Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@13:30:13 GMT

5 خوردنی که برای قلب‌تان سم است!

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۱۴۵۳۱۶

تحقیقات مختلف نشان داده‌اند مصرف برخی از مواد غذایی مضر سبب افزایش احتمال بروز سکته قلبی می‌شود و به گفته متخصصان این احتمال در افرادی که دارای بیماری‌های قلبی هستند بسیار بیشتر از دیگر افراد است و به همین دلیل آنها باید مراقب رژیم غذایی خود باشند.

در اینجا به معرفی برخی از موادغذایی که برای بیماران قلبی سم به شمار می‌رود و مضر است می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نوشابه
نوشابه‌های قندی سبب تورم می‌شود و میزان قند خون را بالا می‌برد؛ این ماده غذایی سبب ایجاد فشار به دیواره‌های قلبی می‌شود و سبب افزایش خطر بیماری قلبی عروقی خواهد شد؛ هرچه میزان مصرف نوشابه‌ بیش‌تر شود احتمال بروز خطر سکته های قلبی هم بیشتر می‌شود.

شکر
تحقیقات مختلف نشان داده است که هرچه شکر سفید، شکر قهوه‌ای، شربت ذرت، عسل، شیره‌ی قند، و شیرین‌کننده‌های دیگر بیشتر مصرف شود؛ احتمال بسته شدن شریان‌ها، فشارخون بالا، نارسایی قلبی، و دیگر بیماری‌های قلبی عروقی وجود دارد.

کربوهیدرات‌های تصفیه‌شده
محصولات کربوهیدراتی تصفیه‌شده مملو از قند و افزودنی هستند و این مواد غذایی هیچ‌ فایده‌ای برای قلب‌تان ندارند؛ متخصصان می‌گویند چاشنی‌هایی مانند سس، نان، و ماست کم‌چرب سرشار از قند و کربوهیدرات هستند.

پودر شیر قهوه
پودر قهوه معمولا از چربی‌های ترانس تشکیل شده است و به همین دلیل بیماران قلبی باید دور خوردن پودر شیر قهوه را خط بکشند.

هات‌داگ
گوشت‌های فرآوری شده مانند هات‌داگ، سوسیس مملو از افزودنی‌ها هستند و تحقیقات مختلف نشان داده مصرف این دسته از مواد غذایی سبب افزایش احتمال بیماری قلبی می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سکته موادغذایی بیماری سکته قلبی نوشابه خوردنی موادغذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۱۴۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید

هواداران تراکتور مقابل ذوب آهن، شب پراضطرابی را پشت سر گذاشتند.

طرفداری | دیدار شب گذشته تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی، صحنه‌هایی نگران‌کننده را برای هواداران تیم تبریزی رقم زد. در جریان این مسابقه، دو هوادار تراکتور به دلیل عارضه قلبی و استرس شدید، توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌ شرقی در این خصوص گفت:

در جریان دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی، بازیکن گرجستانی ذوب‎‌آهن به‌علت ضربه وارده به سر حین بازی توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافت.

شادی‌نیا از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به دو تماشاگر تیم تراکتور نیز خبر داد و افزود:

مرد ۴۷ ساله به‌دلیل عارضه قلبی و مرد ۳۵ ساله به‌دلیل هیجانات تحت مراقبت‌های درمانی اورژانس قرار گرفته و به بیمارستان‌های ارتش و مدنی تبریز منتقل شدند.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • استفاده از آسانسور عمر شما را کوتاه می‌کند!
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • هشدار مهم به مردم؛ افزایش احتمال مرگ‌ومیر با این عمل پرطرفدار!
  • پله‌نوردان بیشتر عمر می‌کنند | متخصصان از تاثیرات شگرف این فعالیت ورزشی بر سلامت می‌گویند
  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت