریافت گزارش شهروندی، کارشناسان اداره نظارت بر درمان این معاونت از منزل مذکور واقع در محدوده میدان آزادی بازدید و صحت موضوع گزارش شده را تأیید کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خاطرنشان کرد: مدیر و کارشناسان نظارت بر درمان در معیت نماینده حقوقی و نماینده بازرسی دانشگاه و نیروهای پلیس امنیت اخلاقی و انتظامی با حضور در منزل فوق، وسایل و ملزومات غیرمجاز موجود در محل را ضبط کرده و فرد مداخله‌گر برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی ضمن قدردانی از دقت نظر شهروندانی که با مشاهده تخلفات حوزه درمان، موارد را گزارش می‌کنند، یادآور شد: گزارش‌های مردمی کمک شایانی در شناسایی متخلفین و پیشگیری از مداخلات درمانی خواهد بود، لذا شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف درمانی با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کدام گیاهان برای مادران باردار مفید هستند؟
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • علت اصلی سیاه شدن لثه و درمان فوری تیرگی لثه با طب سنتی
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • حس خوب حمایت
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • کبد چرب و دردسرهایش
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان مفید
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها