Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@08:36:36 GMT

اجرای طرح ترافیک جدید از امروز

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۵۱۸۰

اجرای طرح ترافیک جدید از امروز

رئیس پلیس پایتخت از آغاز طرح ترافیک جدید از امروز خبر داد و گفت: از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح امروز (اول تیرماه) یعنی همزمان با ساعت آغاز طرح ترافیک، طرح جدید ترافیکی تهران - که جایگزین طرح زوج یا فرد سابق در همان محدوده شده است - آغاز شد.

سردار حسین رحیمی با بیان اینکه طرح جدید به رینگ دوم طرح ترافیک مشهور است، گفت: شهروندان و به‌خصوص رانندگان باید توجه داشته باشند که با اجرای طرح جدید هیچ تغییری در محدوده و ساعت اجرای طرح ترافیک اصلی ایجاد نشده است بلکه تغییرات در شیوه ورود خودروها به محدوده طرح زوج یا فرد رخ داده است و با حدف محدودیت تردد برحسب شماره پلاک به تمامی خودروهای پلاک تهران این اجازه داده شده که در هر فصل در مجموع ۲۰ روز را بتوانند وارد این محدوده شوند بنابراین عملاً طرح زوج یا فرد حذف شده و تردد در این محدوده برای تمامی خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز در هر فصل مجاز است و برای تردد بیش از ۲۰ روز باید بر حسب قیمت‌هایی که مربوط به شهرداری است عوارضی را پرداخت کنند و سپس وارد محدوده شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس پلیس پایتخت افزود: خودروهای دارای پلاک غیر از تهران نیز می‌توانند در هر فصل ۱۵ روز وارد این محدوده شوند.

رئیس پلیس پایتخت با تاکید بر اینکه سهمیه هر فصل قابل انتقال به فصل‌های دیگر نخواهد بود، گفت: رینگ دوم طرح ترافیک از شمال به بزرگراه همت، از غرب به بزرگراه‌های چمران و نواب از جنوب به بزرگراه بعثت و از شرق به بزرگراه امام علی محدود می‌شود و در داخل نیز تا حریم طرح ترافیک اصلی ادامه دارد.

‏‬ خودروهای پلاک تهران ۲۰ روز در هرفصل می‌توانند وارد محدوده آبی رنگ شوند

رحیمی با تاکید بر اینکه محدودیت اعمال شده در محدوده طرح ترافیک اصلی تغییری نکرده است، اظهار کرد: رانندگانی که قصد ورود به محدوده طرح ترافیک اصلی را دارند باید حتماً مجوز ورود به این محدوده را نیز دریافت کنند، در غیر این صورت به دلیل ورود غیرمجاز به محدوده طرح جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه طرح ترافیک اصلی و طرح ترافیک رینگ دوم پایتخت هردو از ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۹ ادامه خواهد داشت، گفت: این محدودیت در روزهای تعطیلی رسمی و جمعه‌ها اجرا نمی‌شود.

چگونگی جریمه خودروهای غیرمجاز در محدوده رینگ دوم طرح ترافیک (زوج یا فرد سابق) برای برخی شهروندان ابهاماتی را به وجود آورده است. سردار محمدرضا مهماندار - رئیس پلیس راهور پایتخت - در این باره به ایسنا گفته بود: «اگر کسانی که وارد محدوده دوم طرح ترافیک می‌شوند کارت شهروندی خودشان را که در سامانه تهران من است شارژ نکرده باشند یک ماه فرصت دارند که این هزینه را که به شهرداری بدهکار شدند را پرداخت کنند و در صورت عدم پرداخت بعد از یک ماه، پلیس آن‌ها را جریمه خواهد کرد و این فرصت یک ماهه حتی به کسانی که هزینه را پرداخت نکرده‌اند، داده می‌شود تا مجبور نباشیم کسی را به علت ورود غیرمجاز جریمه کنیم.»/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۵۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند

 سرهنگ سید ابوالفضل موسوی‌پور در این نشست مشترک مدیران ارشد معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: طبق آمار، ۵۹ درصد تصادفات شهر تهران در بزرگراه ها رخ داده که مهمترین عامل آن سرعت غیرمجاز بوده است.

 به نقل از پایگاه خبری شهر، وی تاکید کرد: مناطق ۴ و ۱۲ در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار دارند.

وی افزود: هر چقدر حمل و نقل عمومی افزایش پیدا کند شاهد کاهش حضور خودروهای شخصی در معابر، روان سازی ترافیک و کاهش آلودگی هوا خواهیم بود.

شهریار افندی‌زاده، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران نیز با اشاره به تردد ۲۵ میلیونی مردم پایتخت با استفاده از وسایل نقلیه شخصی و عمومی گفت: ارتقای هوشمندسازی سیستم حمل ونقل شهر تهران از اهداف این نشست است. ضمن اینکه کارهای مشترکی در بحث پارکینگ های حاشیه ای و مدیریت بار در سیستم شبکه معابر خواهیم داشت.

منبع: ایسنا

tags # پلیس راهنمایی و رانندگی ، تصادفات رانندگی سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرا نمی‌ شود
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌های پایتخت
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است
  • پلیس راهور تهران : طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
  • خبر مهم درباره اجرای طرح ترافیک جدید
  • تردد موتورسیکلت از تونل‌های شهری ممنوع است/ ترافیک صبحگاهی تهران چگونه بود؟
  • ترافیک سنگین در محور‌های شمال شرق پایتخت
  • پلیس راهور: مناطق ۴ و ۱۲ دارای بیشترین آمار تصادفات پایتخت هستند